Tweeters in dashboard, binnenspiegel

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
L.J
forum starter
Contacteer:

Tweeters in dashboard, binnenspiegel

Bericht door L.J »

Ik was al enige tijd van plan om mijn huidige geluidssysteem te vervangen voor 2 setjes van focal deze zojuist:
Afbeelding
Afbeelding

Ik ging enthousiast kijken hoe ik de Tweeters kon los maken. Maar naarmate Ik het geluid aan deed en me kop bijna Door de vooruit stak ontbrak er geluid uit de Tweeters dat vond ik raar want ik heb het nooit eerder door gehad, dus heb ik de fader ook helemaal naar voren ingesteld maar nee nog steeds niks. en ik heb het roostertje omhoog kunnen wrikken maar niet hoger dan een halve centimeter dat ging moeizaam, maar verder ben ik dus niet gekomen maar het schijnt dat je dan de gehele tweeter mee moet trekken.

En dan had ik laatst ook nog wat leuks meegemaakt met de regen sensor. Had hem op automatisch staan en dus ik druk voor gein even op de behuizing achter de binnenspiegel, als ik dat deed gingen de ruite wissers 1x wapperen.. een frans geintje?. En zit tevens de behuizing ervan niet echt vast het rammelt als ik op klinkers rijd dus ook mijn binnenspiegel. Raar maar waar xD
Iemand enig idee?
Renault Clio III 2 GT 1.6 141 57i
Azur91
forum starter
Contacteer:

Re: Tweeters in dashboard, binnenspiegel

Bericht door Azur91 »

Er zaten bij mij ook geen tweeters in, alleen soort plastic dummy. Je moet de roostertjes eruit trekken tot een halve centimeter. De tweeters zitten aan de linker en rechterkant vast met lipjes. Je moet er eentje (links of rechts) in drukken met een schroevendraaier. Ik had de eerste er in ongeveer 15 minuten uit, de tweede binnen een minuut.
L.J
forum starter
Contacteer:

Bericht door L.J »

Oke dat is beter om te horen, dus het is echt gewoon voor de sier... ik dacht al die tijd dat er tweeters in zaten nja, dan komen er binnenkort tweeters in! Ik neem aan dat de bedrading daarvoor wel aanwezig is :dozey:
Contacteer:

Bericht door Age »

eeeh, bij mij zaten er wel werkende tweeters in hoor. Ik denk alleen bij de instapmodellen niet?
Groet, Age
L.J
forum starter
Contacteer:

Bericht door L.J »

Dus ze zouden er bij mij wel in moeten zitten?... ik zal gaan kijken.
Azur91
forum starter
Contacteer:

Bericht door Azur91 »

Uhm hoezo instap model?? Ik heb een dynamique met navi, bluetooth, park pilot, key free entry....alles en er zaten bij mij geen tweeters in...... nu wel....:D
Contacteer:

Bericht door Age »

misschien weg bezuinigd bij phase 2 dan....

Enneeh Azur, ik kan toch niet ruiken wat voor model je hebt, dus niet meteen zo aanvallend reageren aub.
Ik weet wel dat instappertjes van de phase 1 ze niet hebben, dus vandaar mijn reactie......
Groet, Age
L.J
forum starter
Contacteer:

Bericht door L.J »

Ik ben benieuwd wat ik eruit trek morgen! :thumbsup: , het is nu te donker :thumbsdown:
Da Freeze
forum starter
Contacteer:

Bericht door Da Freeze »

Let wel even op dat de tweeters voorzien moeten zijn van een hogetonen filter. Direct aansluiten op de bedrading werkt niet! De tweeters krijgen dan een overbelasting te verduren en functioneren dan niet.
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tomasvs »

Bij mij zaten er ook gewoon tweeters in, alleen de tweeters van mijn hertz hsk set zijn te groot om in die gaten te monteren dus die zitten nu aan de deur bevestigd.
L.J
forum starter
Contacteer:

Bericht door L.J »

Er zit inderdaad helemaal niks in, en de bedrading is ook niet eens aanwezig. dat vind ik voor mijn gt versie toch wel een beetje tegenvallen.
Maar goed het zou altijd nog kunnen om tweeters erin te laten zetten maar voor nu hou ik ze gewoon in de mid-tone boxen zelf.
Afbeelding
Afbeelding
Contacteer:

Bericht door Age »

is dus wegbezuinigd bij de fase 2......
Groet, Age
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tomasvs »

Er zit wel een stekkertje voor een tweeter in volgens mij? Of is dat nep? Je tweeter zit namelijk in dat roostertje vast geklikt.
L.J
forum starter
Contacteer:

Bericht door L.J »

Het is inderdaad weg bezuinigd, en er was geen stekkertje te bekennen "nep dus". Volgende week Woensdag breng ik hem weg bij een gecertificeerde audio inbouwer bij ons in de buurt de 4 mid-tone boxen zijn het werk niet die had ik zelf ook nog erin kunnen zetten, maar omdat er nu geen tweeters in zitten, moet er nog net even een draadje getrokken worden maar dat schijnt achteraf ook heel simpel te zijn hoe hij het mij vertelde zelfs het dashboard hoefde er niet vanaf, dus heb ik toch besloten om het uit te besteden.
En inderdaad Freeze, er komt ook een hogetoonfilter in voor de tweeters, ik ben benieuwd hoe het nu zal gaan klinken omdat ik ook geluid van voren te horen zal gaan krijgen :thumbsup:
L.J
forum starter
Contacteer:

Bericht door L.J »

Hier nog het leuke filmpje van de ruitenwissers. :smash:

[youtube]N3nxPLAZjkM[/youtube]
Contacteer:

Bericht door Age »

Je zal zeker verschil gaan horen. Veel helderder :thumbsup:
Groet, Age
Azur91
forum starter
Contacteer:

Bericht door Azur91 »

Ik heb de bedrading wel liggen alleen zijn bij mij de hoge tonen wel heel erg schel. Ik heb de treble op -9 staan en nog zijn de tweeters bij sommige nummers te hard. Ik was in de veronderstelling dat de high-low filters standaard in de auto zaten, maar zouden deze gewoon parallel staan met de deur speakers zonder filter?

@ Age: Ik reageer niet agressief, alleen duidelijk omdat jouw stelling ook duidelijk was. Zo ook jouw laatste waarbij je stellig zegt "is dus wegbezuinigd bij de fase 2......." Dit is niet zo want bij mij zit de bedrading er wel en is ook aangesloten op de radio. Het is wel zo duidelijk als de conclusies op waarheid berusten en niet op aannames van andere. (No hard feelings :D )
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”