Originele speakers + tweeters vervangen

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
MrMyagii

Originele speakers + tweeters vervangen

Bericht door MrMyagii »

Ik heb wel enige ervaring met audio alleen niet met een auto waar standaard tweeters en speakers inzitten. Normaal bij een aftermarket composet heb je losse filters, hoe zit dit bij een originele set? Wordt de filtering ook via een losse filter gedaan of zit deze in de Headunit? Oftewel als ik de tweeters wil vervangen, kan ik deze gewoon eruit halen en nieuwe erin zonder de bijbehorende filters er tussen te plaatsen?
Maurice van Munster
forum starter
Contacteer:

Re: Originele speakers + tweeters vervangen

Bericht door Maurice van Munster »

Als je een beetje handig bent kan alles.

http://www.mijnalbum.nl/Album=6YN6L6TA
Clio Estate DCI 90 E S&S Dynamique Noir met 1 toeter en bijna alle bellen.
In afwachting van een Estate TCE 120 Bose
MrMyagii

Bericht door MrMyagii »

In mijn vorige auto was er bijvoorbeeld een kabel voor links voor, hierop zaten tweeter en speaker. De filter zat ergens halverwege het dash(origineel). Maar bij de clio zit er geen losse filter standaard tussen dus?
Da Freeze
forum starter
Contacteer:

Bericht door Da Freeze »

Mijn Clio 3 heeft het hogetonen filter in de tweeter gebouwd zitten. De woofer wordt normaal aangestuurd.

Ik heb op advies van een stereoverkoper in Breda ook een Rainbow set meegenomen. Een set met 13 cm woofers, in/opbouw tweeters en filters. Ik ga de set maandag weer terug brengen. Ik moet de halve auto uit elkaar trekken om de set in te bouwen, daar heb ik geen zin in. De filters zijn veel te lomp om subtiel achter de radio op te bergen. Zou je de filters opbergen zoals Maurice doet, moet de console eraf en mag je draadjes gaan strippen en aan elkaar koppelen.

Bovendien zit er geen draad met allerhande draadklemmetjes geleverd bij de speakerset wat ik, zeker gezien de prijs van de set, een absoluut gemist vind. Dus om alles netjes en degelijk aan te sluiten, zou ik nog extra draadklemmen moeten kopen. Ik neem de Pioneerset wel mee die speciaal voor Renault is ontwikkeld. Deze is werkelijk plug en play. En kost trouwens net zoveel als de Rainbow set.
Laatst gewijzigd door Arjan op 15 jun 2014 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Da Freeze
forum starter
Contacteer:

Bericht door Da Freeze »

Afgelopen week heb ik de Pioneer TS-Q131C set (speciaal voor Renault) ingebouwd. Deze is inderdaad plug en play, en kostte net zoveel als de Rainbow set. Geen gepruts met plastic uitsnijden of kabels knippen en strippen, gewoon de fabriekspeakers eruit draaien en de Pioneers erin schroeven. Qua geluidservaring een wereld van verschil! De bas neemt matig toe (kan ook niet anders in een kunststof behuizing), maar de midden en hoge tonen maken een wereld voor je open. Stemgeluid is beter, details vallen beter op en ook hoge tonen klinken beter zonder irritant te worden.
Ik ben er wel blij mee. Voor wat meer bas bouw ik later in de hoedenplank nog wel een keer iets.
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”