Ik ben zelf nog altijd in blijde afwachting van mijn Clio met R-Link, maar struin ondertussen het web af naar alles wat er maar over te lezen is. Deze vraag kwam bij me op na het lezen van een instructieboekje voor R-Link dat ik tegenkwam:
http://www.e-guide.renault.com/data/sys ... -3_NLD.pdf
Onder het kopje "Radio beluisteren" (vanaf pagina 47) wordt hier, naast AM & FM, ook over "DR" gesproken, waarbij ik de sterke indruk krijg dat het over digitale radio / DAB+ gaat, gezien de referenties naar een Electronic Program Guide (EPG) en dergelijke.
Is er iemand met een recent geleverde Clio met R-Link die de aanwezigheid hiervan kan bevestigen?
Het valt me op dat deze versie van het boekje, "NW1048-3" bij de e-guide van Renault enkel bij de Captur staat. Bij de Clio word je gelinkt naar NW1048-1, waar niet over "DR" gerept wordt. Dus mogelijk verschil tussen de R-Link units in beide modellen? Clio en Captur rijders, meldt u!
Digitale Radio / DAB+ op R-Link?
Digitale Radio / DAB+ op R-Link?
Clio IV Phase 1 TCe 90 Dynamique Bleu de France (Augustus 2014)
Comfort extra, R-Link, City extra, Passion Noir
Re: Digitale Radio / DAB+ op R-Link?
DR is geen DAB. Zie ook dit bericht op ander forum: http://www.renaultforum.nl/forum/dr-dig ... ml#p111629
DAB is wel mogelijk op de Clio, alleen (weer) niet in Nederland. Wij hebben dit uitgebreid nagevraagd en laten checken bij Renault Nederland, maar het is niet mogelijk. Ze weten ook niet wanneer wel. Wel jammer dat je anno augustus 2014 een nieuwe auto koopt en het nog steeds niet kan; bij veel andere merken kan het wel of is het zelfs standaard.
Aha, ik had op dat forum wel al topics gezien hierover, maar niet dit topic.Stellingen90 schreef:DR is geen DAB. Zie ook dit bericht op ander forum: http://www.renaultforum.nl/forum/dr-dig ... ml#p111629
Jammer, toch weer een gemiste kans anno 2014, nu eindelijk ook in Nederland meer ruchtbaarheid wordt gegeven aan DAB.
Clio IV Phase 1 TCe 90 Dynamique Bleu de France (Augustus 2014)
-
- forum starter
- Contacteer:
Heb op internet de Dension DAB+U gezien in een Youtube filmpje.
Je plugt de USB-stick met de DAB+ ontvanger in R-Link en je kunt daarna in R-Link de USB-stick bedienen.
Wat je nog nodig hebt is een DAB+ antenne voor goed ontvangst.
Simpele oplossing.
[youtube]I8jURTNYZ70[/youtube]
Prijs ca e150.
Je plugt de USB-stick met de DAB+ ontvanger in R-Link en je kunt daarna in R-Link de USB-stick bedienen.
Wat je nog nodig hebt is een DAB+ antenne voor goed ontvangst.
Simpele oplossing.
[youtube]I8jURTNYZ70[/youtube]
Prijs ca e150.
Captur Dynamique TCe 120 EDC Gris Platine (mono-tone), Gris/Gris Tropique bekleding, Pack City, R-Link
-
- forum starter
- Contacteer:
Wel heel summier. Kan er niet uit opmaken wat het kost, hoe het werkt en/of hoe te installeren.
Captur Dynamique TCe 120 EDC Gris Platine (mono-tone), Gris/Gris Tropique bekleding, Pack City, R-Link