Clio EDC 200 RS Monaco

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
SoesLies
forum starter
Contacteer:

Clio EDC 200 RS Monaco

Bericht door SoesLies »

Hallo allemaal,

Gisteren geregistreerd hier om eens rond te kijken wat er allemaal leeft en hoe het gesteld is met de Clio (RS) modellen. Tot nu toe een leuk forum om te lezen en veel enthousiaste reageerders. Dat geeft een goed gevoel!

Momenteel zijn mijn vriendin en ik aan het kijken of we een Clio aanschaffen. We hebben proefgereden in een Peugeot 208 GTI (rood) en een Clio RS (die gele, jaune). De reden dat we hier naar aan het kijken zijn is omdat de nog geen 3 jaar oude Polo GTI 6R ontvreemd is een aantal weken terug. Deze rijdt nu waarschijnlijk ergens rond in Roemenië, Polen of wie weet waar... elk spoor ontbreekt in ieder geval.
Aangezien er nu geen Polo GTI meer te koop is (nieuw; die komt pas eind 2014) en je toch geen nacht meer rustig slaapt als je dezelfde auto neemt zijn we dus op zoek naar iets anders.

Momenteel neigt het naar de Clio RS, de proefrit was erg leuk en het is een mooie auto; binnen en van buiten. Het geluid van de motor/uitlaat is zeker erg tof. We zijn heel erg aan het dubben, omdat beide auto's hun voor- en nadelen hebben.
Hier de opsomming van de verschillen:

Plus van de Peugeot: Groot glazen dak (licht in de auto), automatisch in- én uitparkeersysteem (gimmick maar toch), goed geluidssysteem (erg belangrijk)
Min van de Peugeot: handgeschakeld (we rijden veel file), rumoerig bij 100+ (windgeruis), minder stoer uiterlijk (mening), korte stoeltjes

Plus van de Clio: EDC automaat, geluid van de motor/uitlaat, stil van binnen, achteruitrijcamera, keyless entry/drive, TomTom, Sportmonitor, RS-knop
Min van de Clio: Dichte hemel (donker in de auto), Arkamys 3D klonk echt heel blikkerig, verbruik hoger dan Peugeot

Zoals de balans er nu voor staat komt de Clio er beter uit, doorslaggevend is toch ook wel de automaat. Elke dag op de A4 aanschuiven wil je niet meer met een handgeschakelde auto als je al jaren automaat rijdt (Polo GTI).

Nu zagen we een Clio RS Monaco uitvoering op internet, dus meteen gaan informeren. Momenteel staat deze te glimmen bij een dealer en gaat het alleen nog om de prijs. Dit is een parelmoerwitte uitvoering met zwart glanzend dak. Binnenin is het rood/oranje vervangen door zilvergrijs. Erg chique! Technisch is deze auto niet echt anders dan de "gewone" RS.

De opties die er op zouden komen t.o.v. standaard:
- Sportmonitor
- Middenarmsteun in leer (standaard heeft de RS geen steun)
- Parkeersensoren vóór (en niet alleen achter)
- Achteruitrijcamera (standaard op de Monaco blijkbaar)
- Cup Pack

De dealer gaat nog kijken naar de DAB+ optie, dit zit er in andere landen wel standaard op net als de camera dus waarom hier niet?
Zoals gezegd gaan we a.s. zaterdag onderhandelen over de prijs. Aangezien we op vakantie gaan, zou als we alles door laten gaan het ophalen ergens eind mei kunnen.

Iemand hier die toch zegt dat de we de Peugeot moeten nemen? :) (Dat gezegd hebbende, het model Peugeot exact zoals we deze zouden willen staat ook klaar bij een dealer, dus dat maakt het nog moelijker).
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Clio EDC 200 RS Monaco

Bericht door Arjan »

:chinrub: Glazen dak is volgens mij niet standaard bij de Peug...

Mja, wanneer ik mag kiezen:

Afbeelding

:thumbsup:
bart0ving
über forummer
Contacteer:

Bericht door bart0ving »

Hebben er 1 in Zwolle staan. Echt een hele gave kleur in real Life! Ik zal morgen eens wat foto's uploaden..
SoesLies
forum starter
Contacteer:

Bericht door SoesLies »

Arjan schreef::chinrub: Glazen dak is volgens mij niet standaard bij de Peug...

Mja, wanneer ik mag kiezen:
:thumbsup:
Klopt, een glazen dak is niet standaard. Meer bedoeld als "het is niet mogelijk op de RS".
Door het glanzende zwart lijkt het nog wel "glas".
Overigens hebben ze bij de Monaco, begreep ik net, de dakhemel grijs gemaakt en niet zwart. Dat scheelt nog een beetje hoe donker het is.
Zaterdag zien we 'm bij daglicht en mogen we een klein stukje rijden nog.
SoesLies
forum starter
Contacteer:

Bericht door SoesLies »

bart0ving schreef:Hebben er 1 in Zwolle staan. Echt een hele gave kleur in real Life! Ik zal morgen eens wat foto's uploaden..
Ah ok, ja leuk. Bedankt alvast. Ik heb hem nog niet live gezien, mijn vriendin wel (bij dealer-lamplicht) en die werd ook wel enthousiast!
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Ik heb zowel een proefrit in de Clio RS als de Peugeot GTI gemaakt. Ik kan me goed vinden in alle voor en tegens van beide auto's die je opnoemt. Daarnaast vond ik het ook erg prettig dat de clio 5 deuren heeft ipv 3 omdat het de enige auto zou worden. Ik vond bij de peugeot de beleving met name door het mindere motor/uitlaat geluid echt een stuk minder. Voor mij was de keuze vrij snel duidelijk.
Ik ben wel benieuwd wat jullie keuze nu uiteindelijk is geworden!
Groet,
Martijn

Afbeelding
epicje
forum starter
Contacteer:

Bericht door epicje »

Ik zag hem zaterdag rijden, ging naar Zoetermeer Oosterheem
SoesLies
forum starter
Contacteer:

Bericht door SoesLies »

epicje schreef:Ik zag hem zaterdag rijden, ging naar Zoetermeer Oosterheem
Dan rijdt er in de buurt dus nog één lijkt het! Wij zijn daar niet geweest zaterdag...
tammagotchie
beginner
Contacteer:

Bericht door tammagotchie »

ik stootte mn hoofd bij de 208 met instappen dus mede daarom afgevallen

:driving:
SoesLies
forum starter
Contacteer:

Bericht door SoesLies »

U bent wat lang? :)
Ik moet alleen nog een goede zit vinden in de Clio. De zittingen zij zó kort dat mijn benen geen steun hebben. Ik zal de stoel eens flink omhoog zetten; kijken of dat helpt (zonder dat ik met mijn kruin tegen het dak zit dan nog). Ik zit al in het één na achterste tandje met het stuur maximaal naar me toe getrokken, maar ik zit nog niet goed. Ik krijg kramp in mijn rechterbeen, na 5 minuten al.
Sjonniek
beginner
Contacteer:

Bericht door Sjonniek »

SoesLies schreef:Ik krijg kramp in mijn rechterbeen, na 5 minuten al.
Advies, koop een amerikaan :-)

P.S. Ik kan me voorstellen dat je hier bij de Polo ook last van had. Ik heb namelijk even een Polo gehad en ik had continu last van onrust in de benen door de auto en daarom ook onrustige nachten. En ik ben maar 1.76mtr
________
Clio Estate DCI90 Dynamique: Rouge flamme, R-Link, Lumiere, Comfort Extra, City Extra, trekhaak, res. wiel
Mick
forum starter
Contacteer:

Bericht door Mick »

Ook ik heb even proef gereden met de peug, heb een aantal jaren in een 205 1.9 GTI gereden heel lang geleden....

Ik mis nog een ding in je voor en tegens, namelijk de wegligging. Vond de peug erg tegen vallen en je zit vrij snel aan zijn grens, terwijl met de clio de grens een stuk verder ligt.

Ik heb nu 8000 km gereden in 2 maanden met de clio RS en nog stap ik elke keer met een groter grijns in. Ze weet me nog steeds te verbazen en de EDC bak is vind ik heel erg fijn! Het uitlaat geluid is prettig, lange ritten zijn prima te doen.

Het geluid van de radio is niet best.... Maar met een vrij eenvoudige upgrade van de speakers, is het aanvaardbaar.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”