Clio 3 Ph 1 audio upgrade

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
Sp33dFr34k
forum member
Contacteer:

Clio 3 Ph 1 audio upgrade

Bericht door Sp33dFr34k »

Ik zit met de gedachte om de audio in mijn Clio te (laten) upgraden.

Op het moment zit ik nog met de standaard installatie, waarvan ik alleen de radio wil behouden ivm display en stuurbediening. Ik heb er al een Yatour op aangesloten, werkt perfect.

Idee:

Focal ISN130 (composet voorin) 209,-
Focal ISC130 (achterspeakers) 99,-
Eton 10-300A (sub in de kofferbak) 189,-
Kabelset 29,95
Speakeradapters 15,90

Totaal: 542,85
Totaal na korting: 475,-

Montage: 250,-

Totaal incl. montage: 725,-

Dus behoud van de originele radio zoals hierboven beschreven en een actieve subwoofer omdat ik hem makkelijk eruit wil kunnen halen zonder lastige aparte versterker praktijken, dubbele bodem etc. Ik heb in mijn andere Clio een underseat subwoofer en dat bevalt me niet helemaal, vandaar deze optie. Misschien dat ik voor een tientje meer toch voor de Eton 12-400A wil gaan, maar dat kan nog altijd.

Dit wil ik laten inbouwen bij ACR in Helmond aangezien ik daar goede verhalen over heb gehoord, en zij hebben mij ook over bovenstaande geadviseerd. Het lijkt mij zelf een hele goede keuze, maar wellicht dat iemand hier wat op- of aanmerkingen voor me heeft.

Hoor het graag!
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Re: Clio 3 Ph 1 audio upgrade

Bericht door Tomasvs »

Is zeker geen slechte keuze. Speakers blijven smaak gevoelig dus die kan je het beste zelf beluisteren in car audio zaken. Zo vond ik namelijk hertz speakers het beste klinken. Daarnaast zou ik toch overwegen om je deuren te dempen. Scheelt aanzienlijk in het geluid, en het kost maar een paar tientjes. Montage van dit alles is trouwens best simpel zelf te doen, maar dat moet je natuurlijk zelf weten of je dat uitbesteed of niet.

Voor wat betreft de subwoofer; staar je niet blind op de vermogens die er bij staan, de ene die je zegt is 10 inch en de andere 12. Deze klinken beiden dus anders. Het is van je muziek smaak afhankelijk wat de beste optie is, en natuurlijk van wat je zelf het beste vindt klinken.
Sp33dFr34k
forum member
Contacteer:

Thanks Tomas, ik denk dat ik het zo ga doen dan. Inderdaad, de subwoofer is lichtelijk anders, maar dan heb ik in ieder geval een idee, wellicht dat ze ze allebei op voorraad hebben en ik kan checken wat ik het fijnst vind klinken. Deurdemping is inderdaad iets waar ik niet aan gedacht heb, zal het eens vragen of ze dat ook doen.
Sp33dFr34k
forum member
Contacteer:

Wat betreft de demping, zoiets als dit, is dat wat je bedoelde?

http://www.acr-helmond.nl/silent-coat-volume-pack.html
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tomasvs »

Ja dat bedoel ik inderdaad!
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”