sideskirts RS

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
Stefan S

sideskirts RS

Bericht door Stefan S »

Ik ben opzoek naar sideskirts van een RS 172/182 voor op een 1.6 16v uit 2001. Ben al een tijdje aan het zoeken maar
nog niets kunnen vinden. Is er iemand die weet waar ik die kan vinden en wat de prijzen zijn hiervan.

:thanks:
D-Jay
forum starter
Contacteer:

Re: sideskirts RS

Bericht door D-Jay »

Houdt er wel rekening mee dat de sideskirts niet zullen aansluiten zonder de RS voorschermen en bumper.
RS 182 & 172 Tracktool
Stefan S

Bericht door Stefan S »

Zou de voorbumper wel passen of heb je daar ook de schermen voor nodig en achterbumper heb je daar ook nog iets voor nodig of is dat zo gedaan
Daniel de Rijke

Bericht door Daniel de Rijke »

Ik heb skirts liggen, komen van een rs 172 af. Kleur is wit :thumbsup:
FariiD
forum starter
Contacteer:

Bericht door FariiD »

Om hier even op voor de borduren;

Passen de voor- en achterbumper van een 172 op een ph1 zonder skirts of gaat dit er niet uit zien?

En zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden voordat ik de bumpers en skirt wil gaan aanschaffen? (Bevestiging?)

Iemand ook enig idee wat het overspuiten per bumper ongeveer gaat kosten?

Ik wil namelijk van m'n 1.4 een rs ph1 replica maken
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Er zit verschil in de bumper van een RS en een 1.6. De bumper is breder. Met de bumper heb je dan ook de zijschermen nodig. Dan zijn de zijschermen aan de achter-onderkant zo gevormd dat ze aansluiten op de side-skirts. Die heb je dus ook nodig. Voor het goede dus altijd bumper, schermen en skirts nemen.

Er zit dan ook nog een verschil in de bumpersteunen van de Clio 2 Phase 1 en 2. Kan wel gemonteerd worden maar met wat aanpassingen.
FariiD
forum starter
Contacteer:

Bericht door FariiD »

Damn.... Dacht dat je met de bumpers alleen wel klaar was. Haha. Geldt dit voor zowel de voor- als achterbumper?

Edit: realiseer me net dat er aan de achterkant geen zijschedmen zitten haha. Een achterbumper zou met wat aanpassingen wel moeten passen dus?
hostler

Bericht door hostler »

FariiD schreef: Een achterbumper zou met wat aanpassingen wel moeten passen dus?
Je hebt dan ook de juiste modderkuipen nodig :wink:
Daniel de Rijke

Bericht door Daniel de Rijke »

Phase 2/3 front (voorbumper, koplampen, zijschermen) kun je niet zonder aanpassingen plaatsen op een ph1.
Koplampen passen niet (andere frame in de carros) kabelboom is ook iets anders maar dat is te overzien.

Wil je op een ph2/3 niet RS een RS front of kit plaatsen?
-RS altijd xenon lampen (andere kabelboom)
-voorbumper, zijschermen, skits passen (wel modderkuipen RS gebruiken)
-achterbumper past ( ook de rs modderkuipen gebruiken)
-voorbumper RS zitten 99% altijd sproeiers in (ragnotti,cup,trophy uitgezondert)
Als je de sproeiers monteerd en wilt aansluiten heb je weer een ander stukje kabelboom nodig in de parafan, een andere ruitenvloeistof reservoir ( grotere inhoud en zitten 2 pompjes op)
Of de sproeiers monteren en niet aansluiten.
Of niet monteren en rubber dopje
Of origineel ragnotti, cup of trophy afdekplaatjes monteren ( uiterst zeldzaam, worden niet meer gelevered door renault en 2e hands wereld wijd zelden aangeboden) :dizzy2:
Deze dus:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Exterieur (vraag & antwoord)”