waarschuwingsgeluid uitzetten bij naderen flitspaal

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
Plaats reactie
Lejo

waarschuwingsgeluid uitzetten bij naderen flitspaal

Bericht door Lejo »

Is er een manier om het waarschuwingssignaal uit te zetten bij het naderen van een flitspaal.

Als ik door de stad rij is er bijna bij ieder stoplicht een camera. MediaNav geeft dan heel veel waarschuwingssignalen. Ook als je niet te hard rijdt.
Carla vE
forum starter
Contacteer:

Re: waarschuwingsgeluid uitzetten bij naderen flitspaal

Bericht door Carla vE »

Ehh, ja, die mogelijkheid is er wel. Ik heb alle geluidswaarschuwingen uitgezet. Maar da's alweer ruim 3/4 jaar geleden, dusmweetmzo uit m'n hoofd even niet meer precies hoe en waar.
Gewoon ff door de menu's en instellingen neuzen. Kom je ze vanzelf wel tegen.
Clio IV TCe ECO2 | Expression | Gris Cassiopee
04.12.2019: Clio V | Intens | Bleu Iron | Pack Easy Link Navigatie 9.3"
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Staat op bladzijde NL.39 van het instructieboekje.

Navigatie-instellingen (1/4)

Afbeelding

Met het menu “Instellingen navigatie” kunt u de weergave van de kaart of de parameters van de navigatie wijzigen.

Waarschuwingen
Met deze rubriek kunt u de waarschuwingen configureren. Druk op 1 om naar het menu van de waarschuwingen te gaan.

Waarschuwing bij overschrijding van de snelheidslimiet
De kaarten kunnen informatie bevatten over de snelheidslimieten op weggedeelten. Het systeem kan u waarschuwen als u de huidige snelheidslimiet overschrijdt. Deze informatie kan niet voor uw gebied beschikbaar zijn of niet helemaal correct zijn voor alle wegen van de kaart.

Afbeelding

De volgende soorten waarschuwingen zijn
beschikbaar:
– Geluidswaarschuwing: u krijgt een nietgesproken waarschuwing wanneer u de snelheidslimiet overschrijdt.
– Visuele waarschuwing: de huidige snelheidslimiet wordt op de kaart weergegeven als u deze overschrijdt.
Druk op “Aan” of “Uit” om de waarschuwing in- of uit te schakelen.

Snelheidslimiet altijd weergeven
U kunt instellen dat de snelheidslimiet altijd wordt weergegeven. U kunt deze functie in dit menu activeren/deactiveren.

Waarschuwingen bij EHBO-posten
Wanneer de bestuurder een EHBO-post passeert, wordt op het scherm een waarschuwingssignaal weergegeven. U kunt deze functie in dit menu activeren/deactiveren.
Lejo

Bericht door Lejo »

Bedankt Arjan, ik had beter eerst in het boekje moeten kijken voordat ik m'n vraag stelde.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Ach, is typisch hollands. We klooien maar wat aan en grijpen pas naar de beschrijving als niets anders meer werkt. :smash:
Maar ook daar is het forum voor toch ;)
dj_lytroh
beginner
Contacteer:

Bericht door dj_lytroh »

Is er een mogelijkheid om enkel het geluidssignaal voor de flitspaal uit te zetten? Zodat je de waarschuwing wel nog ziet op het scherm in kaartmodus, maar er geen geluid meer komt?
Heb al geprobeerd op het luidsprekertje te drukken maar dat demp enkel de stem bij navigatie, niet de waarschuwingsmelding..
Lejo

Bericht door Lejo »

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar en dat bedoelde ik eigenlijk ook met mijn eerder gestelde vraag.
Carla vE
forum starter
Contacteer:

Bericht door Carla vE »

Hier staat toch het antwoord op jullie vragen??
Arjan schreef:De volgende soorten waarschuwingen zijn beschikbaar:
– Geluidswaarschuwing: u krijgt een nietgesproken waarschuwing wanneer u de snelheidslimiet overschrijdt.
– Visuele waarschuwing: de huidige snelheidslimiet wordt op de kaart weergegeven als u deze overschrijdt.
Druk op “Aan” of “Uit” om de waarschuwing in- of uit te schakelen.

Snelheidslimiet altijd weergeven
U kunt instellen dat de snelheidslimiet altijd wordt weergegeven. U kunt deze functie in dit menu activeren/deactiveren.
Clio IV TCe ECO2 | Expression | Gris Cassiopee
04.12.2019: Clio V | Intens | Bleu Iron | Pack Easy Link Navigatie 9.3"
dj_lytroh
beginner
Contacteer:

Bericht door dj_lytroh »

Neen toch niet, de vraag is niet om de melding helemaal uit te schakelen. Enkel het geluid ervan.
Wanneer je de aan of uitknop selecteert is het ofwel aan => met melding op het scherm en geluidsmelding
wanneer je uit selecteert krijg je helemaal niets.
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”