Goeiedag,
ik ben Tim, 21 jaar oud en afkomstig uit Zeist (Utrecht). Ik heb na een Civic 1.5 DXi, een CRX Del Sol ESi, een Saxo VTS 16v en een Corsa 1.3 CDTI ecoflex uit 2011 nu een Clio 172 gekocht. Is een hele nette auto van eerste eigenaar en altijd dealeronderhoud gehad, en slechts 128k gelopen.
Nu viel mij al op dat de stelmotor voor de rechterkoplamp constant kraakt en geluid maakt, en dat het lichtbeeld ook iets omhoog en naar beneden gaat. Nu had ik vanmiddag de andere stelmotor los omdat ik bij de aanzuigbuis van het luchtfilter moest, nu staat deze koplamp veel lager als de rechter. Het lijkt er niet echt op alsof de automatische hoogteregeling het doet.
Is dit een bekend probleem, en waar kan ik het beste beginnen met zoeken? Of is er een manier om deze module te resetten / testen. Ik heb immers mijn accu en de stelmotor losgehad.
Ik heb overigens de zoekfunctie gebruikt, maar ik kon niet vinden wat ik zocht.
Groeten,
Tim.
clio ii hoogteregeling
- Petare
- forum member
- Contacteer:
Re: clio ii hoogteregeling
Na het starten zullen ze de koplampen altijd automatisch stellen. Als je er naast staat hoor je ze even zoemen. 's nachts zie ik het lichtbeeld na het starten ook altijd iets omhoog gaan op beide lampen. Als je even stilstaat, 15/20seconden geloof ik in mijn auto, en de belading is veranderd dan zullen ze automatisch opnieuw stellen.
Voor het opnieuw afstellen gewoon langs een garage die heeft er zo'n 'kijkglas' (of zoiets ook heet) voor om ze echt op de juiste hoogte te zetten. Achterop je koplampen zitten 2 witte plastic inbus bouten. 1 doet hoogte stellen ander richting (L/R)
Voor het opnieuw afstellen gewoon langs een garage die heeft er zo'n 'kijkglas' (of zoiets ook heet) voor om ze echt op de juiste hoogte te zetten. Achterop je koplampen zitten 2 witte plastic inbus bouten. 1 doet hoogte stellen ander richting (L/R)
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)