Al reeds 5000 Clio RS gefabriceerd!!

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Al reeds 5000 clio rs gefabriceerd !!

Bericht door goos »

Waar zijn die dan allemaal, ik heb ze op de afsluitmeet na nog niet in het echt gezien!
Groet,
Martijn

Afbeelding
Junior1958
forum starter
Contacteer:

Bericht door Junior1958 »

Berichtje in De Telegraaf van 10 januari 2014.

Nieuwe Clio RS verkoopt beter dan vorige generatie door Bart Oostvogels
AMSTERDAM - Renault Nederland heeft niets te klagen over de verkoopcijfers van de huidige Clio RS. Van het topmodel zijn nu al meer exemplaren verkocht dan het totaal aantal van de vorige generatie.

Nu al 110 units
De vorige Clio RS werd geleverd tussen mei 2006 en augustus 2010. In totaal wist Renault Nederland voor die hot hatch 60 kopers te vinden. De nieuwe Clio RS, waarvan de verkoop begon in maart 2013, is nu al 110 keer verkocht. Renault verkoopt nu dus ongeveer evenveel RS'en per maand als wat het merk eerst per jaar deed.

Bredere doelgroep
De CLio RS is alleen nog te krijgen met een versnellingsbak met dubbele koppeling en een 1,6 liter viercilinder turbomotor. Die motor produceert 200 pk en 240 Nm koppel. Dat is genoeg om in 6,7 seconden naar de 100 km/h te sprinten. De topsnelheid is 230 km/h.

De vorige generatie had de een atmosferische 2,0 liter (ook 200 pk) met een handgeschakelde zesbak. “Het ontbreken van een handbak en atmosferische motor is misschien in de ogen van liefhebbers een tegenslag, maar je ziet dat de Clio RS met deze configuratie veel meer mensen aanspreekt”, zegt Renault in een reactie.
Huidige auto: Zwarte Clio RS
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Zijn er maar 60 exemplaren van de Clio 3 RS in nederland verkocht :chinrub: ?? :chinrub:
Dat lijkt me wel erg weinig.
Groet,
Martijn

Afbeelding
zinitzio

Bericht door zinitzio »

Met zo weinig verkoop van het RS model blijft het wel een speciale wagen. Vandaag was het mooi weer en heb ik 'm een poetsbeurt gegeven. Mijn dag is weer goed.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”