Verkeerde brandstof in clio estate dci

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Patje

Verkeerde brandstof in clio estate dci

Bericht door Patje »

:furious3:
Dat dacht ik toen ik van de week s avonds ff de clio wat te drinken moest geven.
Andere pomp dan gewoonlijk gebruikt, motor uit, brandstofklep open, ff naar de automaat, kies vpower en de melding "u kunt tanken aan pomp 2 " verschijnt. :dozey:
38 litertjes er in gedaan , ingestapt starten en rijden maar weer..... Althans tot 300 meter en in de 3 versnelling begint de clio te haperen.. Wat is dit ?? Huh?
Zegt m'n vriendin: heb je benzine getankt???
:shocked: :chinrub: :? :shock: :lipssealed:

Inderdaad vpower benzine getankt. Direct motor uitgezet en renault assistance gebeld. Auto afgesleept naar dealer om de volgende ochtend vroeg mij te melden bij de werkplaats. Haast beschamend zeg ik: er zit benzine in de tank. " Ja??? Anders doet ie het niet" waarop ik antwoord; " t is een diesel !!!"
Efin. 2 opties: cleanen of alles vervangen. De eerst circa 650 euries, de tweede optie het 10 voudige. Ff de zaak gebeld - niet via leasemij of iets dergelijks- en besloten te cleanen. Vandaag opgehaald en rijdt als vanouds .. Is zelf iets zuiniger geworden. Boordcomputer gaf naar 100km gemiddelde aan van 4,1/100 . Daar voor was 4,5/4,7-100.
Moraal van t verhaal: blijf altijd opletten dat je niet in je routine zit als je altijd bij een Zelfde tankstation tankt. Je kan je maar zo eens vergissen.
Ping

Re: Verkeerde brandstof in clio estate dci

Bericht door Ping »

Zeker balen, maar andersom gaat minder snel omdat de slang er niet in past.
Maar zie het maar zo, over 90000km heb je het er al weer uit met een besparing van een halve liter per 100 km :laugh4: (als ik het goed berekend heb :chinrub: bij een diesel prijs van €1,47).
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

Hopelijk hebben de injectoren en hogedruk pomp geen schade opgelopen, de tijd zal het leren.
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Wat heeft dit nu in totaal gekost?Ik heb dit ook eens gezien bij jan smit waar zijn manager ook verkeert had getankt .Even naar de garage en weer verder.Ja een mens kan zich vergissen ik heb voor de zekerheid een plakker met grote letters diesel op de klep binnenin.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Patje

Bericht door Patje »

Petje af? Neuh hoor. Ik deel ervaringen hahah no shame At all .. ( oke beetje).
Tijd zal het leren inderdaad maar dealer verwacht geen verdere problemen.
Kosten?: rekening niet gezien; dacht 675 in die buurt, maar de baas moest er smakelijk om lachen

Mocht t onverhoopt wel slecht gaan met de
Clio; dan deel ik die ervaring gewoon weer hahaha
plextor10000
beginner
Contacteer:

Bericht door plextor10000 »

Ik ken dit soort euvel ook . We hebben een grote Ford bus op het werk, met TDCI motor. Zelf reed ik al jaren benzine. In een weekend de bus mee naar huis, even naar de pomp , klok , klok, klok , ik kijk , en de angst slaat me om het lijf, ik had al 20 liter benzine getankt. Gebeld naar de zaak, die de garage gebeld waar de bus vandaan komt. De bus heeft een 80 liter tank, er werd geadviseerd , om verder af te tanken met diesel . dan zou er niets kunnen gebeuren , ik heb het gedaan , en verder gereden en niets gemerkt. wist niet dat het kon

Maar , inderdaad, sinds die keer, - ik rij nu tevreden clio dci , kijk ik heel erg goed wat ik tank tegenwoordig
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Motorisch (vraag & antwoord)”