probleem met aftermarket radio

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
christoph
beginner
Contacteer:

probleem met aftermarket radio

Bericht door christoph »

hallo, ik heb mijn standaard radio vervangen door een jvc kd-r421. deze werkt op 1 ding na perfect.
als ik de auto in achteruit zet en dan terug in vrij springt de radio in bluetooth modus, als ik hem dan weer in achteruit zet gaat hij weer in fm, als ik met de schakelpook blijf spelen blijft de radio steeds wisselen tussen fm en bluetooth

iemand een idee van wat dit kan zijn (is best irritant als ik hem steeds terug op fm moet zetten als ik achteruit gereden heb)

nog 1 extra vraagje, is er een manier om mijn stuurbediening terug te laten werken, de radio heeft volgens het elektrisch schema een kabel voor stuurbediening maar ik heb geen idee hoe ik deze moet aansluiten.
Da Freeze
forum starter
Contacteer:

Re: probleem met aftermarket radio

Bericht door Da Freeze »

Bij mij is de stuurbediening een geel 6-polig stekkertje wat ook in een aftermarket radio moet passen.
In mijn Clio zitten achter de radio 3 stekkers. Een zwarte brede voor de spanning op de radio, een bruinige brede voor de luidsprekers (zijn vaak ook dunnere draadjes dan de andere stekker) en een kleinere gele stekker met 6 gaten.
Als je de 2 grote stekkers in de radio hebt gestoken, blijft er waarschijnlijk nog een breed gat over. De kleine stekker kan hier maar op 1 manier in. Er blijven dus inderdaad contactpunten over. Misschien zijn die bedoeld voor aansluiting van externe bronnen zoals navigatie o.i.d.
Ik wil je adviseren ook de handleiding van de radio door te nemen, daar staat een schema in van de aanwezige aansluitingen.
christoph
beginner
Contacteer:

Bericht door christoph »

ok bedankt

enig idee wat het probleem met de schakelpook kan zijn?
Azur91
forum starter
Contacteer:

Bericht door Azur91 »

Ik heb wel eens gehoord dat de parkeersensoren aan de radio is aangesloten. Ik kan me voorstellen dat het inschakelsignaal van de sensoren op een verkeerde aansluiting van de radio zit. Even de aansluitschema's naast elkaar leggen dus.

Andere vraag: Heb je fabriek-af navigatie in je clio en zo ja, werkt deze nog steeds na het verwijderen van de originele radio??
christoph
beginner
Contacteer:

Bericht door christoph »

is een logische verklaring maar normaal is er niets verkeerd aangesloten want het is ISO stekker op ISO stekker. ik heb ook geen navigatie of parkeersensoren
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”