Aanschaf Clio 3.1 1.2 16V

Voor algemene Clio III vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
TimT86

Aanschaf Clio 3.1 1.2 16V

Bericht door TimT86 »

Beste forum leden,

Een aantal jaar geleden heb ik met veel plezier in een Clio 1 phase 1 gereden uit 1994. Een auto die ondanks alle problemen toch mijn hart gestolen heeft voor de Clio.
Nu onze Citroen Xsara uit 1999 echt wel een beetje op is, zijn we op zoek gegaan naar een Clio.
Ik heb een leuke gevonden:
maart 2007
53000 km
1.2 16v
Cruise-control
Schuif/kanteldak

Kortom om, een auto met veel opties.
Daarnaast is het een auto van 1e eigenaar.

Toch wel een paar vragen.....
Zijn er dingen waar ik morgen op moet letten als ik ga kijken? Zoals ik eerder aangaf heb ik met mijn eerste clio veel problemen gehad (ik snap dat een auto van 1994 wel anders is dan een uit 2007).
Graag hoor ik jullie ervaringen enzo met deze auto. Op het eerste gezicht lijkt het een goede aankoop, maar zou toch graag wat aandachtspunten meenemen.

De auto staat bij HB occasions in Heemskerk. Iemand ervaring met dat bedrijf?

Alvast heel erg bedankt!!!! :)

Een mogelijk weer clio rijder ;)
Contacteer:

Re: Aanschaf Clio 3.1 1.2 16V

Bericht door Age »

Persoonlijk: Niet doen! :thumbsdown:
Een turboloze 1.2 16v 75pk is écht veel te weinig voor een (vrij zware) Clio 3. Je gaat er spijt van krijgen.....
Ga minimaal voor een 1.4 of 1.2TCE of een 1.6.
Groet, Age
TimT86

Bericht door TimT86 »

Beste Age,

Bedankt voor je reactie! Dit is denk ik smaken verschillen :). Heb zelf al eerder in een 1.2 proef gereden en de prestaties vielen me zeker niet tegen in vergelijking met mijn huidige 1.6 xsara. Heb je nog advies voor wat betreft mankementen enz.
Contacteer:

Bericht door Age »

Nou ja, ik heb je gewaarschuwd...hahaha.

Maar verder gewoon goed kijken of alles goed werkt. Het blijft Frans...
Zijn volgens mij niet echt specifieke dingen die bij elke clio stuk gaan.
Maar misschien heeft iemand anders er een andere mening over?
Groet, Age
Guus
forum starter
Contacteer:

Bericht door Guus »

Het hangt natuurlijk ook een beetje af wat je verlangt van een auto.
Ikzelf heb proefgereden in een 1.2, een 1.4 en een 1,6.
Ik heb gemerkt dat ik persoonlijk liever wat meer vermogen heb en ben dan ook met de 1.6 naar huis gegaan.

"Echte" problemen heeft de clio nauwelijks, ook bij de consumentenbond waren er geen specifieke problemen bekend met de Clio3.
Maar zoals age al zegt kan er altijd is wat geks voorbij komen.

Lees de topics voor de clio3 even door, hier staan een aantal zaken in die voorbij zijn gekomen.

Verder geen ervaring met de verkoper, ga op je gevoel af en speur het internet even af naar recensies.
Zijn ze nauwelijks te vinden zit het meestal goed. Bij veel negatieve ervaringen moet je natuurlijk oppassen.
Bij twijfels nooit direct tekenen. Er komt heus wel meer voorbij.
Bij ons was het gevoel goed en de auto ook, na een proefrit was het dan ook snel rond.
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Ff google gedaan over het bedrijf en zie niet echt negatieve dingen over hem en een serieus positieve op autoweek.
Verder ziet deze auto er goed uit leuk dat dak en volgens mij leren bekleding alleen jammer dat er geen navigatie in zit, kleur ook top en best wel mooie velgen. :driving:
Ik zou zeggen proef ritje doen lekker lang en als je iemand heb met verstand er van mee nemen en er voor gaan.
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
TimT86

Bericht door TimT86 »

Bedankt voor alle reacties. Ik zit nog wel een beetje te dubben om te gaan morgen... Ik sta inderdaad wel achter de mededeling dat een 1.2 niet heel vlot is. Daarnaast vind ik voor de leeftijd de kilometer stand erg laag.
Voor de rest inderdaad wel een erg leuke auto, maar ik moet er ook nog 150 km voor rijden...
Kijk morgen ochtend wel of ik ga kijken. Heb een afspraak staan voor morgenmiddag.
Ik rij vooral veel op de snelweg, rond de 20.000 km per jaar. Ik weet niet of deze auto dan de meest geschikte is.
tvrman
beginner
Contacteer:

Bericht door tvrman »

Niet doen!
Tenzij je alleen in de bebouwde kom en op 80 km wegen rijdt.

Tijdens een onderhoudsbeurt kreeg ik een 1.2 75pk mee.
Op de snelweg in z'n vijfde: 3.800 rpm bij 120 km/h, wat een herrie zeg!
:furious3:

Met m'n 1.2TCe (eind 2010) heb ik zelfs in de vierde versnelling minder toeren.
Bij 120 km/h in z'n vijf: 2.800 rpm (oudere TCe's zitten dan op 3.100 rpm).

Succes met je keuze
:chinrub:
** Clio TCe 125 / 20th Ann. (2010) **
Da Freeze
forum starter
Contacteer:

Bericht door Da Freeze »

TimT86 schreef:Bedankt voor alle reacties. Ik zit nog wel een beetje te dubben om te gaan morgen... Ik sta inderdaad wel achter de mededeling dat een 1.2 niet heel vlot is. Daarnaast vind ik voor de leeftijd de kilometer stand erg laag.
Voor de rest inderdaad wel een erg leuke auto, maar ik moet er ook nog 150 km voor rijden...
Kijk morgen ochtend wel of ik ga kijken. Heb een afspraak staan voor morgenmiddag.
Ik rij vooral veel op de snelweg, rond de 20.000 km per jaar. Ik weet niet of deze auto dan de meest geschikte is.
Als je weet dat je 20.000 per jaar snelwegkilometers gaat maken, stap dan over op een 1.5 diesel. De brandstofkosten van diesel in verhouding tot verbruik en wegenbelasting van benzine heb je binnen 15.000 km al terugverdiend. Reken beide varianten even na in excel, dan ontdek je vanzelf wat het (financiële) kantelpunt is.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Algemeen (vraag & antwoord)”