Zuipschuit

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
bassie12341

Re: Zuipschuit

Bericht door bassie12341 »

dan zou je hem een beetje moeten opspannen

dan moet het opgelost zijn
en anders een nieuwe wat meschien is hij wel op

gr sebas
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Structureel de tank leegrijden is inderdaad niet goed, vooral niet bij een oudere auto met veel vervuiling in de tank. Maar agh...het gaat al die tijd toch al goed. Ik begrijp dat je het niet heel breed hebt, maar kun je hem niet beter één keer goed vol gooien i.p.v. wekelijks een beetje?
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
bassie12341

dat is wel het best

omgewoon is eenkeer goed vol tanken en dan weer elke keer bij tanken want er zit zoveel troep in je tank

anders krijg je verstopping in je zeef als die stuk gaat dan raakt heel snel je filter verstopt
dat wil je niet want als je dat niet weet kan je daar lang naar zoeken en dat kan je veel kosten worden en vooral als je het al niet breed heb
ik weet niet of je verstand van auto's heb zoniet kan het je heel veel kosten

gr sebas
angeleyes

Bericht door angeleyes »

Ja ik zal hem van de week volgooien, gezien de nieuwe maand net is begonnen :wink:
En dan zal ik opnieuw rekenen, hopelijk valt het mee.

Voorlopig staat ie stil ivm weer een lege band.....
:smash:
bassie12341

ja dan moet je die eerst maar is vervangen

en dan kan je de test doen

we horen het wel wat het geworden is

gr sebas
LuukRS
über forummer
Contacteer:

Bericht door LuukRS »

De laatste zin die snap ik niet helemaal haha verklaar je nader
cliozwart
forum starter
Contacteer:

Bericht door cliozwart »

angeleyes schreef:
Frank [Factory] schreef:Hoe kom je aan dat verbruik als ik vragen mag?

Als ik tank kijk ik naar de aantal liters, meestal 12, ben niet zo rijk.
Dit argument snap ik helemaal niet. Weinig tanken betekent vooral dat je vaak bij de pomp staat, niet dat je minder moet betalen.

Maar goed, tank hem is vol, rij hem dan leeg en tank vervolgens weer bij de zelfde pomp. Je maakt de meting een stuk nauwkeuriger door de tank veel leger te rijden. Je weet immers niet precies wat "vol" is. Daar kan makkelijk +- een halve liter brandstof in zitten (ondanks dat je bij de zelfde pomp tankt). We gokken dat maar een beetje afhankelijk van het moment wanneer de pomp afslaat.

Je kan ook altijd even naar een apk station gaan en even vragen of ze de 4-gas-meter in de uitlaat kunnen steken. Als je met een 1.4 tegen de 1 op 8 rijdt dan moet het bijna de uitlaat uit druppelen.....
angeleyes

Bericht door angeleyes »

Beetje laat, maar uiteindelijk achter de oorzaak gekomen van mijn lekkere zuipschuit.
Ik rij nu 1 op 11/12. Door simpel nieuwe bandjes te kopen hahaha.
Mijn achterbanden liepen heel langzaam leeg. Maar bleven hangen op 1.1 bar, ze zijn van zichzelf al plat en dus zag je het verschil niet. Een vriend van mij gaf de tip om ze in de gaten te houden.
Tsja zo simpel kan het dus zijn....
Ik lees in mn eerste bericht dat ik 14 inch had geschreven.... Haha soms kan ik echt blond zijn, het zijn 16 inch velgen.

Oh, ik tank nu alleen nog maar vol, tenzij de tank even bijgevuld moet worden. Applaus voor mij hahaha.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”