Auto lijkt te lopen op minder dan 4 cilinders

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
112mark
forum starter
Contacteer:

Auto lijkt te lopen op minder dan 4 cilinders

Bericht door 112mark »

Hallo Allemaal,

Naast mijn koelvloeistof lekkage heb ik nu ook last van een motor die niet goed meer wil lopen. Een paar dagen geleden was ik ergens naartoe gereden, daar even gestopt (voor ongeveer 20 min) en toen ik de auto wilde starten klonk hij zoals op het filmpje hier beneden:

[youtube]haP1f9Y3gWM[/youtube]
http://youtu.be/haP1f9Y3gWM

Ik kon hem met geen mogelijkheid meer gestart krijgen op een goede manier. Toen heb ik een keer alle bougie kabels los en vast gedaan en toen starte hij wel weer normaal. Dus ik vandaag langs de heuts geweest voor nieuwe (bosch) bougie kabels, deze gemonteerd en een stukje gaan rijden, gestopt en weer gestart en dat werkte allemaal goed. Toen ben ik mn vriendin op gaan halen en we rijden terug en bij het stoplicht stopt de auto er ineens mee en als ik hem start loopt hij weer zoals op dat filmpje. Ik heb dan ook bijna geen vermogen. Dus auto weer aan de kant en weer aan de bougie kabels gezeten en helaas deze keer geen effect. Ik ben ANWB lid dus heb hun maar gebeld en ze zouden komen. Maar na 45 min waren ze er nog niet maar was er al wel een anwb auto langs gereden maar die was onderweg naar een andere klant. Dus ik nog maar een keer proberen te starten en toen starte hij weer wel. Dus het lijkt te komen van een warme motor.

Nu is mijn vraag of iemand inderdaad aan het geluid kan bevestigen dat mijn motor niet op 4 cilinders draait. En hoe kan ik nu het beste verder?

De bougie kabels zijn het dus niet, kan ik nu het beste eerst naar de bougies gaan kijken of naar de bobines?
En wat is de maat van de bougies die ze normaal gebruiken? Ik heb bij de heuts ook meteen een bougiesleutel gehaald maat 16 alleen die lijkt niet te werken, zijn de bougies voor de clio 2 kleiner? (14?)

Kan ik ook gewoon de bougie eruit draaien en deze tegen de motor houden om te kijken of hij vonkt tijdens het starten?
Laatst gewijzigd door Age op 28 mar 2014 16:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: youtube linkje gemaakt
Clio 2 Phase 1 uit 1999
meks1980
forum starter
Contacteer:

Re: Auto lijkt te lopen op minder dan 4 cilinders

Bericht door meks1980 »

Heb je geen motorstoringslampje gezien, of uit laten lezen heb je verder nog iets geprobeerd? Zou best je bobine kunnen zijn omdat ie niet altijd lijkt te vonken in 1 of meerdere cilinders (misfire) Maar dat kunnen ook andere dingen zijn zoals bougies, injectoren, weinig of geen compressie in 1 of meerde cilinder, kleppen valse lucht noem maar op.

Mvg meks1980
112mark
forum starter
Contacteer:

Bericht door 112mark »

Er gaat geen motor storings lampje branden. Heb de auto nog niet uit laten lezen want ik dacht dat dat alleen zou werken als je er ook een storings lampje bij hebt.
Clio 2 Phase 1 uit 1999
meks1980
forum starter
Contacteer:

Bericht door meks1980 »

Dat hoeft niet altijd, sommige codes zie je alleen als ie uitgelezen word. Zou dat anders eerst eens doen, kan ook zo een sensor zijn die problemen geeft!
112mark
forum starter
Contacteer:

Bericht door 112mark »

Heb hem net even uit laten lezen. Stond een code in van kortsluiting in de ontsteking en open verbinding.
Ze hebben hierop mijn bobines doorgemeten en daaruit kwam naar voren dat de rechter bobine defect was.
Nu dus even snel een nieuwe bobine halen en hopen dat het daarmee opgelost is ;)

Er stond trouwens ook in de computer dat hij geen RPM signaal kreeg. Maar de man van de garage zei dat dat geen probleem was.
Clio 2 Phase 1 uit 1999
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”