Orginele radio vervangen
Orginele radio vervangen
Hallo Allemaal, ik heb een Clio iii estate 1.5 dci 85 Dyamique uit 2008 en zou graag de originele radio vervangen door een andere met ipod/Mp3 en dan de stuurfuncties en telefoon (sony) behouden, kunnen jullie mij hier mee helpen hoe ik dit moet doen en wat voor merk radio ik moet kopen 

Re: Orginele radio vervangen
Die vraag heb ik laatst ook gesteld, maar dan voor een Clio uit 2002.
Ik vermoed dat het werkt met een stekker/connector die je tussen de eventuele nieuwe radio en de bestaande bekabeling plugt. Daarmee behouw je dan de stuurbediening.
Zoiets dus:

Ik vermoed dat het werkt met een stekker/connector die je tussen de eventuele nieuwe radio en de bestaande bekabeling plugt. Daarmee behouw je dan de stuurbediening.
Zoiets dus:
zo'n kabel kost een eurootje of 7 dacht ik, is al wel een tijdje terug volgens mij nog geeneens euro tijd
Hangt af ook van welk merk radio je neemt en waar je de kabel (stalk adapter heet dat) besteld.
Pioneer en Alpine hebben sowieso de mogelijkheid. Niet alle merken radio's kan je op de stuurbediening aansluiten.
Pioneer en Alpine hebben sowieso de mogelijkheid. Niet alle merken radio's kan je op de stuurbediening aansluiten.
Dus met een Pioneer-readio en een juiste stalk-adapter, moet dat kunnen?
- Contacteer:
jeps. Maar informeer ook even bij de wat betere car-audio zaak. Die kunnen je wel meer vertellen.
Groet, Age