Licht krasje verwijderen.
Licht krasje verwijderen.
Hallo allen,
Ik heb gisteren bij het wassen van mijn auto een krasje ontdekt.
Deze is nogal vrij fijn en voel je niet als je erover gaat.
Wat is de beste manier om zulke krasjes weg te halen?
Gewoon met lakstift? Moet je die erna dan polijsten?
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Re: Licht krasje verwijderen.
heb je misschien een foto voor ons?
kan je hem voelen met je nagel?
als je er wat water overheen gooit is hij dan onzichtbaar (totdat het water eraf is)?
kan je hem voelen met je nagel?
als je er wat water overheen gooit is hij dan onzichtbaar (totdat het water eraf is)?
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
ow is dat alles?
dat heb je zoizo machinaal zo weggepolijst, en misschien lukt dat je zelfs op de hand nog wel (wel spierballen kweken)
maar het mooist is effe machinaal en dan het hele paneel (anders is het waar die kras zat glimmender als de rest van het paneel)
dat heb je zoizo machinaal zo weggepolijst, en misschien lukt dat je zelfs op de hand nog wel (wel spierballen kweken)
maar het mooist is effe machinaal en dan het hele paneel (anders is het waar die kras zat glimmender als de rest van het paneel)
Yep wat Bert zegt. Even Machinaal polijsten en klaar 

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Nee. Geen lakstift. Probeer deze machinaal te polijsten. Let wel: als je geen ervaring hebt laat je dan helpen of laat het doen. Zomaar een machinaal polijsten zonder ervaring en kennis kan het verergeren. Geen idee waar je woont en over welke middelen je beschikt, anders wil ik je wel tegemoet komen. Beste lijkt mij om het plaatdeel compleet te polijsten.Dimsim schreef:Hallo allen,
Bedankt voor de reacties.
Daar had ik dus al schrik voor...
Een lakstift had ik ook niet graag gebruikt maar ik hoopte dat er een andere, niet-machinale manier was...
Zelf heb ik er geen ervaring mee en wil het voor de eerste keer ook niet op mijn eigen auto uitproberen
@Wizard: Ik ben van de provincie Antwerpen.
Daar had ik dus al schrik voor...
Een lakstift had ik ook niet graag gebruikt maar ik hoopte dat er een andere, niet-machinale manier was...
Zelf heb ik er geen ervaring mee en wil het voor de eerste keer ook niet op mijn eigen auto uitproberen

@Wizard: Ik ben van de provincie Antwerpen.
Je kunt handmatig polijsten hoor. Alleen duurt het langer en vergt het meer tijd en energie. Of iemand in de buurt die zich daarover wilt buigen. Helaas is Antwerpen te ver om te assisteren.
toch maar even rondzoeken naar een kenner hoor.
Zo'n heel dak polijsten, ook al is het handmatig... Ik heb schrik dat ik te ver ga on ongelijkmatig polijst ofzo...
Zo'n heel dak polijsten, ook al is het handmatig... Ik heb schrik dat ik te ver ga on ongelijkmatig polijst ofzo...
Waar je op moet letten met polijsten is dat je niet door de lak brandt. Met een rotary (deze roteert) is de kans op brandschade, hologrammen en andere lakschades aanwezig. Dat vraagt een enigszins geïnformeerde aanpak. Wat echter een prima en veilig alternatief is, is de DAP500. Doordat de DAP500 ook excentrisch beweegt, is de kans op inbranden, hologrammen en machineschade nihil. Deze wordt lang niet zo warm als dat je poetst met een rotary. Een exentrerende machine is dan ook prima geschikt voor de beginnende polijster. Ik zeg wel eens dat je bijna moedwillig schade aan je lak moet willen toebrengen wil je succes hebben. Bekijk anders eens tutorial. Ik hoop dat ik je zorgen een beetje heb weggenomen.
Het heeft toch wel geholpen 
Net die DAP500 opgezocht op Carclean.nl, best wel prijzig voor dat ene krasje.
Staan wel net Lite starter kits in de aanbieding...
Misschien nog even over denken?
Krasjes komen sneller dan men denkt, denk ik zo...
Alvast bedankt om die dap aan te brengen, heb er nooit echt naar gekeken wegens onervaren.
(vandaag die dap500 tutorial van Sjoertum doorgelezen, Handige stuff!!
)

Net die DAP500 opgezocht op Carclean.nl, best wel prijzig voor dat ene krasje.
Staan wel net Lite starter kits in de aanbieding...
Misschien nog even over denken?
Krasjes komen sneller dan men denkt, denk ik zo...
Alvast bedankt om die dap aan te brengen, heb er nooit echt naar gekeken wegens onervaren.

(vandaag die dap500 tutorial van Sjoertum doorgelezen, Handige stuff!!

Zeker prijzig maar het geeft mij wel voldoening. Je auto professioneel laten polijsten kost evenveel. En dan wordt je auto lang niet altijd met dezelfde zorg behandeld. En je kunt anderen plezieren met je werk. Wie wordt er nu niet vrolijk van een auto die spik en span is?
Daar geef ik je groot gelijk in!
Als ik mijn auto pas gewassen heb durf ik stiekem door de week wel eens onder de beschermhoes gluren naar zijn blinkende lak
Het zal vast wel een goede aankoop zijn, vast en zeker dat ik het vaker ga gebruiken naarmate de jaren komen
Als ik mijn auto pas gewassen heb durf ik stiekem door de week wel eens onder de beschermhoes gluren naar zijn blinkende lak

Het zal vast wel een goede aankoop zijn, vast en zeker dat ik het vaker ga gebruiken naarmate de jaren komen
Nou ja, alvast veel succes en plezier! En mocht je advies willen kun je altijd een topic openen in dit gedeelte en je vraag stellen. Genoeg poetsers die je graag te woord staan. Dus schroom niet.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Ik heb een krasje in de voorstebumper(plastiek) van mijn clio 4 ik voel hem met mijn nagel hoe werk ik zoiets weg.Met polijsten gaat me dit niet lukken denk ik.Iemand een idee?
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
kras goed schoonmaken en dan met de lakstift opvullen
als dit na een week of wat volledig uitgehard is voorzichtig vlakschuren met zeg voor het gemak 1000/1500 nat, waarna afbouwend (of op in ieder geval fijner) en daarna polijsten
echter met polijsten zal hij al een heel stuk minder zichtbaar worden...
als dit na een week of wat volledig uitgehard is voorzichtig vlakschuren met zeg voor het gemak 1000/1500 nat, waarna afbouwend (of op in ieder geval fijner) en daarna polijsten
echter met polijsten zal hij al een heel stuk minder zichtbaar worden...
Goedemorgen,
Ik ben een beginnende poetser en vroeg me af hoe je dat zwarte plastic moet waxen? Werkt dit hetzelfde?
Ik ben een beginnende poetser en vroeg me af hoe je dat zwarte plastic moet waxen? Werkt dit hetzelfde?
-
- forum member
- Contacteer:
kunststof moet je nooit waxen!! Daar krijg je alleen maar witte vlekken van. je kan het beste een kunststof dressing pakken {Black wow/trim restorer/auto finesse revive}. Of je pakt een coating als Dlux of je neemt reload. ik heb Dlux, wat ik bijhoud met reload. Een van de bovenstaande prodcuten lijkt me ideaal voor jou.
Succes!
Succes!
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
ligt een beetje aan welke plastic delen je bedoeld.
op de clio zitten verschillende "soorten" die verschillend resultaat hebben met producten
op de clio zitten verschillende "soorten" die verschillend resultaat hebben met producten
Ja het leek me ook al raar, maar iemand zei dit tegen mij dus zodoende dat ik het vroeg ter controle.kelvin1990 schreef:kunststof moet je nooit waxen!! Daar krijg je alleen maar witte vlekken van. je kan het beste een kunststof dressing pakken {Black wow/trim restorer/auto finesse revive}. Of je pakt een coating als Dlux of je neemt reload. ik heb Dlux, wat ik bijhoud met reload. Een van de bovenstaande prodcuten lijkt me ideaal voor jou.
Succes!