Komende zomer ga ik met m'n Clio op vakantie, maar ik ben bang dat ik niet voldoende plek heb voor al mijn zooi.
Kan iemand mij vertellen of het af te raden is je achterbank te verwijderen? Het lijkt mij aardig wat plek opleveren als ik de complete achterbank eruit kan halen, maar ik weet niet of dit erg lastig is, of grote nadelen heeft (zoals openliggende kabels die je misschien kunt beschadigen, of verminderde stabiliteit oid)?
Ik kan alleen maar info vinden over vorige Clio-modellen, daarbij lijkt het erop dat het slechts een kwestie van wat torqjes eruit halen en je de hele achterbank er zo uit kan pakken, maar ik weet niet of je de connector voor de gordel-melding makkelijk los kan krijgen?
Achterbank verwijderen
Achterbank verwijderen
Clio IV Dynamique
Re: Achterbank verwijderen
Ik haalde bij mijn clio 2 altijd de zitting eruit. Die kun je er zo uitpakken en vervolgens kan de rugleuning zo ver naar beneden, dat het een bijna vlakke bodem wordt. Ik haalde dan ook altijd de delen waar je de gordel in het midden vast klikt er uit, omdat dit anders in je rugleuning drukt en deze afdruk er bijna niet meer uit gaat als je bank een paar weken daar op heeft gelegen.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
- Sp33dFr34k
- forum member
- Contacteer:
Re: Achterbank verwijderen
Lastig? Nee, onderste gedeelte til je er zo uit, bovenste gedeelte is maar 1 dikke schroef volgens mij. Er ligt 1 kabel bloot, volgens mij van de ABS oid, maar kan verder niet zo'n kwaad als je niets raars gaat vervoeren. Heb zo ook de halve inboedel van mijn vriendin meegekregen, denk meer aan klerenzooi e.d. Autootje zat bomvol, maar dan gaat er ineens wel veel in!