Sinds vandaag gaat bij mijn richtingaanwijzer naar links het relais 2 maal sneller schakelen. Ook knippert het richtingspijltje op het dashboard tweemaal zo snel. Mijn logische conclusie is: lampje kapot!
Maar helaas, het (gele) lampje van de richtingaanwijzer linksachter heb ik eruit gehaald, maar hier lijkt niks mis mee te zijn. Nu heb ik deze verwisseld met het lampje van de rechterunit, en daarin werkt die probleemloos. Het rechterlampje in de linker unit helpt ook niks. Alle andere lampjes naar links (neus, zijkant) knipperen wel. De zekering heb ik gecheckt, maar is goed (dit is tot mijn verrassing een 30A zekering, lijkt mij wel veel voor een richtingaanwijzer?).
Iemand een idee wat hier loos kan zijn? Er zit ook geen roest o.i.d. op de contactpunten van de lichtunit. Het gaat om een Clio 3 fase 1 diesel uit 2006.
Defecte richtingaanwijzer lampje?
Re: Defecte richtingaanwijzer lampje?
Knipper automaat defect al weet ik niet of deze nog wel gebruikt wordt.
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad op mijn motor. Hierbij heb ik een voor een alles van links naar rechts omgekeerd vanaf de knipperautomaat tot aan het lampje zelf.
Hier bleek een lampje met een te hoog wattage de boosdoener.
Daarom ben ik bang dat er niks anders opzit dan nog even door te speuren.
Heb je recentelijk iets vervangen (misschien wat ogenschijnlijk niets met clignoteurs te maken heeft)??
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad op mijn motor. Hierbij heb ik een voor een alles van links naar rechts omgekeerd vanaf de knipperautomaat tot aan het lampje zelf.
Hier bleek een lampje met een te hoog wattage de boosdoener.
Daarom ben ik bang dat er niks anders opzit dan nog even door te speuren.
Heb je recentelijk iets vervangen (misschien wat ogenschijnlijk niets met clignoteurs te maken heeft)??
Bedankt voor de reactie. Vanwege een motorstoring heb ik de auto vanmorgen in de Renault garage gezet. Ze nemen het lampje meteen mee. Dus ik ben benieuwd wat zij gaan vinden.
Aha, kun je sowieso laten weten wat de oorzaak was? Wellicht dat dat handig is voor medeforumleden die dezelfde symptomen hebben.
De garage meldde mij dat ze er een nieuw lampje in hadden gedraaid en toen was het probleem opgelost!
Waarop ik uiteraard meldde dat dat vreemd was, want ik had de lampjes al een keer uitgewisseld zonder resultaat. Misschien is er toch iets met de contactpuntjes geweest, maar alles werkt weer. De dealer had zelfs de automatten gestofzuigd! Als ik eraan denk zal ik vanmiddag de rest van mijn garageverblijf vertellen.
Waarop ik uiteraard meldde dat dat vreemd was, want ik had de lampjes al een keer uitgewisseld zonder resultaat. Misschien is er toch iets met de contactpuntjes geweest, maar alles werkt weer. De dealer had zelfs de automatten gestofzuigd! Als ik eraan denk zal ik vanmiddag de rest van mijn garageverblijf vertellen.