koppakking stuk of iets anders?

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Jacky
beginner
Contacteer:

koppakking stuk of iets anders?

Bericht door Jacky »

Hallo

Heb een probleem met mijn 1.8 16v
Als ik wil starten dan valt ze soms gewoon stil, als ze dan uiteindelijk draait dan 'pruttelt' ze. Ook gebeurt het soms dat ze stilvalt als ik gas geef (toerental gaat effe omhoog om dan te 'stikken)
Na een aantal pogingen blijft ze draaien maar blijft wat roken (stinkt ook een beetje), ook heb ik de indruk dat de rook wat aan de witte kant is.
Ik heb gehoord dat je kan controleren of het de koppakking is door te kijken naar het dekseltje van de koelvloeistof of er geen 'mayonaise' aanhangt. (zal ik morgen eens controlereb)
Maar ik vraag me af of er iets anders aan de hand zou kunnen zijn. (ik hoop van wel want blijkbaar kost het veel om een koppakking te vervangen)
Ik heb wel gemerkt dat het lampje brand dat staat voor "elektrische storing"
Samen staan we sterk
Samen rijden we Clio

Clio 2 phase 3 1.5 dci
Clio 1 phase 1 1.8 16V
Clio 4 phase 2 1.2 Tce120
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: koppakking stuk of iets anders?

Bericht door Arjan »

Wanneer de uitlaat witte rook uitblaast kan dat wel duiden op een lekke koppakking. Er lekt dan koelvloeistof naar de cilinders. Dan moet je dus ook koelvloeistof kwijtraken.

Het lampje "elektrische storing" kan betekenen dat je brandstofmengsel niet goed is als gevolg van een defecte lambda, bougie, sensor o.i.d.
In ieder geval even kijken of je de auto kan laten uitlezen op storingscodes. Dat maakt het zoeken en diagnose stellen een stuk makkelijker :thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”