Trillen motor met airco aan

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Ping

Trillen motor met airco aan

Bericht door Ping »

Ik weet niet of het zo hoort dus daarom vraag ik het hier maar.
Als de motor stationair loopt zonder airco voel ik hem bijna niet lopen maar zet ik de airco aan begint de auto toch wat te trillen. Zijn hier meer mensen die hetzelfde ondervinden of moet ik op bezoek bij de dealer?
goodje
über forummer
Contacteer:

Re: Trillen motor met airco aan

Bericht door goodje »

Ik denk toch dat het normaal is je airco belast de motor ook en kost ook extra brandstof bij gebruik, het zelfde verschijnsel als je met lampen rijd en de ramen elektrisch bediend zie je de lampen ook minder vel branden.
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Rendy
beginner
Contacteer:

Bericht door Rendy »

Het is normaal dat het toerental veranderd zodra je de airco inschakelt, Bij een driecilinder kan dat eerder trillen tot gevolg hebben dan bij een 4 cilinder motor.
Afbeelding
Clio IV 0.9 Tce 90 Rouge Flamme Chrome
Ping

Bericht door Ping »

Ik heb even een filmpje geupload, ik twijfel toch of het zo hoort (en of het goed te zien is) :|

http://youtu.be/jvxcs4dP8x8
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Geluid van een tractor .Kan er niets over zeggen daar ik een diesel heb maar normaal vind ik dat toch niet.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Ghostleader1NL

Bericht door Ghostleader1NL »

ik vind het wel heel erg trillen.. Wat zegt de dealer?
Bert O.

Bericht door Bert O. »

Voelde je dat trillen ook als je in de wagen zit?
Ik had deze week een benzine-Clio (Belgische 0.9 TCE) te leen tijdens onderhoudsbeurt (inmiddels alweer 64k op de teller).
Dat spel trilde stationair best hard, vroeg me af of dat normaal is. Bij mijn dCi gebruik ik de start-stop quasi nooit, maar dit trillen was gewoon onaangenaam als je voor het rode licht stond.

Blij dat ik m'n dieseltje terug heb... (Zo'n grasmachientje schakelt toch verre van goed :D )
Ping

Bericht door Ping »

Ja ik voel het trillen als ik in de auto zit. Gisteren was het wel erg vond ik terwijl ik vandaag weer helemaal niets voelde. Ik ga volgende week toch even bij de dealer langs want het raam aan de bestuurderskant kraakt, dan vraag ik meteen even of het trillen normaal is.
bert10
forum starter
Contacteer:

Bericht door bert10 »

Trilt nu ook de de spiegel bestuurders kant als de airco aan staat
Rendy
beginner
Contacteer:

Bericht door Rendy »

Zo erg trilt die van mij zeer zeker niet.
Afbeelding
Clio IV 0.9 Tce 90 Rouge Flamme Chrome
Ping

Bericht door Ping »

Vandaag bij de dealer geweest en er heeft een monteur naar gekeken. Het is zo dat de motor niet altijd trilt als de airco aan is.
Het blijkt dat als het warmer word buiten de pomp meer vraagt van de motor omdat hij harder zijn best moet doen, aangezien de drie cilinder minder kracht over heeft dan bijvoorbeeld een vier cilinder zul je de trillingen beter voelen. Zodra de airco de juiste (of gevraagde) temperatuur bereikt heeft zullen de trillingen ook minder worden.

Oh ja, en voor het krakende portierraam word een nieuw raamrubber besteld, deze word volgende week geplaatst.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Motorisch (vraag & antwoord)”