Hallo,
ik heb gister mn clio laten uitlezen. Nu zegt men dat er een storing is in de inlaat druk sensor. Dat kan de oorzaak zijn voor het oranje brandende lampje, met dat spiraaltje. Dit brand niet altijd, dus het zou goed kunnen dat dit soms de oorzaak is van het wegvallen van vermogen, uitvallen en branden van het lampje.
Maar nu vertelde mij de dealer dat die mooie sensor 149 euro kost. Dat vind ik natuurlijk wel wat veel voor zo'n sensor. Op internet bij carpartsdirect vind ik één voor 99 euro. Zijn er opties voor goedkopere onderdelen? En zou het met het vervangen van deze sensor ook echt verholpen zijn?
Groeten
(clio 1.2 16v 2002)
inlaat druk sensor
- goodje
- über forummer
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 26 mei 2008 23:51
- Locatie: Wijchen Gld
- Contacteer:
Re: inlaat druk sensor
Ik vermoedt dat daar maar weinig mensen 100% garantie voor kunnen geven!!
Vermoedt dat de dealer daar ook geen garantie op geeft.
Vermoedt dat de dealer daar ook geen garantie op geeft.
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
...................................Jos Goodje.................................
- Rickert
- Oud-beheerder
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
Re: inlaat druk sensor
Imitatie onderdelen werken prima, ik monteer ze dagelijks. Al kan je beter soms originele onderdelen gebruiken.
Of het probleem verholpen is, hoeft niet altijd.. De sensor meet de inlaat druk die is altijd lager als de normale buiten druk ( 1 bar ) en het inlaatspruitstuk met staionair draaiende motor heeft ongeveer 0,4 bar. ( komt door de onderdruk )
Er kan natuurlijk een klein lekje zitten in je spruitstuk en dat de sensor dat ook meet en daarom de foutcode geeft. Maar ik ga er vanuit dat de dealer daar wel naar gekeken heeft.
Of het probleem verholpen is, hoeft niet altijd.. De sensor meet de inlaat druk die is altijd lager als de normale buiten druk ( 1 bar ) en het inlaatspruitstuk met staionair draaiende motor heeft ongeveer 0,4 bar. ( komt door de onderdruk )
Er kan natuurlijk een klein lekje zitten in je spruitstuk en dat de sensor dat ook meet en daarom de foutcode geeft. Maar ik ga er vanuit dat de dealer daar wel naar gekeken heeft.
Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Technisch Specialist autotechniek
Re: inlaat druk sensor
Ik heb hem vervangen, is nog steeds bagger. Nu brand t motorlampje ook. Moet je de boel dan stnd resetten? Heb nu de plus er even af, hoop dat t daarna verholpen is.