Geluidskwaliteit usb mp3
Geluidskwaliteit usb mp3
Ik heb sinds een paar weken zo'n mooire renault clio voor de deur staan, maar moet zeggen, de geluidskwaliteit van de autoradio valt een beetje tegen. Ik heb geen upgrade gedaan voor een betere radio/boxen (goed genoeg vind ik meestal ook gewoon goed genoeg).
Nu heb ik mp3tjes op een usb stick gezet om af te spelen, maar moet zeggen, de kwaliteit daarvan valt vies tegen. Als ik via bluetooth muziek afspeel is het beter (ook nog niet super, maar goed genoeg).
Wat is jullie ervaring met de basis radio in de clio? Zou een firmware update misschien helpen?
Nu heb ik mp3tjes op een usb stick gezet om af te spelen, maar moet zeggen, de kwaliteit daarvan valt vies tegen. Als ik via bluetooth muziek afspeel is het beter (ook nog niet super, maar goed genoeg).
Wat is jullie ervaring met de basis radio in de clio? Zou een firmware update misschien helpen?
Re: Geluidskwaliteit usb mp3
Heb je medianav of R-link?
Daarnaast topic verplaatst naar juiste plek op het forum.
Daarnaast topic verplaatst naar juiste plek op het forum.
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Rlink vond ik acceptabel tot goed, mist alleen een kleine sub voor laag.
Medianav vond ik matig tot acceptabel. voor dagelijks gebruik voor iemand die 'gewoon' geluid wil prima
Medianav vond ik matig tot acceptabel. voor dagelijks gebruik voor iemand die 'gewoon' geluid wil prima
Groeten, Vincent.
Ik heb de medianav. Had bij de aanschaf nooit gedacht dat ik de standaard niet goed genoeg zou vinden. Nouja, als ik hem niet te hard zet is het nog wel te doen.
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Je kan het geluid wel verbeteren door andere speakers (meer vermogen) te monteren. 

Groeten, Vincent.
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Snap jou verhaal niet echt of je nu muziek afspeelt via USB of Bluetooth, moet het zelfde klinken alleen als je MP3tje geen goede kwaliteit is kan er verschil in zitten.
Maar dan heeft het niks met de installatie te maken, maar met de kwaliteit van het MP3tje..
Maar dan heeft het niks met de installatie te maken, maar met de kwaliteit van het MP3tje..
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
...................................Jos Goodje.................................
- Thomas.Lubbers
- beginner
- Contacteer:
Standaard geluid valt gewoon heel vies tegen. Zo heb ik bij mezelf in de eerste maand na aflevering nog andere luidsprekers gemonteerd. Goed MP3'tje doet wonderen maar zal niet alles oplossen.
USB is altijd beter vanwege de hogere bandbreedte die mogelijk is.
USB is altijd beter vanwege de hogere bandbreedte die mogelijk is.
Clio IV Expression Tce 90 in bezit sinds 26-6-2013
Wat voor kwaliteit mp3 gebruik je? Ligt het daar misschien aan?
- Nyana
- forum starter
- Contacteer:
R-Link standaard speakers zijn nog geen 10 euro de stuk. Het goedkoopste rotzooi wat nog op de plank lag in de fabriek, dat hebben ze er in gemonteerd. Dit heeft Renault destijds ook bij de Mégane geflikt (Arkamys sound) en dat flikken ze nu weer in de Clio. Pas toen ze Bose in de Mégane's installeerde, had ik weer vertrouwen in het geluid. Tot ik de Clio in ontvangt mocht nemen.
Ik heb nog geen maand rondgereden met deze speakers omdat ik me echt kapot er aan ergerde. Hoog is niet zuiver te krijgen en laag kraakt over het hele spectrum. Alleen midden was nog redelijk, leuk voor de FM. Als je veel auto rijdt, je kotsbeu van de Nederlandse radio wordt/bent en je hebt liever je eigen muziek: investeer een klein beetje en laat die speakers vervangen voor iets degelijks.
Nog een minpuntje: R-Link is niet geschikt voor DAB.
Ik heb nog geen maand rondgereden met deze speakers omdat ik me echt kapot er aan ergerde. Hoog is niet zuiver te krijgen en laag kraakt over het hele spectrum. Alleen midden was nog redelijk, leuk voor de FM. Als je veel auto rijdt, je kotsbeu van de Nederlandse radio wordt/bent en je hebt liever je eigen muziek: investeer een klein beetje en laat die speakers vervangen voor iets degelijks.
Nog een minpuntje: R-Link is niet geschikt voor DAB.

Clio4 RS EDC200 - Jaune Sirius