2.0 16v rs 2002 stotter/houdt in af en toe
-
Masterdust
- forum starter
- Contacteer:
2.0 16v rs 2002 stotter/houdt in af en toe
Beste mensen, ik heb eindelijk mijn clio kunnen ophalen heb hem sinds gisteren, alleen toch wel wat probleempjes ontdekt helaas.
nu heb ik gisteren aardig wat kms gemaakt nadat ik hem heb opgehaald en zonder problemen gereden.
de auto moest uitgelijnd worden dus ben dat gelijk wezen doen.
Ik reed van de garage weer naar huis toe.
heb hem op de snelweg even flink doorgetrokken tot de 200 en toen begon de motor ineeens in te houden/ te stotteren en het motormanagement lampje te knipperen.
Ik rustig verder gereden en maar even langs de lokale garage vlakbij mijn huis gereden en halverwege begon die weer goed te rijden.
heb hem even laten uitlezen en hij vond een melding de inspuiting. Deze heeft hij gewist en hij heeft t weer prima gedaan.
Totdat vanochtend hetzelfde probleem opdook. En nog steeds af en toe opduikt.
denk persoonlijk dat het wat vuil in het brandstofsysteem is. Als ik hem even goed op zn staart trap is het vaak snel weg.
Zou het kunnen dat er vuil in het brandstofsysteem zit?
en een injector niet lekker werkt daardoor?
Wie heeft er ook weleens zoiets herkenbaars gehad?
nu heb ik gisteren aardig wat kms gemaakt nadat ik hem heb opgehaald en zonder problemen gereden.
de auto moest uitgelijnd worden dus ben dat gelijk wezen doen.
Ik reed van de garage weer naar huis toe.
heb hem op de snelweg even flink doorgetrokken tot de 200 en toen begon de motor ineeens in te houden/ te stotteren en het motormanagement lampje te knipperen.
Ik rustig verder gereden en maar even langs de lokale garage vlakbij mijn huis gereden en halverwege begon die weer goed te rijden.
heb hem even laten uitlezen en hij vond een melding de inspuiting. Deze heeft hij gewist en hij heeft t weer prima gedaan.
Totdat vanochtend hetzelfde probleem opdook. En nog steeds af en toe opduikt.
denk persoonlijk dat het wat vuil in het brandstofsysteem is. Als ik hem even goed op zn staart trap is het vaak snel weg.
Zou het kunnen dat er vuil in het brandstofsysteem zit?
en een injector niet lekker werkt daardoor?
Wie heeft er ook weleens zoiets herkenbaars gehad?
-
Daniel de Rijke
Re: 2.0 16v rs 2002 stotter/houdt in af en toe
Voor 90% injector 3 die faalt, bekend kwaaltje van de clio rs.
-
Masterdust
- forum starter
- Contacteer:
Ok.. moet deze dan vervangen worden ik heb ook begrepen dat ze gereinigd kunnen worden.
-
Masterdust
- forum starter
- Contacteer:
Het is vandaag best wel extreem geworden.
Hij sputtert nu continue en ook dat lampje wisselt steeds van knipperend naar vast
Hij sputtert nu continue en ook dat lampje wisselt steeds van knipperend naar vast
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
in dit geval is het niet alleen maar schoonmaken.
het is wat daniel zegt een vaker voorkomend probleem bij de RSen
dit omdat die injector op de meest ongunstige plek van allemaal zit en het het heerst heeft
het is wat daniel zegt een vaker voorkomend probleem bij de RSen
dit omdat die injector op de meest ongunstige plek van allemaal zit en het het heerst heeft
-
Masterdust
- forum starter
- Contacteer:
Hij loopt nu definitief op 3 cilinders kan het niet gewoon een bougie wezen of iets dergelijks
- Petare
- forum member
- Contacteer:
Laat de auto nog is uit lezen met deze storing. De computer van deze generatie Clio weet precies in welke cilinder het fout gaat. Tellen van de cilinders gaat bij Renault vanaf de versnellingsbak kant. Hoogstwaarschijnlijk krijg je een fout genaamd "ontstekingsfout cilinder X". Ik ben niet bekend met Rs'en. Maar wissel in die cilinder de bobine en de bougie (controleer gelijk de staat ervan) om met die van een andere cilinder. Wisselt de storing van cilinder, dan is het of de bobine of bougie, anders je injector.
Als het je injector is zou ik gaan voor een nieuwe in plaats van reinigen.
EDIT! Blijf niet overal naar toe rijden met je auto op 3cilinders (behalve garage dan). Mocht er toch brandstof ingespoten worden dan vind je katalysator dit niet prettig. De heren hierboven hebben beide RS'en dus grote kans dat die het juist hebben! Aangezien je zelf al aangeeft 'bougie' maak ik hieruit op dat je deze al niet vertrouwd. Vervangen hiervan kost de wereld niet en weet je zeker dat dat goed zit, naast je motorstoring dan.
Als het je injector is zou ik gaan voor een nieuwe in plaats van reinigen.
EDIT! Blijf niet overal naar toe rijden met je auto op 3cilinders (behalve garage dan). Mocht er toch brandstof ingespoten worden dan vind je katalysator dit niet prettig. De heren hierboven hebben beide RS'en dus grote kans dat die het juist hebben! Aangezien je zelf al aangeeft 'bougie' maak ik hieruit op dat je deze al niet vertrouwd. Vervangen hiervan kost de wereld niet en weet je zeker dat dat goed zit, naast je motorstoring dan.
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
-
Masterdust
- forum starter
- Contacteer:
Ok nou ik haal morgen sowieso 4 nieuwe bougies en eventueel een bobine dat kan nooit kwaad.
En gelukkig heb ik nog even tijdelijk een 2e auto dus kan ik de clio mooi laten staan
En gelukkig heb ik nog even tijdelijk een 2e auto dus kan ik de clio mooi laten staan
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
nou petare, jou verhaal zou kunnen bij de "gewone" clio blokken alleen bij een rs niet...
de rs heeft punt 1 geen penbobines, maar 1 "centrale" bobine
de rs heeft zijn inlaatspruitstuk over de kop heen hangen, waardoor je die eraf moet halen om bij bougie's te komen
wat erin resulteert dat om bougie's te wisselen je een pakkingset en een goeie momentsleutel nodig hebt (anders gaat het geheid mis)
de rs heeft punt 1 geen penbobines, maar 1 "centrale" bobine
de rs heeft zijn inlaatspruitstuk over de kop heen hangen, waardoor je die eraf moet halen om bij bougie's te komen
wat erin resulteert dat om bougie's te wisselen je een pakkingset en een goeie momentsleutel nodig hebt (anders gaat het geheid mis)
-
Masterdust
- forum starter
- Contacteer:
Ja dat weet ik.
Had al even wat info opgezocht
Had al even wat info opgezocht
-
Masterdust
- forum starter
- Contacteer:
Ben bij de automaterialen zaak geweest. En daar rijden meerdere werknemers iin 'RS' en en na mijn verhaal verteld te hebben kon die gelijk vertellen dat het 100% een kapotte injector is.
nu besteld morgen binnen en monteren dan maar
nu besteld morgen binnen en monteren dan maar
- Petare
- forum member
- Contacteer:
Mijn excuses! ik dacht dat de 2.0 16V ook penbobines had!
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
-
Daniel de Rijke
Ik had hem toch even laten uitlezen. Er gaan namelijk platinum bougies in met een hele lange interval tijd.
Ook kan een bougiekabel een breukje hebben of ergens bloot liggen en overslaan. Bobines gaan bijna nooit kapot, is de zelfde bobine als op de D7 motoren van renault die in de gehele twingo 1 reeks zit en de 1.2 van clio 1 en 2.
Bij een bougie wissel had je ook direct gezien welke cilinder niet juist onsteekt en aan de kleur of de rest goed verbrand.
LET OP MET VERVANGEN VAN DE INJECTOR! zoals petare al zegt is bij renault cilinder 3 waar hij normaal 2 is.
TELLEN VANAF DE VERSNELLINGSBAK DUS
@ petare, de rs bougies zijn helaas toch best prijzig, ngk platinums die goed weg gebouwd zitten, een aardig klusje tegen over een k4m
Is het nu opgelost na het vervangen van injector 3??
Ook kan een bougiekabel een breukje hebben of ergens bloot liggen en overslaan. Bobines gaan bijna nooit kapot, is de zelfde bobine als op de D7 motoren van renault die in de gehele twingo 1 reeks zit en de 1.2 van clio 1 en 2.
Bij een bougie wissel had je ook direct gezien welke cilinder niet juist onsteekt en aan de kleur of de rest goed verbrand.
LET OP MET VERVANGEN VAN DE INJECTOR! zoals petare al zegt is bij renault cilinder 3 waar hij normaal 2 is.
TELLEN VANAF DE VERSNELLINGSBAK DUS
@ petare, de rs bougies zijn helaas toch best prijzig, ngk platinums die goed weg gebouwd zitten, een aardig klusje tegen over een k4m
Is het nu opgelost na het vervangen van injector 3??
-
Masterdust
- forum starter
- Contacteer:
Thnx.
heb vandaag de injector en gelijk 4 ngk platinum bougies vervangen.
Het probleem is nu opgelost alleen de melding nog even wissen.
heb vandaag de injector en gelijk 4 ngk platinum bougies vervangen.
Het probleem is nu opgelost alleen de melding nog even wissen.
-
Daniel de Rijke
-
Masterdust
- forum starter
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-