Hallo , ik rij sedert enkele maanden met mijn tweede Clio.
Bij mijn vorige Clio schakelede ik meestal rond de 2100tpm.Bij dat toerental kon ik perfect zonder schokken schakelen.
ECHTER , bij m'n huidige Clio lukt schokvrij schakelen langs geen kanten !!
Met name naar z'n 2 en 3 heb ik het volgende ; ik ontkoppel,schakel bv naar 2de , en zodra ik het koppelingspedaal ietsje laat omhoogkomen koppelt ie volledig en met een harde bonk.
Ook in z'n 3 heeft ie dit , let wel , dit is slechts bij bepaalde toerentallen (onder 2000tpm).
Het is ook zo dat de pook bv vanuit 3de naar neutraal trekken , dit verloopt veeeeel stroever dan bij de vorige Clio.
Wat kan er aan de hand zijn?
Auto heeft bij de vorige eigenaar soms slechts 4000km per jaar gelopen.
De laatste tijd heb ik ook enorm veel slag , alsof de motor kantelt , daar ga ik morgen even naar kijken,aslichaam misschien kapot.
Clio 1.5dci 65pk 2002 schakelen
Re: Clio 1.5dci 65pk 2002 schakelen
herken het probleem min of meer wat je beschrijft.
wat ik persoonlijk doe is overschakelen bij +- 2200 rpm dan valt hij meestal terug op een toerental met genoeg koppel om door te trekken bij 2000 rpm valt hij eig net iets te laag terug.
Wat ik ook merk is dat als hij warm staat +- 10 - 15 km rijden dat hij beter en beter schakelt en minder die " klappen krijgt "
bij 2de - 4de - 5 de allemaal geen last van alleen bij naar 3de gaan.
Alsook lijkt het alsof de versnellingspook een eigen leven heeft als je gas geeft of je voet van het gas pedaal doet
wat ik persoonlijk doe is overschakelen bij +- 2200 rpm dan valt hij meestal terug op een toerental met genoeg koppel om door te trekken bij 2000 rpm valt hij eig net iets te laag terug.
Wat ik ook merk is dat als hij warm staat +- 10 - 15 km rijden dat hij beter en beter schakelt en minder die " klappen krijgt "
bij 2de - 4de - 5 de allemaal geen last van alleen bij naar 3de gaan.
Alsook lijkt het alsof de versnellingspook een eigen leven heeft als je gas geeft of je voet van het gas pedaal doet
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 4660 Weergaves
-
Laatste bericht door tcwchris
-
- 1 Reacties