Sigaretten zekering
Sigaretten zekering
Hallo mensen,
Ik heb een lader gekocht wat je kunt plaatsten in de sigaretten aansteker voor je auto.
De lader die geeft geen stroom af in de auto.
Ik heb de sigaretten aansteker naar onder geduwd, maar die word zoals het hoorde heet.
Ik heb gekeken in het instructie boek van de clio en ook in het zekering kastje gekeken, maar ik kom nergens tegen welke bedoeld is voor de sigaretten aansteker.
Is de zekering kapot of wat zou het probleem zijn? Zoja, welke zekering moet er geplaatst worden voor een clio uit bouwjaar 2001. (2001-2005)
Bedankt voor jullie reacties
Ik heb een lader gekocht wat je kunt plaatsten in de sigaretten aansteker voor je auto.
De lader die geeft geen stroom af in de auto.
Ik heb de sigaretten aansteker naar onder geduwd, maar die word zoals het hoorde heet.
Ik heb gekeken in het instructie boek van de clio en ook in het zekering kastje gekeken, maar ik kom nergens tegen welke bedoeld is voor de sigaretten aansteker.
Is de zekering kapot of wat zou het probleem zijn? Zoja, welke zekering moet er geplaatst worden voor een clio uit bouwjaar 2001. (2001-2005)
Bedankt voor jullie reacties
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Re: Sigaretten zekering
Je schrijft hij wordt wel heet maar de lader doet het niet, lees ik dat goed??
Dan is de zekering niet kapot, maar ligt het aan iets anders de contact punten van de lader..
Dan is de zekering niet kapot, maar ligt het aan iets anders de contact punten van de lader..
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
@Goodje, hij wordt inderdaad heet, maar zodra ik de lader erin duw doet hij niks. Terwijl ik ook al een nieuwe lader heb gekocht. Dus aan de lader ligt het niet.
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Maar als de aansteker heet wordt staat er spanning op dus moet het iets anders zijn misschien niet de juiste contactpunten in de sigaretten aansteker en de lader.
Is Meestal centraal in het midden en aan de zijkanten het anders contact punt weet niet of je een multi meter heb anders ff doormeten..
Is Meestal centraal in het midden en aan de zijkanten het anders contact punt weet niet of je een multi meter heb anders ff doormeten..
Mijn ervaring met de sigaretten aansteker is dat niet alle apparatuur met een 12v stekker het doen. Ik heb laatst een USB stekker gekocht en die deed helemaal niets. Wat blijkt nu...de sigaretten aansluiting van de clio 2 loopt onderin wat smaller toe, de USB stekker die ik had was gewoon cilindervormig en kwam dus niet helemaal tot onderin. Als je dus wat aan wil sluiten, moet je zorgen dat je stekker onderaan taps afloopt, zodat hij er ver genoeg in kan.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Dit kan best kloppen, hij is ook vrij klein de lader.. Zal eens kijken of een andere stekker het wel doet.
Bedankt.
Bedankt.
Laatst gewijzigd door Arjan op 05 jan 2014 02:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Wat probeer je ermee op te laden, en wat voor lader gebruik je? Let vooral op hoeveel ampere die af kan geven (staat er als het goed is ergens op).
Bepaalde apparatuur wil alleen maar op laden bij een bepaalde minimale laadstroom, en goedkope autoladers kunnen dat vaak niet leveren.
Zo heb ik twee van die 12V-sigaretten-naar-USB laders, waarvan er maar eentje in slaagt mijn iPhone op te laden. Die heeft namelijk minimaal 1A nodig.
Bepaalde apparatuur wil alleen maar op laden bij een bepaalde minimale laadstroom, en goedkope autoladers kunnen dat vaak niet leveren.
Zo heb ik twee van die 12V-sigaretten-naar-USB laders, waarvan er maar eentje in slaagt mijn iPhone op te laden. Die heeft namelijk minimaal 1A nodig.
2000 Clio 2, Phase 1, 1.4
Ik gebruik hem ook voor de iPhone op te laden, de lader gebruikt 12v.
Laatst gewijzigd door Arjan op 05 jan 2014 02:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Wanneer de aanstekerplug warm wordt is er niks mis met de zekering. 100% zeker de lader die niet goed werkt.
12V zijn ze allemaal, het is voor b.v. een iPhone belangrijk hoeveel stroom, in ampere (A) die kan leveren.
Hebben niet vrijwel alle sigaretten-aansteker-laders een lampje om aan te geven of ze het doen? Als dat lampje niet brand, en een sigaretten-aansteker wel warm wordt, dan is echt je lader stuk, of de zekering die daarin zit.
Hebben niet vrijwel alle sigaretten-aansteker-laders een lampje om aan te geven of ze het doen? Als dat lampje niet brand, en een sigaretten-aansteker wel warm wordt, dan is echt je lader stuk, of de zekering die daarin zit.
2000 Clio 2, Phase 1, 1.4
Sigarettenaansteker vervangen door sigarenaansteker.
Werkt altijd!
Werkt altijd!
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Wat bedoel je met dit bericht of is het om maar een bericht te plaatsen!!mariton schreef:Sigarettenaansteker vervangen door sigarenaansteker.
Werkt altijd!
Ik heb dat al meerdere keren gezien in mijn auto’s. Het gat waar je de aansteker in drukt (de 12V aansluiting in de midden console) is dieper dan de stekker van je adapter.
Oftewel, de stekker gaat niet ver genoeg het gat in om contact te maken met de middelste pen.
Een andere langere stekker aan de adapter maken is dan de oplossing.
Oftewel, de stekker gaat niet ver genoeg het gat in om contact te maken met de middelste pen.
Een andere langere stekker aan de adapter maken is dan de oplossing.