Als ik mijn Clio start met een koude motor, dan vind ik de motor niet lekker lopen.
Het lijkt alsof er een cilinder wordt overgeslagen en ik hoor een fluitend geluid onder de motorkap.
Na 200 meter is het geluid weg en dan loopt de motor ook weer soepel.
Ik had het al eens gemeld bij de dealer en die vertelde dat alle nieuwe Clio's dit deden vanwege het 3 cilinder blokje.
Mijn vraag is dus;
Herkennen jullie dit probleem?
Motor loopt niet lekker
- Quirico
- forum member
- Contacteer:
Re: Motor loopt niet lekker
Tik cq ratel geluid? = inderdaad 3 cilinder
In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron
Fluitend geluid is je turbo
En als de motor koud is reageert hij inderdaad anders.
ik had het ook al ondervonden
Soms als ik hem in een te laag toerental liet staan in ze 4 . dan hikte de motor heel erg als ik wat gas bij gaf.(zat te schudden in me auto)
En als de motor koud is reageert hij inderdaad anders.
ik had het ook al ondervonden
Soms als ik hem in een te laag toerental liet staan in ze 4 . dan hikte de motor heel erg als ik wat gas bij gaf.(zat te schudden in me auto)
- 66 kW powerrr
- forum starter
Dit wordt inderdaad wel vaker gemeld. Ik heb er een paar keer goed opgelet bij de mijne. Een koude motor loopt vrijwel even soepel als een opgewarmde. Als je goed oplet loopt hij iets rauwer, maar ik neem geen gebok of vreemd geluid waar. Ik merk alleen dat de schakelindicator je met koude motor net ietsje later adviseert op te schakelen.
Clio Estate TCe 90 Expression [Rouge Flamme lak| Passion Noir wielen | 3 Packs | trekhaak]
Ik heb hetzelfde, is het ondertussen opgelost?midago schreef:Als ik mijn Clio start met een koude motor, dan vind ik de motor niet lekker lopen.
Het lijkt alsof er een cilinder wordt overgeslagen en ik hoor een fluitend geluid onder de motorkap.
Na 200 meter is het geluid weg en dan loopt de motor ook weer soepel.
Ik had het al eens gemeld bij de dealer en die vertelde dat alle nieuwe Clio's dit deden vanwege het 3 cilinder blokje.
Mijn vraag is dus;
Herkennen jullie dit probleem?
Hetzelfde euvel had ik ook.
De motor loopt dan bij koude start soms ook heel even bokkerig en bij het wegrijden lijkt het alsof deze inhoud.
Het betreft een versmeerde luchtmengselklep. Heb 'm laten reinigen en loopt weer goed nu.
De motor loopt dan bij koude start soms ook heel even bokkerig en bij het wegrijden lijkt het alsof deze inhoud.
Het betreft een versmeerde luchtmengselklep. Heb 'm laten reinigen en loopt weer goed nu.