Einddemper Clio RS (2000) afgebroken

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Clioracing

Einddemper Clio RS (2000) afgebroken

Bericht door Clioracing »

Goedemiddag Clio fans!

Gisterochtend maakte mijn Clio RS uit 2000 met de standaard uitlaat opeens een sportief geluid. De auto is vandaag bij een vriend op de brug geweest en nu blijkt dat er een scheur in de lasnaad zit, op de plek waar de pijp de einddemper ingaat. Bij thuiskomst hing de demper er heel raar onder, dus is nu waarschijnlijk zo goed als afgebroken.
Ik was erg verbaasd aangezien de einddemper 4,5 jaar/ 40.000km geleden door de dealer vervangen is. De eerste demper was op precies dezelfde plek afgebroken. Dit gebeurde midden in Duitsland, dus heb toen 400 km terug moeten rijden zonder demper. Ik heb de eerste dagen erna niks meer kunnen horen;) Echter was dat de eerste demper en dus ongeveer 9 jaar oud. De dealer heeft toen voor 275 euro een nieuwe eronder gehangen.

Nu een paar vragen:
Wat zijn jullie ervaringen qua levensduur met de originele RS uitlaat? Ik vind het echt belachelijk dat mijn uitlaat nu alweer kapot is :x
Is het mogelijk om een nieuw pijpje aan de demper te lassen (pijpje dat tussen einddemper en middendemper zit)? Met de demper zelf is namelijk niks mis. Iemand ervaring mee?
Is er een einddemper die beter is dan de originele en goedkoper is of in dezelfde prijscategorie valt?
Wat zou een goede RVS einddemper zijn die weinig tot geen herrie maakt en wat zou dit kosten?
Ik zit eraan te denken om de einddemper zelf te vervangen. Waar moet ik op letten als ik dit doe?

Zoals jullie denk ik zullen begrijpen heb ik weinig zin om bij de dealer een nieuwe te kopen, wetende dat het bagger kwaliteit is.

Alvast bedankt voor een reactie!
TurboRob
beginner
Contacteer:

Re: Einddemper Clio RS (2000) afgebroken

Bericht door TurboRob »

Was bij mij een maand geleden ook gebeurd, pijp afgebroken op de lasnaad onderweg naar Oostenrijk. Geeft inderdaad een enorme bak lawaai.

Ik heb er weer een originele einddemper onder laten zetten, ik was 225euro kwijt incl arbeid bij een garage in Oostenrijk. Als alternatief kun je misschien eens kijken naar een rvs demper van k-tec.
Clioracing

Re: Einddemper Clio RS (2000) afgebroken

Bericht door Clioracing »

Heel vervelend! En als je 's ochtends wegrijdt dan lijkt alles nog prima. Het gebeurt heel onverwachts.

Ik heb nog wel naar RVS gekeken, maar is wel een heel stuk duurder. Op den duur ben je waarschijnlijk beter af met RVS, maar het is wel een flinke uitgave.
Uiteindelijk ben ik toch ook maar meer gezwicht voor een originele. Een vriend van mij die bij een autodealer werkt heeft hem besteld en kostte met korting 144 euro incl btw. Ik heb de auto daar op de brug gezet en zelf maar vervangen. Is goed te doen. Ik kreeg van iemand de tip om de lasnaden met zinkspray in te spuiten tegen het roesten van buitenaf, dus dat heb ik maar gedaan (2 lagen).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”