Twijfels over de kleur

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Koeien
forum starter
Contacteer:

Twijfels over de kleur

Bericht door Koeien »

Hallo allemaal, zojuist aangemeld op dit forum na hier al een paar weken vanalles gelezen te hebben over de Clio IV.

Ik rij nu een Twingo II uit juni 2010, 60 000 op de teller en ik ben van plan om die in te ruilen voordat 'ie 4 wordt, dus voor juni.

Mijn oog is gevallen op de Clio IV en ik heb hem in mijn hoofd eigenlijk wel compleet qua minimale eisen:
  • Dynamique, TCe 90
  • Pack comfort extra
  • R-Link
  • Passion Noir Velgen
Ik twijfel nog over de kleur. Rouge Flammé is prachtig, maar ik zie er wel heel veel in die kleur... Bovendien is het de duurste kleur en als ik bijvoorbeeld Blue de France zou nemen, bespaar ik €500 die ik dan weer zou kunnen besteden aan 't Pack City Extra.
Ik zie in de projecttopics maar 1 blauwe Clio (en die is ook nog es helemaal "gepimpt", totaal niet mijn smaak) dus niet echt veel vergelijkingsmateriaal. Ben een beetje bang dat die lichtblauwe kleur er een te kinderachtig autootje van maakt.

Wat vinden jullie van de blauwe kleur? En zou het mijn inruilwaarde kunnen beïnvloeden later, blauw ipv rood?
Clio IV Phase 1 TCe 90 Dynamique Bleu de France (Augustus 2014)
Comfort extra, R-Link, City extra, Passion Noir
L.J
forum starter
Contacteer:

Re: Twijfels over de kleur

Bericht door L.J »

Hallo, Welkom op het forum!

Ten eerste is het nog altijd je eigen keus om de kleur te bepalen maar ik denk niet dat Blauw kinderachtig zal staan, zoals je bijvoorbeeld ziet bij de GT versies werd bleu malte gebruikt en bij de nieuwe GT staat het hem ook goed, maar als je echt licht blauw bedoeld word het een ander verhaal.

Afbeelding
Afbeelding

Zoals eerder gezegd eigen keus! :thumbsup:

Succes verder!

Groetjes Luuk
Renault Clio III 2 GT 1.6 141 57i
Peter (SH Reklame)
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Peter (SH Reklame) »

Dat is dan ook wel een hele andere kleur!

Maar smaken verschillen en dan is raad geven altijd moeilijk.
Koeien
forum starter
Contacteer:

Bericht door Koeien »

Blue Malte is inderdaad mooi, maar een andere kleur. Blue de France is lichter en daar zit t m nou juist. Voor blauw op zich ben ik niet bang; mijn huidige Twingo is ook blauw.

Als de GT leverbaar was met een handgeschakelde 6 bak, kocht ik die in plaats van de Dynamique vol te stouwen met opties...
L.J
forum starter
Contacteer:

Bericht door L.J »

De kleur van clublid cliogek van zijn rs is ook apart: kleur Dynamo Blue.
Dan krijg je meer smurf achtige kleur :smash:
Afbeelding
zinitzio

Bericht door zinitzio »

Ik heb de kleur wit die gratis was. Is ook hip en de meest verkochte kleur. Wat wil je nog meer.
Koeien
forum starter
Contacteer:

Bericht door Koeien »

Ik vind wit niet zo'n mooie kleur voor de Clio, de Megane dan weer wel.
Bovendien zie je er alles op.

En als ik een witte auto zie denk ik stiekem ook wel gauw "bezuinigd op de lak" (al is dat precies waar ik ook over begon :laugh4: ). En zoals je hierboven in mijn opmerking over het rood kan lezen, ben ik juist niet op zoek nasr de meest verkochte kleur.

Die dynamo bleu lijkt ook wel een beetje op dat blue de france, maar ik krijg hoe langer hoe meer het gevoel dat het niet bij het licht aggressieve uiterlijk van deze Clio past. Toch maar wat dieper in de buidel tasten dan en Rouge nemen, kijken of ik het met de dealer op een akkoordje kan gooien voor het Pack City extra.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

En bruin vind je dat ook niets?
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
L.J
forum starter
Contacteer:

Bericht door L.J »

Het was meer een voorstel van zinitzo, en niet bedoelt voor af te kraken.

Wit is meer sportiviteit, vandaar dat mensen ook wit kiezen vind ik zelf, kwa bezuinige vind ik een beetje een rare reden, zoals het overkomt. Dat heeft er weinig mee te maken. Stel dat je een auto koopt en wilt wit met alles erop en eraan dan zeg je ook niet is bezuinigt op de lak omdat er geen enige reden voor is.
En als je wit neemt dan weet je waar je aan begint en aan toe bent en er voorover hebt om hem wat vaker schoon te maken.

Maar vooralsnog kleur is eigen keuze!
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

Een donkere kleur is door de jaren heen altijd makkelijker te verkopen dan een lichtere. (donker rood, donker blauw, zwart, donker grijs, enz.)

De trent van auto's is nu wit, maar daarmee heb je een zwakkere verkoop positie als de trent weer veranderd.

Keuze is aan je zelf, (vind donker blauw altijd erg mooi) :thumbsup:
Groeten, Vincent.
Koeien
forum starter
Contacteer:

Bericht door Koeien »

Voelde me niet aangevallen door die opmerking over wit hoor :)

Ik vind wit gewoon niet erg mooi op auto's en als ik 't zie vraag ik me altijd af of het een bewuste keuze was of dat ervoor gekozen is omdat wit meestal de kleur zonder meerprijs is. Qua sportiviteit vind ik geel de leukste, maar dat zou ik zelf nooit kiezen.
Ik begrijp dat ik uiteindelijk zelf de kleur zal moeten kiezen, maar ik probeer wat inspiratie te krijgen door hier te vragen wat men van Bleu de France vindt. Overigens gaat de keuze sowieso tussen rood en blauw.

Vinnie, bedankt voor je uitleg over de waarde, dat verschil tussen licht en donker wist ik niet. Donkerblauw vind ik ook erg mooi, mijn huidige auto is dat ook. Helaas is de "gewone" Clio er alleen in Bleu de France en die is vrij licht.
Bleu Malte (donker) is alleen beschikbaar op de GT (prijs en geen handbak) en de Night&Day (biedt niet het uitrustingsniveau van de Dynamique, o.a. geen handsfree card, geen climate control mogelijk) die voor mij beide afgevallen zijn in de keuze.
L.J
forum starter
Contacteer:

Bericht door L.J »

Neem anders Rood wit blauw!, beetje van frans, en een beetje van nederlands :sneaky: :laugh4:

Maar de aparte blauwe kleur zelf kun je wel bij de dealer krijgen dan?
clio

Bericht door clio »

...............bespaar ik €500 die ik dan weer zou kunnen besteden aan 't Pack City Extra.

als je dingen weg gaat laten om een andere optie te nemen doe je het fout,
je moet een auto kopen die je ook kan betalen en dan koop je alles wat je wil.

spaar liever door en koop de auto waar je al jaren van droomt............

bijna vergeten,

toen ik de auto bestelde en de verkoper vroeg welke kleur, zei ik natuurlijk de gratis kleur.
gelukkig was dat de witte kleur, als het de groene was geweest had ik nu een groene gehad.

:driving:
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

nou ik vind de witte RS super.Ijswit was nog beter geweest maar die was dan ook weer niet gratis als ze hem leverde op de clio.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Koeien
forum starter
Contacteer:

Bericht door Koeien »

clio schreef:...............bespaar ik €500 die ik dan weer zou kunnen besteden aan 't Pack City Extra.

als je dingen weg gaat laten om een andere optie te nemen doe je het fout,
je moet een auto kopen die je ook kan betalen en dan koop je alles wat je wil.

spaar liever door en koop de auto waar je al jaren van droomt............
Het gaat er niet om dat ik het niet kan betalen, maar zoals iedere gezonde hollander betaal ik liever niet teveel. Ik zei ook al dat ik de rode variant wel erg veel zie rondrijden en als ik dan voor een lagere prijs iets net wat originelers kan krijgen, waarom zou ik dat dan niet doen?
Als het toch rood wordt en ik besluit dan ook om de parkeersensoren en achteruitrijcamera te nemen, dan tik ik wel 1000EU meer af, dat is het probleem niet, maar ik wil wel een weloverwogen keuze maken, wat ik toch niet zo gek vind voor een uitgave richting de 20kEU
clio schreef:bijna vergeten,

toen ik de auto bestelde en de verkoper vroeg welke kleur, zei ik natuurlijk de gratis kleur.
gelukkig was dat de witte kleur, als het de groene was geweest had ik nu een groene gehad.
Sorry, maar spreek je jezelf hier nu niet tegen? Je laat zelf dus ook een keuze afhangen van de prijs...
clio

Bericht door clio »

Koeien schreef:
clio schreef:bijna vergeten,

Sorry, maar spreek je jezelf hier nu niet tegen? Je laat zelf dus ook een keuze afhangen van de prijs...
dit was als grap bedoeld, met een knipoog............ als ik een het te duur vond reed ik zeker geen Clio RS :laugh4:

Succes met jou keus :thumbsup:

Manutan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Manutan »

Ik heb ook lang getwijfeld over de kleur van mijn nieuwe Clio. Met name omdat het kleurenpalet dat nu voor de Clio geboden wordt nogal beperkt is. Maar ben uiteindelijk toch voor wit gegaan. Dit voornamelijk vanwege het contrast met de zwarte accenten. En daar heeft de Clio IV er nogal wat van. Heb er vervolgens ook nog privacyglas, een panoramisch dak en de passion noir velgen bij gedaan en dit is dan het resultaat:

Afbeelding

Vind zwart ook nog steeds een erg mooie kleur maar dan valt het contrast met oa. de hoogglans zwarte diffusor achter helemaal weg en het panoramisch dak ook natuurlijk. En op de een of andere manier vind ik de Clio IV in het zwart ontzettend op de Alfa Romeo 147 lijken.....nog een reden om voor wit te kiezen :wink:
clio

Bericht door clio »

Kijk........... dit is nu eens een goede beslissing en er is ook over nagedacht, kan niks anders zeggen dan "wat een mooie kleur" :thumbsup:

goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Heel erg mooi, als ik hem geheel nieuw gekocht zou hebben was dit mijn eerste keus geweest.

Is het chrome of wit onder aan de deuren en achterklep..
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Manutan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Manutan »

Heb voor chrome gekozen omdat ik er ook chromen raamstrips als optie bij heb gedaan.
controlfriek

Bericht door controlfriek »

je kan ook het verschil maken met je contrast strips.

rood met zilver zie je veel idd. rood met rood al weer minder.
er zijn hier mensen op het forum met nog zeldzamere combi's.
Bijvoorbeeld zwarte auto met blauwe accenten/strips.

Er is iemand die geloof ik alles zilver heeft en zijn voorstrips rood voor de GTI look.

laat je auto op een winterset geleverd worden en koop een mooie 17inch zomerset. alle opties zijn er.... :)

ik heb zelf zwarte clio met rode accenten en interieur zwart glans met grijs in bekleding. ik probeer weer iets unieker te zijn met Xenon en DRL die iets dimt met stadslicht aan. maar ook daar zijn er al meer van.

Het is gewoon een super geile bak in alle varianten :P
Laatst gewijzigd door controlfriek op 22 apr 2014 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Soepstengel

Bericht door Soepstengel »

Koeien schreef:Blue Malte is inderdaad mooi, maar een andere kleur. Blue de France is lichter en daar zit t m nou juist. Voor blauw op zich ben ik niet bang; mijn huidige Twingo is ook blauw.

Als de GT leverbaar was met een handgeschakelde 6 bak, kocht ik die in plaats van de Dynamique vol te stouwen met opties...
Als je de automaat het enige minpunt vindt van de GT dan zou je daar eens een proefrit in kunnen maken (als je dat niet al gedaan hebt). Ik zelf vindt de automaat eerder een pluspunt. En in Blue Malte is dat echt een mooie combi!
MrMyagii

Bericht door MrMyagii »

Ik mocht bij het bestellen van onze clio alle opties kiezen en de vriendin de kleur. We hebben een bleu de france in bestelling staan. Hij is gister in nederland gearriveerd. Vind de kleur best prima hij is niet heel erg licht baby blauw ofzo.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

En Bleu Malte is een metallic lak en Bleu de France niet ;)

Bleu de France is overigens dé sportkleur in Frankrijk zoals "Britisch Racing Green" dat is voor Engeland. En dat maakt het dus wel weer erg vreemd dat de GT niet in Bleu de France leverbaar is terwijl dat een sportieveling is en de, minder sportief maar juist meer luxueuze, Dynamique wel...
Maurice van Munster
forum starter
Contacteer:

Bericht door Maurice van Munster »

:driving: Al onze auto's zijn altijd zwart geweest.
Mijn vrouw wou eens wat anders en was helemaal weg van de rode kleur .
Echter kwam later de aap uit de mouw.
Dat rood de meest verkochte kleur is 55% is flamme rouge was voor mij ook de doorslag om iets anders te nemen.
Bruin was ook een optie erg mooi maar vond mijn vrouw niet ( ja ook zij rijd erin)
Tijdens mijn proefrit kwam ik 5 van die rooie krengen tegen.
Wilde dus geen mode kleur en heb meteen voor de zwarte gekozen .
Weer zwart maar wel met alle chrome details.
Ben uiteindelijk wel enorm blij dat we dat toch weer hebben gedaan.
Al met al een enorme chique estate geworden.

Kleur en uitvoering het blijft voor ieder een smaak kwestie en dat is maar goed ook want anders reden we allemaal het zelfde.
Clio Estate DCI 90 E S&S Dynamique Noir met 1 toeter en bijna alle bellen.
In afwachting van een Estate TCE 120 Bose
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”