Beste forum leden
Nadat er een nieuwe revisie versnellingsbak +koppelings set zijn vervangen hoor ik een bonkend geluid tijdens het sturen.
Ik hoor het ook in mindere mate als ik rij zonder te sturen.
Nu weet ik dat de hele stuur inrichting los moet als ze de bak er onder uit halen.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Clio 1.5 Dci 2006
Bij voorbaat dank
http://i1254.photobucket.com/albums/hh6 ... a957d4.png
Bonkend geluid bij het naar rechts en links sturen
Re: Bonkend geluid bij het naar rechts en links sturen
Hallo,
Ten eerste hoeft je complete stuurinrichting er niet onderuit voor de v-bak te demonteren.
Ik laat t subframe en dua stuurhuis altijd fijn op zijn plek.
Maar ik denk dat t geluid wat jij bedoeld jou veerpootlagers zijn. Wel raar dat t na de v-bak wissel gekomen is aangezien ze dit waarschijnlijk niet los hebben gemaaakt.
T zouden ook je subframe of stuurhuis bout(en) kunnen zijn die te los zitten. Heb ook wel is meegemaakt dat dat een bonkend geluid maakt.
Succes
Ten eerste hoeft je complete stuurinrichting er niet onderuit voor de v-bak te demonteren.
Ik laat t subframe en dua stuurhuis altijd fijn op zijn plek.
Maar ik denk dat t geluid wat jij bedoeld jou veerpootlagers zijn. Wel raar dat t na de v-bak wissel gekomen is aangezien ze dit waarschijnlijk niet los hebben gemaaakt.
T zouden ook je subframe of stuurhuis bout(en) kunnen zijn die te los zitten. Heb ook wel is meegemaakt dat dat een bonkend geluid maakt.
Succes
Bedankt mannen voor de reacties!
Dan kan ik met een verhaal bij de verkoper aankomen.
Ik verwacht niet dat ze moeilijk doen want bak en koppelings set zijn ook zonder morren vervangen onder Bovag garantie.
Wat ik nog wel wil weten is of het gevaarlijk is om zo verder te rijden?
grtjz
John
Dan kan ik met een verhaal bij de verkoper aankomen.
Ik verwacht niet dat ze moeilijk doen want bak en koppelings set zijn ook zonder morren vervangen onder Bovag garantie.
Wat ik nog wel wil weten is of het gevaarlijk is om zo verder te rijden?
grtjz
John
Vandaag een bezoekje gebracht aan de verkopende garage...het bleek mijn rechter toplager te zijn.
Links was nog goed maar die vervangen ze preventief mee....hopen dat dan de herrie over is
Links was nog goed maar die vervangen ze preventief mee....hopen dat dan de herrie over is

En idd...de veerpoot dragers zijn beide vervangen.........Clio is nu zoals het hoort...geluidloos op hobbels en hobbelige wegen.