Ik ben zojuist de eigenaar geworden van Renault Clio RN 1.4 uit 2000.
Nu vroeg ik me af hoe lastig het is om de originele autoradio te verwisselen voor een andere (Sony CDX-GT212).
En als dit lukt, kan ik dan ook de display en de stuurwielbediening werkend houden?
Zo ja, heb ik hier dan extra materiaal voor nodig?
Ik heb alleen deze kabel erbij zitten die uit mijn oude Opel Corsa komt:
https://www.dropbox.com/s/9ldl4fmqdixmafu/IMAG0279.jpg
B.V.D.
Standaard Renault radio verwisselen voor Sony CDX-GT212
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Re: Standaard Renault radio verwisselen voor Sony CDX-GT212
Hoi en welkom op het clioclub forum en voorstellen zou wel leuk zijn wordt er ook vaker op geantwoord.
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
...................................Jos Goodje.................................
Is goed, ga ik dat even doen. 

Vervangen van de radio is niet moeilijk. Steek een paar satéprikkers in de gaatjes die in het front van de radio zitten om de vergrendeling los te maken en je trekt de radio er zo uit. Misschien moet je een verloopkabeltje hebben tussen de kabelboom in de auto en de radio aansluiting maar dat is vrijwel altijd standaard. De afstandsbediening kan je aansluiten met een z.g. stalk adapter. Dat is een speciaal kabeltje om de satelliet bediening bij het stuur op de radio aan te sluiten.
Bedankt voor de hulp allemaal. Het ging uiteindelijk vrij gemakkelijk.
Heb nu alleen nog een verloopstekker nodig voor de antennekabel en een stuurwiel bedieningsadapter.
Ik zie dat de stuurwiel bedieningsadapters al gauw tegen de €80 aan zitten, zijn die altijd rond die prijs of is dat ook ergens voor een betere prijs te halen?
Ik kan natuurlijk altijd nog naar de sloop gaan om te kijken of ze daar nog wat hebben liggen.
Misschien hebben die Ludolfs nog wel wat liggen :P
Heb nu alleen nog een verloopstekker nodig voor de antennekabel en een stuurwiel bedieningsadapter.
Ik zie dat de stuurwiel bedieningsadapters al gauw tegen de €80 aan zitten, zijn die altijd rond die prijs of is dat ook ergens voor een betere prijs te halen?
Ik kan natuurlijk altijd nog naar de sloop gaan om te kijken of ze daar nog wat hebben liggen.
Misschien hebben die Ludolfs nog wel wat liggen :P
Heb nu een verloopstuk bekocht en die werkt prima.
Vraag me alleen af of ik de schroef achterin de Renault radio eruit kan halen en die voor mijn Sony radio kan gebruiken.
Er zat namelijk ook een kabeltje achterop aan het zwarte dopje van de Renault radio, maar ik weet bij god niet waar dat eigenlijk voor is. Het dopje lijkt meer voor schokabsorptie of iets dergelijks, maar het kabeltje, geen idee.
Vraag me alleen af of ik de schroef achterin de Renault radio eruit kan halen en die voor mijn Sony radio kan gebruiken.
Er zat namelijk ook een kabeltje achterop aan het zwarte dopje van de Renault radio, maar ik weet bij god niet waar dat eigenlijk voor is. Het dopje lijkt meer voor schokabsorptie of iets dergelijks, maar het kabeltje, geen idee.
Geïmproviseerde massa misschien? De rubber stop valt in een stukje plaatwerk en is inderdaad bedoeld om als steun voor de achterkant van het toestel te fungeren.