Zomaar even een vraag.
In mijn Clio heb ik een handbediende airco. Als ik de blower op de hoogste stand zet dan hoor je dat de luchtsnelheid varieert. Het maakt niet uit of je airco aan of uit hebt.
De standen 1 en 2 hoor je nauwelijks, de stand ontwaseming hoor je wel maar klinkt wel constant.
De eco knop staat bij mij standaard uit.
Iemand meer dit opgevallen?
Wisselende ventilator snelheid
Re: Wisselende ventilator snelheid
Ja, bij mij ook.
Regelt naar mijn idee in combinatie met toerental motor.
Gaspedaal in = minder luchtsnelheid
Gaspedaal ± 1 sec. los - meer luchtsnelheid
Ondanks eco knop uit, lijkt de Clio toch het maximale uit het blok te willen halen :-)
Regelt naar mijn idee in combinatie met toerental motor.
Gaspedaal in = minder luchtsnelheid
Gaspedaal ± 1 sec. los - meer luchtsnelheid
Ondanks eco knop uit, lijkt de Clio toch het maximale uit het blok te willen halen :-)
Hier heb ik inderdaad ook last van. Geen idee of dit normaal is.
Clio IV TCe 90 Expression | Blanc Glacier | Pack Introduction | 16" Passion Noir | ext. Rouge | int. Elegance
Volgens de dealer is het normaal
Hallo,
ik heb een authentique uitvoering ( zonder de airco )
Het probleem is ook bij mijn clio aanwezig en ook na een onderzoekje door de dealer kreeg ik de mededeling dat het zo hoort....
vreemd want ik had een andere clio mee ter vervanging en die deed het namelijk wel normaal.
Wt ik naast de snelheid van de ventilator heb , is dat de ruitenwissers langzamer gaan wissen. Laat je het gas los, dan gaat de snelheid weer normaal ( niet direct , maar met een kleine vertraging van 1 a 2 seconden )
Wat de monteur wel ontdekte , is dat je de lichten aan moet doen en dan zijn bij mij beide problemen niet aanwezig. Dus toch vreemd dat het ? zo hoort ?
ik heb een authentique uitvoering ( zonder de airco )
Het probleem is ook bij mijn clio aanwezig en ook na een onderzoekje door de dealer kreeg ik de mededeling dat het zo hoort....
vreemd want ik had een andere clio mee ter vervanging en die deed het namelijk wel normaal.
Wt ik naast de snelheid van de ventilator heb , is dat de ruitenwissers langzamer gaan wissen. Laat je het gas los, dan gaat de snelheid weer normaal ( niet direct , maar met een kleine vertraging van 1 a 2 seconden )
Wat de monteur wel ontdekte , is dat je de lichten aan moet doen en dan zijn bij mij beide problemen niet aanwezig. Dus toch vreemd dat het ? zo hoort ?
Ruitenwissers klopt, die passen zich aan de snelheid die je rijdt aan. Staat ook in de handleiding. Ventilatordingen heb ik geen last van.
Misschien heeft dat te maken met Start&Stop? Ookal gebruik je de S&S niet?
Clio IV Authentique TCe 0.9 Rouge Flamme - 22-1-15'