Dames en heren,
Ik heb een clio 3 ph 2 met parkeersensoren, bluetooth, navigatie, etc....
Nu wil ik de originele radio vervangen door een beter exemplaar die ik nog heb liggen.
Uiteraard valt hiermee de stuurwiel bediening weg (moet even zoeken naar een remote adapter) maar belangrijker:
Wat gaat er nog meer niet meer werken? Blijft de navigatie werken? Ik heb ergens gelezen dat de parkeersensoren ook niet meer functioneren??
De betere radio heeft bluetooth ingebouwd, dus daar pas ik wel een mouw aan, maar de rest zou zonde zijn....
Wie heeft hier ervaring mee?
Radio vervangen voor een betere
Re: Radio vervangen voor een betere
Klein kick-upje...kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben die dit wil gaan doen. Alle hulp is welkom!
- Contacteer:
geen idee, maar navi gaat niet meer werken volgens mij.
Verders geen idee.
Als je beter geluid wilt dan zou ik gewoon de boxen vervangen door goeie exemplaren en misschien een klein subje onder de stoel. Da's al een enorme verbetering.
Verders geen idee.
Als je beter geluid wilt dan zou ik gewoon de boxen vervangen door goeie exemplaren en misschien een klein subje onder de stoel. Da's al een enorme verbetering.
Groet, Age
Ik heb nog een kleine (actieve) sub voor onder de stoel liggen, alleen die heeft een tulp ingang en de standaard radio niet. Daarom leek het mij makkelijker mijn vorige radio in te bouwen want daar zit een versterkingsuitgang op.
Ik moet dus wel ergens een remote-signaal en versterkings-geluid-kabel vandaan halen.
En welke speakers zijn acceptabel? ik heb die pioneer set gevonden voor rond de 80 euro, maar ik begreep dat er ook een focal set is die er zo in kan?
Ik moet dus wel ergens een remote-signaal en versterkings-geluid-kabel vandaan halen.
En welke speakers zijn acceptabel? ik heb die pioneer set gevonden voor rond de 80 euro, maar ik begreep dat er ook een focal set is die er zo in kan?
- Contacteer:
Ik heb Focals. Maar heb het toen ooit laten doen allemaal. Het signaal voor de sub komt vanaf de achterspeakers.
Google eens zou ik zeggen of vraag een goede audioboer.
Verder heb ik er ook niet veel verstand van....
Tevens heb ik je topic even verplaatst naar het audio gedeelte. Misschien hier meer tips.
Google eens zou ik zeggen of vraag een goede audioboer.
Verder heb ik er ook niet veel verstand van....
Tevens heb ik je topic even verplaatst naar het audio gedeelte. Misschien hier meer tips.

Groet, Age
Via wen hi-low converter kan je het signaal van je achterspeakers omzetten in een tulp aansluiting. Als je een uitgebreide koopt dan zit er soms ook een mogelijkheid tot aansluiten van de remote kabel op. Je plus kabel zou je dan wel alsnog vanaf de accu het interieur in moeten trekken.
Radio vervangen zal geen wereld van verschil maken, tenzij je nu nog een met cassettebandjes hebt. Composet voorin doet wonderen voor het geluid, en als je wat bass wil zul je aan de versterker en sub moeten