USB Harddisk types, groottes, bestandsformaat

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
SoesLies
forum starter
Contacteer:

USB Harddisk types, groottes, bestandsformaat

Bericht door SoesLies »

Ik wilde even een soort referentiepagina maken met welke types harddisk nu wel en niet werken in een Clio, elk type natuurlijk!
Ik heb inmiddels al een paar dagen wat tests gedaan en kom tot nu toe tot de volgende conclusie:

R-Link, nieuwste software versie; Clio IV:
HD Seagate 160GB 2,5" USB 2.0 - geformatteerd als exFAT - wordt wel herkend als USB media maar bevat geen data aldus de auto
HD Seagate 160GB 2,5" USB 2.0 - geformatteerd als NTFS - wordt niet herkend
HD Seagate 160GB 2,5" USB 2.0 - geformatteerd als FAT32 - werkt perfect
HD Samsung 320GB 2,5" USB 3.0 - geformatteerd als exFAT - wordt wel herkend als USB media maar bevat geen data aldus de auto
HD Samsung 320GB 2,5" USB 3.0 - geformatteerd als NTFS - wordt niet herkend
HD Samsung 320GB 2,5" USB 3.0 - geformatteerd als FAT32 - wordt wel herkend als USB media maar bevat geen data aldus de auto

Met name dat laatste vind ik interessant! Waarom doet een precies eender geformatteerde 160GB disk het wel, en een 320GB disk het niet?
Ik ga vanavond proberen met een 320GB Western Digital 2,5" USB 2.0 disk. Ik vermoed dat de USB 3.0 ook nog een probleem is namelijk.
Ik ga ook de R.S. Monitor nog testen met een grotere stick (16GB) op USB 3.0, en die ook vullen met muziek. Kijken waar de crux zit; de grootte of de USB 3.0 die niet wil.

R.S. Monitor datalogger device, Clio IV:
Stick: Sandisk 2GB USB 2.0 - geformatteerd als FAT32 - Werkt perfect +/- 6,5 uur aan recording beschikbaar
Stick: AData 2GB USB 2.0 - geformatteerd als FAT32 - Werkt perfect +/- 6,5 uur aan recording beschikbaar
HD: Tot nu toe geen een die gebruikt mag worden als recording device, het lijkt alsof R.S. Monitor alleen kan schrijven naar (kleine) sticks en niet harddrives.

Iemand die er al meer over kan vertellen? Die b.v. wel een 500GB harddisk aan de praat heeft in een Clio?
Laatst gewijzigd door SoesLies op 06 aug 2014 11:18, 7 keer totaal gewijzigd.
Priyantha Bleeker
beginner
Contacteer:

Re: USB Harddisk types, groottes, bestandsformaat

Bericht door Priyantha Bleeker »

En met welk media-device connect je die HDD's ?
Misschien handig om erbij te vermelden of je bijvoorbeeld een MediaNav hebt of R-Link bijvoorbeeld.
Of in geval van de Clio II en Clio III welke radio unit je hebt.
FariiD
forum starter
Contacteer:

Bericht door FariiD »

Priyantha Bleeker schreef:En met welk media-device connect je die HDD's ?
Misschien handig om erbij te vermelden of je bijvoorbeeld een MediaNav hebt of R-Link bijvoorbeeld.
Of in geval van de Clio II en Clio III welke radio unit je hebt.
1. USB kabel gok ik zo
2. R-Link (staat meerdere keren vermeld
3. Gaat om een Clio IV

:grin:
Da Freeze
forum starter
Contacteer:

Bericht door Da Freeze »

De informatieontvanger van de auto die de gegevens van de HDD is een simpele versie van je thuis pc. Het is een suggestie, maar het kan zijn dat de computer een schijf groter dan 120 GB niet herkend. Ondanks dat de schijf USB 3.0 heeft, zal deze toch backward compatible zijn met USB 2.0? Anders zou de schijf het op het gros van de PC`s niet eens doen. :)
SoesLies
forum starter
Contacteer:

Bericht door SoesLies »

Da Freeze schreef:De informatieontvanger van de auto die de gegevens van de HDD is een simpele versie van je thuis pc. Het is een suggestie, maar het kan zijn dat de computer een schijf groter dan 120 GB niet herkend. Ondanks dat de schijf USB 3.0 heeft, zal deze toch backward compatible zijn met USB 2.0? Anders zou de schijf het op het gros van de PC`s niet eens doen. :)
De 160GB disk doet het perfect, de 320GB niet. Mogelijk is er dus ergens een omslagpunt qua aantal te adresseren sectoren op een disk (wordt een beetje technisch nu, maar ok) door de controller in de auto. Een pc (Windows, Linux, Mac e.d.) is daar natuurlijk slimmer in al zijn veel systemen in de auto ook gebaseerd op Linux. Weet iemand welk systeem R-Link is? Android denk ik?
Priyantha Bleeker
beginner
Contacteer:

Bericht door Priyantha Bleeker »

R-Link is Android ja, met een eigen skin van Renault eromheen, zover ik weet is die nog niet ge-root helaas ;)
tinuske
forum starter
Contacteer:

Bericht door tinuske »

kan ook liggen aan het aantal files wat je op hdd hebt staan, ik weet dat in het verleden een aantal autoradio's met usb geen sticks konden lezen met meer dan 255 mp3 nummers erop ongeacht de grote van de stick
http://tinuske3.werkaandemuur.nl
clio4 dci90 flamme rouge estate
SoesLies
forum starter
Contacteer:

Bericht door SoesLies »

tinuske schreef:kan ook liggen aan het aantal files wat je op hdd hebt staan, ik weet dat in het verleden een aantal autoradio's met usb geen sticks konden lezen met meer dan 255 mp3 nummers erop ongeacht de grote van de stick
Deze kan ik uitsluiten, want de 160GB harddisk die wél werkt gebruik ik in mijn Volvo en staat veel meer op. Deze werkt dus ook in de Clio. De harddisk van 320GB (USB 3.0) doet het niet in de Clio én niet in mijn Volvo.
Heb nu een 320GB USB 2.0 disk voorbereid (FAT32 LBA) én een 320GB USB 3.0 disk (FAT32 LBA) met een 160GB partitie. Wordt vervolgd.
Da Freeze
forum starter
Contacteer:

Bericht door Da Freeze »

SoesLies schreef: (wordt een beetje technisch nu, maar ok)
Dat zie ik graag op een autoforum :joker:
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”