Wil onder mijn nieuwe clio 4 andere banden en velgen laten zetten. Er zitten nu de standaard banden onder en stalen velgen allebei 15 inch.
Maar nu wil ik 16inch eronder zetten. Nu zag ik in het introductieboekje dat er een systeem in zit voor lekke banden. Als de bandenspanning of lek is krijg je een melding. Maar nu was mijn vraag kan ik er runflat banden onder zetten of kan het niet zo makkelijk.
En wat is een goed merk voor zomerbanden?
Nieuwe banden
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Re: Nieuwe banden
wist niet dat er zo een systeem in de Clio 4 zat!!
Ook nog nooit gehoord of gelezen hier op het forum en zelfs geen melding als de lamp kapot is maar wel bij lekke band?
Ook nog nooit gehoord of gelezen hier op het forum en zelfs geen melding als de lamp kapot is maar wel bij lekke band?
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
...................................Jos Goodje.................................
Je kunt er zeker wel runflat banden onder zetten. Mijn ervaring met runflat banden is enerzijds positief, anderzijds negatief.
Heb onder mijn Mini runflatbanden gehad. Op een bepaald moment een lekke band op een ongelukkige/onveilige plek. Heb toen rustig aan door kunnen rijden tot een bandencentrum in de eerstvolgende plaats die ik tegen kwam. Band hield het prima.
Minder goed vond ik het comfort: de banden waren erg stug, hard en dat resulteerde in een stoterig oncomfortabel rijgedrag. Bovendien zijn runflat banden volgens mij duurder dan gewone banden. Heb dus later ook gewone banden onder de Mini gelegd en daarmee verbeterde het comfort aanzienlijk. Ik zou zelf nooit meer voor runflats kiezen.
Heb onder mijn Mini runflatbanden gehad. Op een bepaald moment een lekke band op een ongelukkige/onveilige plek. Heb toen rustig aan door kunnen rijden tot een bandencentrum in de eerstvolgende plaats die ik tegen kwam. Band hield het prima.
Minder goed vond ik het comfort: de banden waren erg stug, hard en dat resulteerde in een stoterig oncomfortabel rijgedrag. Bovendien zijn runflat banden volgens mij duurder dan gewone banden. Heb dus later ook gewone banden onder de Mini gelegd en daarmee verbeterde het comfort aanzienlijk. Ik zou zelf nooit meer voor runflats kiezen.
na mijn weten heeft clio 4 ook geen systeem om dat te controleren nee... en indd ook niet bij een kapotte lamp..