R-Link nog in Beta fase ? Mijn bevindingen:

Plaats hier alles wat met R-Link te maken heeft
Plaats reactie
BotiClio
beginner
Contacteer:

R-Link nog in Beta fase ? Mijn bevindingen:

Bericht door BotiClio »

Hoi,

Wij hebben nu 3 maanden een mooie Clio estate. Met veel opties en uiteraard R-Link. Dit laatste heeft me tijdens de koop echt over de streep getrokken. Mooi concept en van deze tijd.

Maar helaas ben ik flink teleurgesteld in het R-link systeem. Ik heb echt de indruk dat het systeem nog in Beta stadium verkeerd. Enkele punten die regelmatig niet goed werken of haperen:
- Carkit geen geluid wel bellen.
- Geen reactie op volume knoppen.
- Telkens weer media indexeren.
- Terug schieten naar radio als je mp3 luistert.
- Net na het starten van de motor, geageerd het systeem vaak gewoon niet.
- Schokkige animaties bij menu overgangen, wat mij betreft mogen die overgangen wel uit.
- Meldingen onder het -i- icoontje zijn meestal niet weg te klikken. Soms lukt het als je heel snel bent en geluk hebt.
- Kaarten werken af en toe niet.

Verder wat irritante features:
- Voice menusturing:
-- telkens erg lange instructies
-- erg lange wachttijden.

Ik ben benieuwd of mijn bevindingen bij jullie bekend voorkomen.
Stellingen90

Re: R-Link nog in Beta fase ? Mijn bevindingen:

Bericht door Stellingen90 »

Nee, niets van dit alles. Zeker na de laatste firmware update (v.317) werkt alles bijna vlekkeloos.
Laatst gewijzigd door Stellingen90 op 18 jul 2014 15:31, 2 keer totaal gewijzigd.
VKVWebshop.nl
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door VKVWebshop.nl »

Onlangs is er softwareupdate voor het R-Link systeem verschenen, als u mij het kenteken via een PB stuurt kan ik kijken of dat de softwareupdate voor uw syteem van toepassing is.
Surreallistic
forum starter
Contacteer:

Bericht door Surreallistic »

Ook hier alles vlekkeloos.
Dennis4444
beginner
Contacteer:

Bericht door Dennis4444 »

Ook hier werkt het systeem goed na de laatste firmware update :thumbsup:

Echter had ik wel veel meer verwacht van het systeem. Wat is nu de echte meerwaarde ten opzichte van alleen een ingebouwde navigatie. Er zitten wel een paar features in, maar die gebruik je amper (mail, weer).
Als ze echt iets willen dan moeten ze het systeem nog aantrekkelijker maken met meer mogelijkheden / apps. Uiteraard wel de verkeersveiligheid in de gaten houden. Heb niet echt goede voorbeelden, maar wellicht andere mensen wel...... om de meerwaarde te creëren.
Ghostleader1NL

Bericht door Ghostleader1NL »

Na laatste update werkt alles heel goed moet ik zeggen.
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

Hier ook alles ok na installatie V3.13, zowel in Clio als Megane. :wink:
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
zinitzio

Bericht door zinitzio »

Na wat knutselwerk om mijn pc heb ik een laatste vordering gemaakt op het R-Link systeem. Nu mijn mp3's extra track informatie bevatten zie ik die informatie ook terug op het scherm. Het icoontje van de afspeellijsten brand nog niet omdat ik nog geen afspeellijsten heb gemaakt. Verder kan ik zeggen dat mijn systeem ook goed werkt. De spraakfunctie gebruik ik niet. Te omslachtig.
BotiClio
beginner
Contacteer:

Bericht door BotiClio »

zinitzio schreef:Na wat knutselwerk om mijn pc heb ik een laatste vordering gemaakt op het R-Link systeem. Nu mijn mp3's extra track informatie bevatten zie ik die informatie ook terug op het scherm. Het icoontje van de afspeellijsten brand nog niet omdat ik nog geen afspeellijsten heb gemaakt. Verder kan ik zeggen dat mijn systeem ook goed werkt. De spraakfunctie gebruik ik niet. Te omslachtig.
Goed om te horen dat het bij anderen wel goed werkt. Dan is er nog hoop :-)

Merk je ook dat het systeem iets van 2-3 minuten aan het indexeren is nadat je de motor start?

Ik gebruik inmiddels de spraakfunctie ook niet meer om diezelfde reden. Het zou heel handig zijn dat je iets van een verkorte modes aan kunt zetten. Dan zou het misschien wel bruikbaar zijn.
martijnm
forum starter
Contacteer:

Bericht door martijnm »

Bij mij is R-Link na het starten ff bezig met het zoeken van de telefoon en het syncen van het adresboek. Daarna draait alles normaal.
Manutan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Manutan »

Bij mij werkt R-link ook vlekkeloos (even afkloppen) op één punt na en dat is dat R-link bepaalde contacten uit het telefoonboek van mijn Galaxy S4 niet overneemt. En laten dat nu net mijn meestgebruikte contacten zijn......ik heb hier al over gebeld met Renault en ik heb a.s. donderdag een afspraak met mijn dealer. Ik ga het probleem voorleggen en als hij er niet uitkomt dan moet hij ter plaatse Renault Nederland bellen, zo werd mij verteld. Nou, ik ben benieuwd!
anildo
beginner
Contacteer:

Bericht door anildo »

BotiClio schreef:Hoi,

Wij hebben nu 3 maanden een mooie Clio estate. Met veel opties en uiteraard R-Link. Dit laatste heeft me tijdens de koop echt over de streep getrokken. Mooi concept en van deze tijd.

Maar helaas ben ik flink teleurgesteld in het R-link systeem. Ik heb echt de indruk dat het systeem nog in Beta stadium verkeerd. Enkele punten die regelmatig niet goed werken of haperen:
- Carkit geen geluid wel bellen.
- Geen reactie op volume knoppen.
- Telkens weer media indexeren.
- Terug schieten naar radio als je mp3 luistert.
- Net na het starten van de motor, geageerd het systeem vaak gewoon niet.
- Schokkige animaties bij menu overgangen, wat mij betreft mogen die overgangen wel uit.
- Meldingen onder het -i- icoontje zijn meestal niet weg te klikken. Soms lukt het als je heel snel bent en geluk hebt.
- Kaarten werken af en toe niet.

Verder wat irritante features:
- Voice menusturing:
-- telkens erg lange instructies
-- erg lange wachttijden.

Ik ben benieuwd of mijn bevindingen bij jullie bekend voorkomen.
Ik heb nu ook al 3 maanden een Clio. Ook ik heb voor deze auto gekozen omwille het R-link systeem.
Helaas kan de R-link (nog) niet voldoen aan m'n hoge verwachtingen.

Ik dacht van me telefoonhouder af te zijn. Maar helaas heb ik deze toch op mijn voorruit moeten plakken.
Het is namelijk niet mogelijk om video`s af te spelen (terwijl je rijd) op de R-link. Ik snap dat veiligheid voor gaat, maar het had een optie moeten zijn om dit in of uit te schakelen. Nu moet ik (me kinderen) de video clips toch via mn smartphone bekijken. Wat ook niet meer prettig is, omdat het geluid een paar seconden achter loopt met de video ongeacht via aux, kabel of via bluetooth.

- Ook het switchen van media gaat langzaam en er zijn TE veel handelingen vereist voordat je bijvoorbeeld van FM radio naar USB of bluetooth switcht.

Ik heb gisteren de update ontvangen bij de dealer helaas geen wijzigingen voor bovenstaande ergernissen.
Hopelijk brengt Renault of een handige hacker een oplossing.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Hm, misschien ben ik minder veeleisend maar ik heb sinds de R-Link de telefoon niet meer uit mijn zak gehad. USB, en Bluetooth werken prima, vanaf het scherm door de muziekbestanden op de telefoon bladeren, contacten opzoeken (ook in de lijst van recent gebelde nummers), tijdens een rit switchen naar een alternatieve bestemming met de Navi. Alles werkt prima! Ander nummer opzetten van USB naar Bluetooth met vier/vijf kliks vind ik niet veel. En waarom iedereen klaagt dat er rijdend geen film afgespeeld kan worden is in mijn ogen "een beetje dom". Wanneer je dat een vereiste vind is dat heel simpel vóór de koop al vast te stellen. Het staat gewoon in de beschrijvingen en is met vijf woorden aan de verkoper te vragen.
martijnm
forum starter
Contacteer:

Bericht door martijnm »

Ik snap inderdaad ook nog steeds niet welke verwachtingen mensen hebben van een tablet in de auto. Het ding zit er om te navigeren, bellen of muziek te luisteren. Dit wordt nog als veilig gezien en dus toegelaten. Kinderen die vanaf de achterbank naar een 7" tablet moeten kijken hebben 2 problemen: ze zitten erg ver van zo'n klein scherm en ze moeten uit de gordels om te kunnen kijken. Als pappa de kinderen graag film laat kijken dan zijn er handige opties te koop.

PS: moet toegeven dat de dealer mij ook niet vertelde dat er geen popcorn uit de R-Link te halen valt.
BotiClio
beginner
Contacteer:

Bericht door BotiClio »

Ok, ik ga een afspraak met de dealer maken. Even zien wat dat brengt.
willem.lesterhuis

Bericht door willem.lesterhuis »

Heb een Clio IV Estate. Deels ook om de Rlink gekocht. Alles werkt prima behalve het volgende; bij de flitspaal melding kan je kiezen hoeveel seconden voor de paal je een waaschuwing krijgt, werkt OK, daarna kan je kiezen welk geluid je wilt horen bij de flitspaal, b.v. Horn. Het geluid wordt bevestigd,ok. Echter Rlink koppelt het helemaal niet aan de werkelijke melding als je langs een filtspaal rijdt. Dan hoor ik alleen de standard ..ping-ping.. van Renault. Het hele voorkeur scherm werkt dus niet !
Heeft iemand een Rlink waarbij je wel geluiden aan de flitspaal kan koppelen?? Zoja, mag ik dan het kenteken zodat ik deze met Renault Nederland kan vergelijken t o v de mijne. ?? Allemaal vast bedankt
BotiClio
beginner
Contacteer:

Bericht door BotiClio »

Hoi, we zijn weer een tijdje verder en een paar updates verder. Helaas zijn we nog niet erg gelukkig met Rlink in de Clio. Nog steeds traag en de laatste tijd werkt de carkit gewoon niet. Bellen en opnemen wil wel maar dan geen geluid :-$.
Het systeem reageert gewoon vaak niet op de knoppen van de stuurkolom. Of het is weer bezig met iets en dan pakt het meteen weer een paar acties. Dit geeft echt een windows 95 gevoel, maar kom op we zitten nu toch in 2015.

Dus voor een deel werkt het wel, en misschien verwacht ik ook wel iets te veel. Hiermee halen ze bij renault wel een 6-je. Immers veel van de functies doen het wel...

We hopen dat het bij de volgende update beter gaat worden :-)
martijnm
forum starter
Contacteer:

Bericht door martijnm »

Ik zou eens langs de dealer rijden als je zoveel problemen hebt. Heb hier wel eens een hele kleine hick-up gehad, maar nooit de problemen die jij schetst. Vraag eens aan de dealer wat hij ervan vindt.
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

Zou idd langs de dealer gaan, dit is abnormaal. Ik heb zowel in mijn Clio als ook in mijn Megane R-link en ervaar niet de problemen die jij hebt. Al kan het handsfree probleem dat je omschrijft ook heel goed een ongelukkige combi van telefoon type en software zijn met je R-link. Bluetooth is er in verschillende varianten en dan is per variant de 'standaard' niet heel strak gedefinieerd, waardoor er betere en minder combinaties van telefoons/carkits te ervaren zijn.
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

In de Captur met R-link die ik als leen wagen drie dagen had, was ik juist erg tevreden over de snelheid die het systeem had ten opzichte van media-nav.
Dus ik zou zeker retour dealer gaan, want dat is volgens mijn ervaring echt niet goed.
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

BotiClio schreef:We hopen dat het bij de volgende update beter gaat worden :-)
Wanneer is je systeem het laatst bij de dealer van een update voorzien? Ik heb een goeie maand geleden nog een nieuwe update gehad. Die is een week of zes (??) geleden ge-released.
Bas1975 schreef:Bluetooth is er in verschillende varianten en dan is per variant de 'standaard' niet heel strak gedefinieerd, waardoor er betere en minder combinaties van telefoons/carkits te ervaren zijn.
Klopt. Met Samsung Galaxy S4 en Galaxy S5 en een Blackberry Z10 werkt het hier in ieder geval feilloos. Samsung S3 Mini werkt wat minder op de BT verbinding. Maar die heeft dan ook een kwalitatief mindere BT Radio. Kan dus ook nog de telefoon hardware zijn.
BotiClio
beginner
Contacteer:

Bericht door BotiClio »

Hoi, ik gebruik een iphone6. Iemand daar ervaring mee?

Ik zal nog eens informeren bij de garage of ze een update voor ons hebben :-)

Sinds latere updates van vorig jaar werkt het wel soepeler maar nog niet vergelijkbaar met een ipad of zo... Maar dat is misschien ook wel iets te veel gevraagd.
JohnnyZ
beginner
Contacteer:

Bericht door JohnnyZ »

BotiClio schreef:Hoi, ik gebruik een iphone6. Iemand daar ervaring mee?

Ik zal nog eens informeren bij de garage of ze een update voor ons hebben :-)

Sinds latere updates van vorig jaar werkt het wel soepeler maar nog niet vergelijkbaar met een ipad of zo... Maar dat is misschien ook wel iets te veel gevraagd.
Ik gebruik ook een iPhone 6. En dat gaat zonder problemen.
Clio GT Estate aug. 2014
antonief
beginner
Contacteer:

Bericht door antonief »

Ben weliswaar in het bezit van een Captur maar ook hier werkt alles eigenlijk naar behoren, mp3's, TomTom en Iphone 6.
Het is niet het snelste systeem maar ben er best wel tevreden mee.
Captur Gris Cassiopée/Noir Etoile

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
BotiClio
beginner
Contacteer:

Bericht door BotiClio »

Vandaag de update 11.330 geïnstalleerd. Duurt even maar het systeem werkt een stuk fijner en responsive nu :-)

Morgen een mooi tripje maken en eens kijken hoe het gaat tijdens het rijden. Dan ook maar even de carkit testen. Maar tot nu toe werken de menus fijn en reageert de knop bij het stuur ook (vlot) :laugh4:
Plaats reactie

Terug naar “R-Link”