Foto's en video's bekijken van de iPhone?

Plaats hier alles wat met R-Link te maken heeft
Plaats reactie
Toontje
beginner
Contacteer:

Foto's en video's bekijken van de iPhone?

Bericht door Toontje »

Op R-link is het mogelijk om foto's en video's te bekijken via de USB.
Is het mogelijk om de foto's en video's die op je iPhone staan via R-link te bekijken? Ik heb het uitgeprobeerd, maar het lukt niet. Doe ik misschien iets verkeerd? Of kan het gewoon niet?
Ik heb niet zo gauw kunnen vinden of deze vraag al eens eerder is gesteld of niet.
Dynamique TCe 90 Gris Cassiopee
Met alle toeters en bellen!!
Koeien
forum starter
Contacteer:

Re: Foto's en video's bekijken van de iPhone?

Bericht door Koeien »

Volgens mij is dat afhankelijk van hoe de telefoon USB connectie maakt met andere devices. Apparaten die zichzelf kenbaar maken aan andere apparaten (zoals ook PCs) als "mass storage device" zijn zichtbaar voor R-Link, andere niet. USB sticks, sommige MP3 spelers en sommige smartphones doen dit, maar niet allemaal.

Als ik mijn telefoon aan mijn pc koppel, ziet mijn pc de telefoon als "multimedia apparaat" of iets dergelijks, maar ik krijg geen extra verwijderbare schijf, zoals bij een usb stick. Deze telefoon kan ik op R-Link niet via USB benaderen. Een oudere telefoon die ik had zag ik wel altijd als extra schijf, en deze werkt wel met R-Link.

Is dus geen manco van R-Link, maar heeft te maken met de manier waarop het apparaat met R-Link wil communiceren.
Clio IV Phase 1 TCe 90 Dynamique Bleu de France (Augustus 2014)
Comfort extra, R-Link, City extra, Passion Noir
Toontje
beginner
Contacteer:

Bericht door Toontje »

Dat het niet aan R-link ligt vermoedde ik al. Het ligt aan de iPhone, maar is het mogelijk om dit apparaat open te zetten zodat R-link de documenten wel kan openen?
Ik heb op youtube dit filmpje gevonden en volgens mij wordt in het fimpje een iPhone aangesloten op R-link. Dit wekt de indruk dat het mogelijk moet zijn. De vraag is dan hoe?
Muziek afluisteren werkt overigens wel bij mij. Alleen foto's bekijken en films afspelen helaas niet.

Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Heeft het iets te maken met het feit dat een iPhone eigenlijk iTunes nodig heeft? Zou ook best kunnen natuurlijk.
Apple is zelf de laatste jaren flink bezig de boel dicht te timmeren kwa beveiliging, dit zou daar dus ook een gevolg van kunnen zijn.
Toontje
beginner
Contacteer:

Bericht door Toontje »

Nou hij wordt steeds mooier, NOT!!! Ik ben sinds vrijdag eigenaar van een iPhone 6, maar deze apparaten zien er leuk uit, maar het lukt totaal niet om die dingen aan te sluiten met de USB-kabel. Dat betekent dat muziek afspelen via de USB ook niet meer lukt. Met mijn oude iPhone 5 ging het nog wel, behalve foto's kijken enzo. Maar nu wil hij geen verbinding maken met de USB-aansluiting. Hij koppelt hem steeds los. Het vervelende is dat ik zo niet mijn iPhone kan opladen. Bellen en muziek afluisteren via Bluetooth gaat nog wel. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en mijn vraag is dan ligt het aan de telefoon of aan de laatste update van iOS? Ik heb nu iOS 8.0.2 er op staan.
Ik kan het helaas niet meer testen met mijn oude iPhone 5 omdat ik hem geresetted heb om hem door te verkopen.

Trouwens even wat anders, gisteren haperde mijn r-link totaal. Hij deed niks meer. Spraakherkenning reageerde niet meer. En het werd van kwaad tot erger. Bellen via Bluetooth werkte niet, want ik hoorde niks. En op een gegeven deed de radio het ook niet meer. Weer alles teruggezet naar fabrieksinstellingen en toen deed alles wel weer gewoon. Was even schrikken. Het lukt mij echter nog steeds niet om mijn iPhone 6 te koppelen via de USB, zoals hierboven uitgelegd. Een USB-stick aansluiten met muziek en foto's lukt gelukkig nog wel. Dus het lijkt te liggen aan de telefoon.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

IPhone 6 is hij gebogen of niet?
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Toontje
beginner
Contacteer:

Bericht door Toontje »

Ik wacht even nog op serieuze reacties!! ;-)
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Wanneer Apple met de iPhone 6 ook iets heeft gewijzigd in iOS zal er waarschijnlijk een aanpassing nodig zijn in de software van R-Link. Of je die update dan via de Toolbox kan doen is de vraag. Wanneer het om de systeemsoftware gaat kan dat alleen door, bij de dealer, R-Link aan de computer te hangen. De vraag is dan alleen hoe snel Renault een update kan bouwen. Apple is nooit erg scheutig om dat soort info voor een release van nieuwe apparaten te verspreiden dus kunnen andere fabrikanten er ook niet op inspelen.

Ik vermoed dan dat je eerst bij de Apple store zal moeten vragen of er een wijziging is in de USB aansturing van iOS. Het lijkt me echter dat ze dat niet snel zullen doen want daarmee maak je de compatibiliteit met andere devices waardeloos natuurlijk maar ja, het blijft Apple natuurlijk.
Toontje
beginner
Contacteer:

Bericht door Toontje »

Het schijnt toch een bekend probleem te zijn en het komt ook voor bij andere iPhones, dus niet alleen bij de iPhone 6. Ook de iPhone 5 kan problemen geven met de USB-aansluiting. Ik heb dit gevonden bij de renault forum. Hopelijk komt er binnenkort een update van r-link waarmee de problemen met de USB-aansluiting worden opgelost.
Ik houd het dus in de gaten.

http://www.renaultforum.nl/forum/viewto ... ead#unread
Koeien
forum starter
Contacteer:

Bericht door Koeien »

Apple maakt niet graag producten die lief spelen met apparatuur die niet ook van Apple is, want Apple wil graag dat je al je electronica van hun koopt. Als ik de verhalen op internet lees, moet een apparaat waar je de iPhone op wil aansluiten iTunes capable of compatible zijn. Voor zover ik weet is R-Link dat niet.
De problemen die dit oplevert, zullen wel weer afgedaan worden als "it's not a bug, it's a feature" en alle Apple-gelovigen zullen over een tijdje weer het halleluja aanheffen en iedere kritiek als afgunst afdoen.

Persoonlijk snap ik echt niet hoe mensen zo lyrisch kunnen zijn en blijven over een merk met producten waarvan de capaciteiten niet in verhouding staan tot de belachelijke prijzen, gejatte ideeën, slechte compatibiliteit en dat haar klanten behandelt als kinderen. Maar dat is off-topic...
martijnm
forum starter
Contacteer:

Bericht door martijnm »

Ja, dat voegt tenminste wat toe waar we wat aan hebben. Volgens jou een probleem met Apple, terwijl er slechts enkelen zijn die problemen hebben met hun iPhone. Volgens jou dus maar de telefoon omruilen voor een android? Bovendien klopt je verhaal niet. Er zijn heel veel speakers, wekkerradio's en andere dock's waar geen iTunes op zit maar die prima werken met ieder type iPhone.

Ik heb eerder ook het probleem gehad dat mijn iPhone niet goed werkte via USB. Dit probleem werd zeer eenvoudig verholpen door een medewerker van de Genius-bar bij Apple: met een paperclip werd er een bos stof uitgehaald.
Koeien
forum starter
Contacteer:

Bericht door Koeien »

Nou goed dan, nog maar een stukje van mijn kruistocht:

Docks en speakers zijn one-way devices, waarbij de host zelf het werk doet om het geluid naar de speakers te krijgen. Bediening vindt dan ook plaats op de telefoon zelf.
In dit geval is er sprake van tweeweg communicatie, waarbij de client zelf de files opvraagt bij de host en de bediening plaatsvindt via de client (R-Link). Ander verhaal dus, problemen daar zie je ook bij andere apparaten, bijvoorbeeld bij connecten via MTP versus MSC protocol.

In beide gevallen is het zo dat Apple devices vaak alleen werken met andere Apple devices, of spullen die specifiek voor Apple gemaakt zijn, zij het op software of hardwarevlak. Terwijl andere apparaten (zelfs cross-platform Android en Windows) vaak zonder problemen met elkaar werken.

Noem het exclusiviteit, ik noem het een makkelijke manier om mensen geld uit hun zak te kloppen. Het is toch niet normaal dat je bijvoorbeeld voor iedere telefoon, tablet, of laptop een universele oplader kunt kopen, maar voor Apple niet? (for the record, "universeel" is niet hetzelfde als "goedkoop alternatief")
Apple biedt geen exclusiviteit, Apple duwt zoveel mogelijk mensen, zoveel mogelijk eenheidsworst door hun strot voor zoveel mogelijk geld.

Dus nee, van mij zul je geen ander advies horen dan "had je geld maar niet aan weer een volgende iphone uitgegeven".
Toontje
beginner
Contacteer:

Bericht door Toontje »

Thanks voor je prachtige bijdrage.
Nu kan ik begrijpen dat niet iedereen even enthousiast is over Apple-producten. Neemt niet weg dat veel mensen die producten kopen en het is niet meer dan redelijk dat een dergelijk apparaat moet werken op r-link. Misschien zijn er nu issues en die worden vast wel opgelost. Dat is het enige dat ik wil horen en meer mensen die met hetzelfde probleem geconfronteerd kunnen worden.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Waarbij dan nog maar even op gemerkt dat ook Android vaak problemen heeft met MTP, zowel via USB als Bluetooth...
Dus laat de persoonlijke voorkeuren even voor wat het is en laten we proberen of we kunnen helpen met oplossingen :thumbsup:
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Renault heeft rlink en zal verplicht zijn dit ook laten te werken met de iPhone.Als eens geprobeerd rlink naar fabrieks instellingen te zetten en het dan te proberen? Let op alles ben je wel kwijt.
Afbeelding
Koeien
forum starter
Contacteer:

Bericht door Koeien »

Oplossing heb ik niet, workaround: bluetooth gebruiken en opladen via usb. Die USB poort geeft altijd stroom, of de connectie nu werkt of niet (of pikt de iPhone dat niet?) Voor foto's en video's óf een USB stick gebruiken, of het scherm van je iPhone blijven gebruiken. (Sowieso betere kwaliteit/hogere resolutie)

Alle persoonlijke voorkeuren ten spijt, is dit toch echt iets dat toestel/merkafhankelijk is. R-Link is één systeem dat met vele andere apparaten moet zien samen te werken. Renault kan niet alles ondersteunen en grijpt daarom terug op de meest gebruikte standaarden (ik vermoed MSC). Als jouw toestel dat niet kan, heb je simpelweg pech. Mijn Android (!!) toestel kan enkel MTP en werkt dus ook niet via USB, zoals ik hierboven al ergens schreef.
klmklmklmklm schreef:Renault heeft rlink en zal verplicht zijn dit ook laten te werken met de iPhone.Als eens geprobeerd rlink naar fabrieks instellingen te zetten en het dan te proberen? Let op alles ben je wel kwijt.
Het spijt me, maar dat is de omgekeerde wereld.
Het is inderdaad niet meer dan redelijk dat je apparaat samenwerkt met R-Link, maar die claim kun je moeilijk bij Renault neerleggen, zeker voor een apparaat dat ná R-Link verschenen is. In plaats van hier over een update van R-Link te babbelen, zou je op een Apple forum moeten babbelen over het conformeren aan algemeen geaccepteerde technische standaarden.
Toontje
beginner
Contacteer:

Bericht door Toontje »

Zelfs opladen gaat niet, omdat de USB-verbinding wordt verbroken. Dat probleem doet zich overigens niet voor als de batterij volledig is opgeladen, dan maakt hij wel verbinding. Het schijnt te maken met het opladen van de batterij. Op het moment dat de batterij moet worden opgeladen dan beginnen de problemen zoals je ook kunt lezen op het renault forum. Als ik het zou willen opladen moet ik zo'n hulpstuk gebruiken in de 12 V aansluiting en dat lijkt mij nogal omslachtig.
Terug naar fabrieksinstellingen heeft geen zin. Afgelopen zaterdag liep mijn R-link totaal vast (zelfs de radio werkte niet meer) waardoor ik sowieso noodgedwongen het systeem moest terugzetten naar fabrieksinstellingen en het probleem bleef zich hierna nog steeds voordoen.
Het probleem met de iPhone heeft denk ik niks te maken met het feit dat het gaat om nieuwste model, oftewel de iPhone 6. Ook oudere modellen (de 5 bijvoorbeeld) kennen dit probleem, zoals je kunt lezen op het renault forum.
En het is inderdaad ook zo dat bepaalde Android-toestellen problemen kunnen geven. Dat is wat mijn autoverkoper mij toen vertelde. Hij zei dat de iPhone altijd wel feilloos werkt. Voor een deel heeft hij gelijk, want verbinding via Bluetooth gaat probleemloos. Helaas gaat het iets minder via de USB. Ik heb dus goede hoop dat er een update komt voor R-link, dat het probleem moet oplossen. Apple kan hierin denk ik weinig voor mij betekenen. Maar wie weet, misschien dat een volgende update van iOS het probleem kan oplossen.
martijnm
forum starter
Contacteer:

Bericht door martijnm »

Als zelfs opladen niet lukt, dan lijkt het erg veel op wat ik eerder al beschreef: stof. Iedereen kan zeuren wat ie wil over iPhones maar als het echt een iPhone-issue was zou iedereen hetzelfde probleem hebben. Ik heb het probleem met geen van beide iPhones.
Toontje
beginner
Contacteer:

Bericht door Toontje »

Stof bij een nieuwe telefoon lijkt mij niet aannemelijk. Het komt weleens voor bij sommige iPhones denk ik zo, want bij mijn vorige had ik probleem niet.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “R-Link”