Ik zoek een dieselspecialist in het noorden (liefst Drenthe), ivm te hoog olieverbruik van mijn Clio 2 Ph 2, DCI. Weet iemand een goed bedrijf? Dieseltechniek Noord Nederland (in Emmen en Drachten) werd ik niet heel veel wijzer van...
De Clio DCI nagelt en heeft een fors olie verbruikt (witte rook), ik zou er het liefst mee naar een garage gaan die verstand heeft van zaken ipv een garage waar ze maar wat gaan proberen...
Turbo zou goed moeten zijn omdat er geen olie in het inlaatspruitstuk terecht komt (heb deze zelf gereviseerd). Verstuivers zijn ook goed volgens bovenstaand bedrijf maar deze zijn niet getest.
Ik zou graag ergens heen willen gaan waar ze een lektest kunnen uitvoeren.
.
Dieselspecialist in het noorden gezocht.
- alfasud1972
- forum starter
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 24 dec 2009 23:30
- Locatie: Emmen (Drenthe)
- Contacteer:
- dopestuff
- über forummer
- Berichten: 752
- Lid geworden op: 05 nov 2011 11:02
- Locatie: Leiderdorp
- Contacteer:
Re: Dieselspecialist in het noorden gezocht.
gewoon vragen of ze een compressietest doen?
wat je ook tijdens een compressie test kunt doen is: eerst een gewone compressietest doen en daarna met een beetje olie in de cilinder.
Als hij met dat beetje olie een stuk hogere compressie heeft weet je dat het langs je zuigers verbrand word.
ps: witte rook is meestal koelvloeistof?
wat je ook tijdens een compressie test kunt doen is: eerst een gewone compressietest doen en daarna met een beetje olie in de cilinder.
Als hij met dat beetje olie een stuk hogere compressie heeft weet je dat het langs je zuigers verbrand word.
ps: witte rook is meestal koelvloeistof?
Re: Dieselspecialist in het noorden gezocht.
witte rook is koelvloeistof .
blauwe rook is olie
en zwart is er het een en ander smerig
dus olie verbruik kan ook in je koel systeem gekomen zijn en anders om .
hoeveel km zit er op je diesel?
het beste is natuurlijk een compressie test , maar je blok even af laten persen is volgens mij ook geen overbodige luxe met de witte rook .
blauwe rook is olie
en zwart is er het een en ander smerig

dus olie verbruik kan ook in je koel systeem gekomen zijn en anders om .
hoeveel km zit er op je diesel?
het beste is natuurlijk een compressie test , maar je blok even af laten persen is volgens mij ook geen overbodige luxe met de witte rook .
- alfasud1972
- forum starter
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 24 dec 2009 23:30
- Locatie: Emmen (Drenthe)
- Contacteer:
Re: Dieselspecialist in het noorden gezocht.
Hij heeft nog niet zoveel gelopen voor een diesel 185.00 km, bij 40.000 is het onderblok compleet vernieuwd. Hij verbruikt geen koelvloeistof maar wel 1 liter olie op 200 km...
Over witte rook vond ik dit op het web:
White smoke occurs when raw diesel comes through the exhaust completely intact and unburned. Some causes of this include…
Faulty or damaged injectors
Incorrect injection timing (could be a worn timing gear or damaged crankshaft keyway).
Low cylinder compression (eg caused by leaking or broken valves, piston ring sticking, cylinder and/or ring wear, or cylinder glaze)
When white smoke occurs at cold start, and then disappears as the engine warms up, the most common causes are fouling deposits around piston rings and/or cylinder glazing.
Over witte rook vond ik dit op het web:
White smoke occurs when raw diesel comes through the exhaust completely intact and unburned. Some causes of this include…
Faulty or damaged injectors
Incorrect injection timing (could be a worn timing gear or damaged crankshaft keyway).
Low cylinder compression (eg caused by leaking or broken valves, piston ring sticking, cylinder and/or ring wear, or cylinder glaze)
When white smoke occurs at cold start, and then disappears as the engine warms up, the most common causes are fouling deposits around piston rings and/or cylinder glazing.
Re: Dieselspecialist in het noorden gezocht.
nou, mooi lijstje zo om even na te kijken .
maar bij zo weinig kmtrs al het onderblok laten doen , zijn die franse diesels zo slecht?
maar bij zo weinig kmtrs al het onderblok laten doen , zijn die franse diesels zo slecht?
Re: Dieselspecialist in het noorden gezocht.
Geen ervaring mee, maar deze misschien: http://www.dmr-revisie.nl/dieseltechnie ... enthe.html
did drive Clio II PhAseIII 1.5 dci 82pk dynamique luxe
Now drive a
Volvo V40 1.9d
Clio IV Dynamique 1.5dci 90pk
Now drive a
Volvo V40 1.9d
Clio IV Dynamique 1.5dci 90pk