De auto wassen in de wasstraat of beter met de hand

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
puppiemonster

De auto wassen in de wasstraat of beter met de hand

Bericht door puppiemonster »

Krijg week 16 me nieuwe clio binnen en ken ik hem eindelijk op halen en mee naar huis nemen .

Nu is me vraag als ik hem wil wassen soms rij ik door de wasstraat met me huidige auto en soms was ik hem voor me deur met de tuinslang en 2 emmers water en een milde shampoo en een goeie auto spons .

Nu ik straks me nieuwe clio krijg vraag ik me toch af of het beter is om hem te wassen met de hand ken hem hier op zondag op de stoep zetten en een tuinslang naar buiten gooien das wel handig van een beneden huis .

Ook heb ik stroom dus de stofzuiger ken ik zo pakken en hem verzorgen zoals het ook hoort .

Tja de wasstraat is gewoon wat luiheid en gemak als ie door de wasstraat gaat doe ik het bij tanken en wassen loogman in aalsmeer waar ze flappen hebben en geen borstels en word ie eerst afgespoten .

Nu weet ik dat er op de clio een regensensor zit dus die zal je wel uit kunnen zetten als je door de wasstraat zal gaan .

Weet dat je hem met de hand wast schoner word dan met de wasstraat maar het is gewoon het gemak en luiheid .

wat is beter .... :thumbsdown:
Rico DCi

Re: De auto wassen in de wasstraat of beter met de hand

Bericht door Rico DCi »

Ik zweer al jaren bij met de hand wassen met een goede microvezel washmit en een goede shampoo, en ook het nadrogen met een goede microvezel droogdoek. En uiteraard minimaal 3 keer per jaar de auto goed in de was zetten. Ondanks alle claims van krasvrije doeken etc zul je m.i altijd swirls in de lak krijgen van een wasstraat. Hierbij een link met een stappenplan. polijsten zou ik niet zo snel doen met een nieuwe lak, als je die meteen goed beschermt en bijhoud is dat voorlopig vast niet nodig! Veel plezier gewenst met de nieuwe Clio, vertroetel hem maar lekker! :thumbsup:

http://forum.carclean.nl/cc_postst5923/ ... deo-s.aspx

Toevallig gisteren de Clio voor het eerst even gewassen en snel in de was gezet. In het voorjaar krijgt hij de complete behandeling, aangezien er toch de nodige swirls in de lak zitten helaas. Vanochtend even het mooie licht benut om snel wat foto's te maken, kwaliteit van de telefooncamera is niet optimaal maar het kan er mee door :wink: .

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rico DCi op 03 feb 2014 17:45, 2 keer totaal gewijzigd.
rwou
forum starter
Contacteer:

Bericht door rwou »

Als je de auto wast zoals ze dat op carclean.nl is omschreven, met goede spullen en neem je er de tijd voor, dan is handwas altijd beter. Was je de auto even snel ( een emmer water en een spons) ga dan maar door een wasstraat, want de krassen die ontstaan van onkundig met de hand wassen zijn 100 keer erger dan die van een wasstraat.
Rico DCi

Bericht door Rico DCi »

Helemaal mee eens rwou!
Marcel.S

Bericht door Marcel.S »

een voordeel als je de auto zelf wast en poetst is ook dat je elk krasje en parkeer deukje tegen komt of weet te zitten .
puppiemonster

Bericht door puppiemonster »

Zo als ik lees ken je beter met de hand wassen dan een wasstraat .

doe me twingo soms door de wasstraat maar komt regelmatig voor dat ik het hier voor de deur doe .

Aangezien wijsheid beter is dan de wasstraat kies ik maar voor met de hand .

Heb 2 emmers gehaald een goeie wasmit alleen de auto shampoo met was mot ik nog even halen .

en hem in de was zetten heb ik geen problemen mee mag graag met de auto bezig zijn .

bedankt voor de tip en advies
Da Freeze
forum starter
Contacteer:

Bericht door Da Freeze »

Gisteren ging ik bij wasstraat Loogman in Utrecht Overvecht voor de bodemplaat en velgenreiniging. Het viel me op toen we de wasstraat uitgingen en wilden stofzuigen, dat er water de auto was binnen gekomen onder de voeten van de bestuurder en bijrijder. Het tapijt was kletsnat en het water kan alleen maar van onderen zijn gekomen. Maar ja....waar moet het dan naar binnen komen?
De wasstraat gaat zo ontzettend te keer dat er ook water op de accu en de motor lag, terwijl je toch echt met de motorkap dicht door de wasstraat rijdt. Hebben andere mensen dit ook al meegemaakt bij deze wasstraat of met hun Clio?
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Exterieur (vraag & antwoord)”