Clio start niet meer

Voor algemene Clio III vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Sanderis

Clio start niet meer

Bericht door Sanderis »

Onze Clio start niet meer en weet nog niet waar het aan ligt.

Accu lijkt helemaal leeg te zijn, maar nadat ik startkabels had gebruikt startte die nog steeds niet. Alleen met aanduwen ging die aan.
Toen een stuk gereden en leek het verholpen te zijn, maar nadat die weer een paar uur stil gestaan had bleek die weer niet te starten. :|

Iemand een idee wat het kan zijn? Accu komt uit 2005, dus hoop dat dat het is..
Contacteer:

Re: Clio start niet meer

Bericht door Age »

ik zou eerst die eens doormeten idd...
Groet, Age
Clio1971
beginner
Contacteer:

Bericht door Clio1971 »

Startblokkering ??
Clio 1.2 16V 2001
Duster 1.6 16v 2010

Afbeelding
Sanderis

Bericht door Sanderis »

Bedankt voor de reacties! Ik ga donderdag langs een maat van me die bij een garage werkt. Nog even afwachten dus..

@ Clio1971,
Bedoel je met startblokkering startonderbreking? Want dat zit er niet op namelijk.
Debre

Bericht door Debre »

Check je binnenverlichting even....als die niet veel meer doet is je accu zeer waarschijnlijk aan het einde van zijn latijn.
Met deze kou komt dat soms ineens tot uiting omdat je capaciteit sowieso terug loopt.
Heb je daarnaast toevallig een paar keer te veel en te lang geprobeerd te starten, kunnen je platen tegen elkaar getrokken zijn waardoor er inwendige sluiting kan optreden.
Dan kun je rijden tot Sint Juttemis, opladen doet hij dan niet of nauwelijks meer.
Of je hebt versleten koolborstels of een kapotte spanningsregelaar waardoor de laadstroom niet goed is.
Maar een symptoom daarvan is dat je auto niet lang rijdt, omdat de accu steeds leger raakt en blijkbaar is dat bij jou niet het geval.
Afijn, er zijn dus meerdere mogelijkheden die jouw storing kunnen veroorzaken, maar ik gok op een versleten/kapotte accu. :wink:
Succes!
Sanderis

Bericht door Sanderis »

Bedankt, ik hoop/gok ook op de accu. Aparte was dat ik die dag ervoor xenon heb laten inbouwen incl. led stadsverlichting en binnen verlichting. Dacht eerst dat het hiermee te maken had, maar LED verlichting verbruikt juist minder stroom. Daarnaast hebben we alleen de lampen verwisseld en niks met de accu o.i.d gedaan.

De auto gaat vanmiddag naar de garage, ben benieuwd!
Sanderis

Bericht door Sanderis »

Was gelukkig uiteindelijk de accu! Bleek echt helemaal op te zijn. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Debre

Bericht door Debre »

Goed om ook de afloop even te melden!
Had ik het in ieder geval nog goed gezien ook.....is de leeftijd zullen we maar denken.
Vroeger toen ik jong was (zo'n 40 jaar geleden) sleutelde je gewoon zelf aan je auto en dan komen dit soort ervaringen nu soms nog steeds van pas. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Algemeen (vraag & antwoord)”