Clio 1.2 16V Authentique maakt vreemd geluid

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
DaBo

Clio 1.2 16V Authentique maakt vreemd geluid

Bericht door DaBo »

Hoi,

Ik heb een vraag over mijn Clio. Deze maakt sinds 2 dagen een raar geluid tijdens het rijden, daarvoor heb ik niet eerder iets dergelijks gemerkt. Ik hoor het alleen met rijden, hoe meer gas ik geef hoe meer ik het hoor, dus vooral bij optrekken en schakelen. Maar ik hoor het constant op de achtergrond. Het klinkt als het geluid van de afzuigkap, alsof iets constant lucht aanzuigt. Het komt van voren, onder de motorkap. Echter de ventilator is het niet, heb al alles uitgezet, aangezet, airo, enz. Hiermee verdwijnt het geluid niet en wordt ook niet minder.

Misschien goed om erbij te vermelden dat de auto sinds 1 week ook iets moeilijker start, daarvoor altijd in een keer starten en nu vaak eerst even hakkelen en dan pas starten.

Auto heeft gebruikelijke onderhoud gehad, de accu is ook pas enkele maanden geleden vervangen. En onlangs is het stuurkolom vervangen de auto stuurde niet meer goed.

Ik heb al contact gehad met de monteur echter die kon zo een twee drie niet zeggen wat het was en of het ernstig was. Ik ga sowieso langs zodra ik daartoe in de gelegenheid ben. Echter ik wil graag hier informeren nar wat het kan zijn, wat het mogelijk gaat kosten en vooral kan ik hier nog even mee rijden?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Petare
forum member
Contacteer:

Re: Clio 1.2 16V Authentique maakt vreemd geluid

Bericht door Petare »

Zit de aanzuigslang bij de gasklep er wel goed op?
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
DaBo

Bericht door DaBo »

Geen idee, hoe kan ik dat zien? En misschien goed om even te melden, ik ben niet technisch onderlegd.
Zou het erg zijn als de slang er niet goed opzit? Ik bedoel hoe erg is het als je daar nog een beetje mee rondrijd?
Petare
forum member
Contacteer:

Bericht door Petare »

Ik heb dat aanzuiggeluid ook wel is gehad. Toen ik had een rubber tussen het resonatiehuis en luchtfilterbox (1.6 16V blokje) niet goed geplaatst. Soort "open luchtfilter' geblaas krijg je dan als rijdt.

Het zou bij een 1.2 16V gaan om de zwarte rechthoekige doos rechts van de motor en links van de slang naar het koelvloeistofreservoir.. Kijk is of daar alles goed zit en er geen lucht lucht naar binnen lekt.
Afbeelding

Met je startprobleem kan ik je niet helpen. Gevoelig punt op Renault motoren van deze leeftijd zijn de krukassensor (BDP-sensor). Maar die doet wel of niet en niet half. Misschien dat iemand daar een beter idee van heeft. Ik heb de mijne bijvoorbeeld een paar weken terug uit voorzorg vervangen omdat ik ook dacht dat mijn auto soms wat langer nodig heb om te starten, maar mocht niet baten.
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
DaBo

Bericht door DaBo »

Ok, bedankt voor de uitvoerige uitleg. Ik zal er eens naar kijken. De startproblemen zijn inderdaad vreemd, s ochtends gaat goed, maar nadat ik even gereden heb en de auto 2 uur heeft gestaan (geparkeerd), krijg ik de auto vervolgens niet in 1 keer gestart. Dus hij doet het half wel en half niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”