Bij mijn clio is er duidelijk een klepstoter te horen.
Nu heb ik deze besteld en binnen gekregen heb er voor de zekerheid 3 besteld het was namelijk het geld niet.
Ik ben van plan deze samen met een vriend van mij te gaan vervangen.
We hebben het allebei nog nooit gedaan van een renault motor, maar we zijn allebei goed technisch.
Zijn er nog bepaalde dingen waar we rekening mee moeten houden?
Heeft iemand al ervaring hiermee?
Ik hoor graag van jullie.
Klepstoters vervangen 2.0 16v
-
Masterdust
- forum starter
- Contacteer:
-
Masterdust
- forum starter
- Contacteer:
Re: Klepstoters vervangen 2.0 16v
Nou zeker ben ik er niet 100% van, maar mijn maat die is monteur en die wist het mij te vertellen.
Ik zelf heb wel de juiste olie gebruikt, maar als ik in de onderhouds boekjes kijk heeft hij bij de renault dealer in onderhoudt wel altijd verkeerde olie gekregen, ze hebben namelijk daar een keer 15w/40 en 10w/40 ververst.
Dit is te dikke olie als het goed is.
Het juiste gereedschap beschik ik nog niet over maar dit valt wel ergens te regelen..
Klopt inderdaad dat het om op de gok een paar stoters te vervangen zeker een arbeids intensieve klus is.
We zullen alles wel even nachecken voordat we gaan vervangen.
Ik zelf heb wel de juiste olie gebruikt, maar als ik in de onderhouds boekjes kijk heeft hij bij de renault dealer in onderhoudt wel altijd verkeerde olie gekregen, ze hebben namelijk daar een keer 15w/40 en 10w/40 ververst.
Dit is te dikke olie als het goed is.
Het juiste gereedschap beschik ik nog niet over maar dit valt wel ergens te regelen..
Klopt inderdaad dat het om op de gok een paar stoters te vervangen zeker een arbeids intensieve klus is.
We zullen alles wel even nachecken voordat we gaan vervangen.
Heeft een 2.0 geen klepstelplaatjes? Ik meen daar iets over tegengekomen te zijn maar weet niet zeker of dat bij een Clio 2 ook zo is....
-
Masterdust
- forum starter
- Contacteer:
hmmmm er komt toch nog meer bij kijken dan verwacht, ik zelf heb wel ervaring met vw motoren de 8v's maar zo'n 16v van Renault is toch wat lastiger als ik het zo allemaal lees.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3678 Weergaves
-
Laatste bericht door 4renault
-
- 1 Reacties