Oliepeilstok
Oliepeilstok
Nu zie ik bij het inspecteren van het blok dat de peilstok(olie),ik wou de olie controleren,trok de peilstok eruit en heel de boel kwam mee,de buis waar de peilstok inzit(zit vast aan het carter met een bout)en onderaan geen ringetje(pakking)is dit goed te monteren met vloeibare pakking??
Re: Oliepeilstok
ik zou me eerst afvragen waarom je de boel zo mee trok, ik zou gewoon de goede pakking ervoor kopen lijkt me beter .
Omdat die afgebroken was aan de onderkant waar hij bevestigd is met de bout.
Dan zou ik hem helemaal van onder naar boven vervangen. Klein beetje vloeibare pakking kan nooit kwaad, maar ik zou even kijken of navragen of er origineel een afdingting tussen zat.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Bedankt jongens 

- Entity_Razer
- forum member
- Contacteer:
dirco (vloeibare pakking) er rond flansen op de juiste hoogte en het ding gewoon monteren.
Komt toch geen kracht of dergelijke op te zitten (als er druk op je carter staat heb je een probleem !) en is eigenlijk enkel voor het vuil tegen te houden en ervoor te zorgen dat als je ECHT hoekt er geen olie uit-druppelt.
Dus: Doe maar
Komt toch geen kracht of dergelijke op te zitten (als er druk op je carter staat heb je een probleem !) en is eigenlijk enkel voor het vuil tegen te houden en ervoor te zorgen dat als je ECHT hoekt er geen olie uit-druppelt.
Dus: Doe maar

Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Metal under tension beggin' you to touch and go !