Zwarte rook zonder kracht verlies

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Soetoe

Zwarte rook zonder kracht verlies

Bericht door Soetoe »

Beste Leden,

Eerst en vooral zal ik mij voorstellen.

Mijn naam is Soetoe en ben sinds kort eigenaar van een clio 1.5dci van 2003

Deze heb ik overgekocht van mijn schoonzus gezien ze deze wou weg doen en geen kosten meer aan wou.

Gister heb ik deze gestart en even (20km) mee gereden. Deze rijdt naar mijn gevoel prima. Enkel als ik het gas goed indruk
(boven de 2000 toeren) krijg ik een zwarte wolk achter me. Hoe meer toeren hoe meer rook er komt.

Ik heb het een en ander gelezen over deze modellen. Wat ik heb kunnen vinden is dat deze modellen veel problemen geven met de EGR-klep en turbo.

Graag had ik nog wat meer informatie hierover voor degene die dit probleem al hebben gehad of kennen.

Groeten Soetoe
timmie426

Re: Zwarte rook zonder kracht verlies

Bericht door timmie426 »

Als ie verder goed rijdt kan het ook niks ernstigs zijn naar mijn mening. Als er altijd als een oud wijf (om het even plat te zeggen) mee gereden is is zo'n ding ontzettend dichtgekoold. Vaak na een paar uurtjes trappen is hij stukken schoner, en sneller en rookt hij minder. Maar als het echt bovenmatig veel rook is er denk ik iets niet goed! Echt wolken rook zegmaar.
Sp33dFr34k
forum member
Contacteer:

Bericht door Sp33dFr34k »

Noem je zijn schoonzus nu zonder blikken of blozen oud wijf?? :roll: :smash:
Duck
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Duck »

Wellicht tijd om wat filters te vervangen.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Da Freeze
forum starter
Contacteer:

Bericht door Da Freeze »

Korte ritjes zijn voor diesels slopend. Net wat Timmie zegt, even lekker in hogere toeren rijden, lange rit maken op de snelweg en mik tank hem eens keer vol met V-power diesel. De premium diesels hebben allerlei toevoegingen die de verbranding verbeteren en de motor enigszins reinigt. Voor sneller resultaat kan je bij een bijna lege tank er ook even een fles injectorcleaner in mikken. Te koop bij tankstations en bijvoorbeeld Brezan.
Dit probleem had ik ook maar dit werd veroorzaakt door een dieper liggend probleem.
Soetoe

Bericht door Soetoe »

Wat ik ook nog van plan was, was inderdaag een busje injectorcleaner in te gooien. Als dat niet werkt eens naar de EGR klep kijk en die eventueel schoonmaken en dan pas naar de turbo kijken!
Soetoe

Bericht door Soetoe »

En even ter info, deze is voorlopig in mijn garage gestald. Voordat ik op de baan kan moet ik deze verzekeren en platen aanvragen. Maar voor ik dat kan doen moet deze eerst gekeurd worden bij de controle. En ik vermoed dat ie niet ver komt met de zware rook
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”