Piggyback Tuning

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Fatabeest

Piggyback Tuning

Bericht door Fatabeest »

Laatst heb ik na mijn nieuwe (*tweedehands 11 maanden oud uit België*) Renault Clio Tce 90 laten "tunen" bij V-Tune in huizen.
Ze hebben al eerder een auto van me onderhanden genomen met goede ervaringen. ook die van mijn vader en collega.
Nu wilden ze niet de ECU open breken of met stekkers in het programma rommelen om je fabrieks garantie te behouden.
Na installatie van de Piggyback moest ik eerst zo'n 400 a 500 km rijden wou hij converseren met het motormanagement programma.
En idd na een paar 100 km merk je heel veel verschil. je gaat met PK's van 90 naar 110 en van koppel van 135Nm naar 162Nm.
Wat een verschil wat ook erg merkbaar is. maar nu heb ik de grote vraag.... ik ging hem testen met topsnelheid maar kwam niet boven de 172 terwijl hij zeker 182 moet halen en zelfs harder. heb het nu 3 x getest. (*heen en terug weg i.v.m wind en dergelijk*) en nog een keer. in zijn 4 door trekken in het rood trekt hij naar 172 maar zodra je overschakel naar 5 loopt hij iets terug naar 168. heeft iemand hier ervaring mee en hoe kan dat. is dat omdat de motor met de Piggyback voor de gek wordt gehouden of??
:huh: :huh:
meks1980
forum starter
Contacteer:

Re: Piggyback Tuning

Bericht door meks1980 »

Mooi verhaal stel jezelf even voor, wel zo netjes ;)

Denk dat dat een hele mooie snelheid is voor zo'n standaard tce 90
FariiD
forum starter
Contacteer:

Bericht door FariiD »

Volgens mij waren er meerdere mensen met een Clio 4 tce 90 waarbij de Vmax terugloopt als ze schakelen van 4 naar 5. Denk dat er fabrieksaf iets is gedaan waardoor dit komt.
epicje
forum starter
Contacteer:

Bericht door epicje »

Als ik ga tunen, dan gebeurt dit alleen door Fastchip! Niemand anders!

De auto wordt dan op de bank getuned door een zeer ervaren Renault tuner.
Bert O.

Bericht door Bert O. »

FariiD schreef:Volgens mij waren er meerdere mensen met een Clio 4 tce 90 waarbij de Vmax terugloopt als ze schakelen van 4 naar 5. Denk dat er fabrieksaf iets is gedaan waardoor dit komt.
0.9 Is gewoon niet krachtig genoeg om in 5de nog enige "kracht" over te brengen op de wielen.
Voorbeeld: (Ik weet de exacte snelheid niet meer, maar) als je sneller dan 100km/u in 5de rijdt en je wil een vlot inhaalmanoeuvre uitvoeren, geeft de boordcomputer aan dat je moet terugschakelen...
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

182 haalt de TCe 90 volgens opgave alleen op een circuit. Ga er maar van uit dat dit net als bij de verbruikscijfer op de meest gunstige manier gemeten is dus alle gewicht er uit, naden afgeplakt etc. Ruim 170 is dus niet verkeerd als je dat op de openbare weg haalt.
Jarnoootje
beginner
Contacteer:

Bericht door Jarnoootje »

Wat heeft het 'geintje' van die Piggyback jou gekost?
bart0ving
über forummer
Contacteer:

Bericht door bart0ving »

De diesel doet na tuning iig al 188 ipv 180 in z'n 5. Misschien kan het nog iets harder.. In z'n 4 voelt het boven 160 niet meer zo prettig..
meks1980
forum starter
Contacteer:

Bericht door meks1980 »

Wat is het nut van hard rijden als je er een eeuw over doet, steeds vaker mensen die hard gaan rijden met een auto die er niet voor gebouwd is. Koop dan gewoon een sneller type :stupid:
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Ben ook die mening na mijn twee boetes.Maar rij eens 50 per uur, ik val in slaap achter het stuur.Persoonlijk denk ik als mensen werkelijk de snelheid moesten aanhouden op de belgische wege er meer ongevallen zouden gebeuren door dat geslenter.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
meks1980
forum starter
Contacteer:

Bericht door meks1980 »

denk niet dat je hem wilt chippen om harder als 50 te kunnen lijkt me haha :thumbsup:
peterweter
beginner
Contacteer:

Bericht door peterweter »

Ben heel erg tevreden met mijn piggyback Ebay tuning. De auto rijd gewoon absoluut beter. Klaar.
186 km/h op de teller geen probleem met mijn TCe90.
Extra slijtage?? Zien we dan wel :D

Afbeelding
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

En het verbruik is dit minder geworden?dci ervaringen hier met piggyback Ebay tuning?
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
bart0ving
über forummer
Contacteer:

Bericht door bart0ving »

Niks ebay tuning. Gewoon net werk door UT en ik haal met gemak 1 op 20. Met een lekker sportieve rijstijl en 215 banden.
leon1961
beginner
Contacteer:

Bericht door leon1961 »

Ik heb ook een Piggyback heb zelf een clio IV DCI 90 pk , de man die dit gedaan heeft is geen echte tuner , heeft geen vermogen bank om pk te meten in mijn ogen doet hij zo maar wat kopieren en plakken in de sofware en dan maar kijken of hij sneller wordt !!! hij vindt vermogen bank niet nodig waarom niet hij heeft er gewoon geen ! niet te min mijn clio IV DCI 90 pk heeft wel meer vermogen met Piggyback, maar hoeveel ?? ik weet het niet hij zegt zelf 110 pk en koppel van 250 nm standaard 90 pk 220 nm nu zie ik op ebay dat piggyback te koop zijn voor 149 euro en ze zijn standaard 100 pk !!( hier onder de link )

http://www.micro-chiptuning.de/

PS : ik heb mijn piggyback tussen uit gehaald ivm dat mijn roetfilter al helemaal verstopt is na 9000 km !!!
Laatst gewijzigd door leon1961 op 16 okt 2014 20:53, 3 keer totaal gewijzigd.
leopa
beginner
Contacteer:

Bericht door leopa »

Ik heb pas geleden in Duitsland op de vlakke A3 met z'n tweeen en wat bagage in de auto in de vierde versnelling met mijn niet getunde 0.9 TCE 187 op de klok gekregen, tot 2 x . Ik dacht dat het nog wel wat harder had gekund, maar ja, dan rijden er van die snelle jongens voor je.........
Compliment voor de voorbeeldige wegligging en ook het remvermogen!
Benzineverbruik over 2200 km met op de autobaan gemiddeld 130 a 140 op de cc: 1:17.7! Ik blijf lachen...
Ik moet wel zeggen dat mijn Clio,nadat ik in de 1e versnelling op een korte steile helling in een parkeergarage halverwege de helling stil viel (er was geen mogelijkheid om een aanloopje te nemen), door de dealer voorzien is van een uodate van het motermanagment. Sinds die tijd pakt de moter beter op.
Fatabeest

Bericht door Fatabeest »

.
Laatst gewijzigd door Fatabeest op 06 mei 2015 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Fatabeest

Bericht door Fatabeest »

Ik heb mijn Transporter bij V-tune in Huizen laten tunen, bij VW vroegen ze €750,- exclusief. En was bij V-tune maar €250,- kwijt. Wat een verschil in koppel. Niet normaal meer... maar afijn.. heb nog een aantal mensen bij ze "ondergestald" en kreeg daardoor korting voor mijn Clio.
Betaalde €225,-.
Rijd wel stukken vlotter nu.
Even antwoord op het antwoord van meks1980, ik heb voor deze clio al 8 andere Renault gehad, laatste 4 waren 3.0V6 24v met meer dan 200 pk maar omdat ik te weinig reed betaalde ik me scheel aan wegenbelasting en verzekering voor jan met de korte achternaam.
het gaat mij niet meer om het harder rijden want ik heb ook een Kawasaki zzr1400 (*zx14*) met 190-200 pk die in 2,5 sec op 100 zit enmet 18 op de 300.
Dus met de Clio rij ik vaak op 110 cruisecontrol.. dan rij je 1:18.
Maar het gaat mij erom dat de fabrieksopgave 183 is en ze met de anwb test over de 200 kwamen.
Ik heb hem voor de tunig niet getest en daarna kwam ik dus op die 169 uit.
vroege dus af of meerdere hier last van hebben.

Ik ben vorig jaar nieuw gekomen hier.
mijn naam is Peter Tieken en kom uit Beverwijk,
dit is mijn eerste Clio.
heb hiervoor al 8 andere Renault gehad, (* 1 verlengde espace 3.0V6 24v, 1 renault 19 met 1.8 motor, 5 Laguna,s waarvan 3 V6jes.. en een renault fiets toen ik 2 was*).
Voor de Clio heb ik net een spoiler pakket uit Italië binnen die ik nog in diverse kleuren wil laten spuiten.
Mijn Clio en ikzelf staan op de Google+ link onder mijn forum bericht.
Kun je zien dat deze al uniek is met die velgen ik hem nog niet eerder zo gezien heb. :driving:

Thanks
mitch1002

Bericht door mitch1002 »

Sinds deze maand ben ik de eigenaar van een nieuwe tce 90 clio black. echt een super leuke auto.

Nou heb ik vandaag ook een piggyback laten plaatsen. Het verschil is al te merken met optrekken maar ik lees van sommige dat ze pas na 500 km converseren met het motormanagement programma. dus dit ga ik nog even afwachten. Topsnelheid was bij mij 181 km en zonder dit kastje was dit 178 dus zoveel verschil is het niet. ik heb echter wel een probleem. Als ik in zijn 5 plank gas geef vanaf 140 dan trekt de auto in stapjes door. Heeft hier iemand ook last van? Dit gebeurd na 145 km. bij 145 plank gas en dan gaat de auto zachter harder zachter harder totdat hij bij de 170km is en stopt. ( zoals meedere al zeggen in zijn 5 tot 170 en in zijn 181km )

Thanks

Alvast super bedankt
caribic
forum starter
Contacteer:

Bericht door caribic »

Ik heb ook een TCE 90. Zal vanavond na mijn werk is even kijken hoe hard die kan.
Clio IV Authentique TCe 0.9 Rouge Flamme - 22-1-15'
caribic
forum starter
Contacteer:

Bericht door caribic »

Haha, het was voor mij te druk op de weg dus heb het niet gedaan hoor (A)
Clio IV Authentique TCe 0.9 Rouge Flamme - 22-1-15'
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Motorisch (vraag & antwoord)”