Beste Clio forummers,
In het voorstellen gaf ik al aan dat ik pas een Clio bezit sinds een kleine week. Deze heeft nu bijna 80.000 km gereden, NAP. Het is een 1.4 RN uit 2000.
Ben volgens de RDW 2e eigenaar. Na wat speurwerk heb ik de garage ontdekt waar die in onderhoud was. Deze een mail gestuurd of ze me info konden geven over de historie. Vandaag antwoord gehad en netjes de historie gekregen (zonder de gemaakt kosten) en dat was een goede service! Het is bij hun niet bekend wanneer de riem plus toebehoren is vervangen en sinds 2004 is de Clio daar geweest tot begin dit jaar. Om langer te genieten van de auto is het denk ik verstandig deze te vervangen omdat ik totaal geen zekerheid heb wat dit belangrijke onderdeel....
Bedrijf in Bladel heb ik benaderd. Iemand ervaringen mee? Of elders of iemand op het forum?
Mvg
Erwin.
Riem nooit vervangen.
- meks1980
- forum starter
- Contacteer:
Re: Riem nooit vervangen.
Als je niet zeker weet, beter vervangen je merkt niks ervan en ineens is het over. En dan is het een heel duur geintje en weet je nooit meer of ie lekker zal rijden 
-
ChrisHK
Ik zou de riem & waterpomp zeker vervangen!
Kan zomaar kapot gaan, en dan ben je vele Euro's verder.
Elke keer als je de auto nu start is het spannend.
Kan zomaar kapot gaan, en dan ben je vele Euro's verder.
Elke keer als je de auto nu start is het spannend.
-
CoolClio
In 13 jaar 80000km, dat is wel heel weinig
Als er geen aanwijzingen zijn wanneer de riem vervangen is zou ik deze maar zsm vervangen voordat het fout gaat.
Als er geen aanwijzingen zijn wanneer de riem vervangen is zou ik deze maar zsm vervangen voordat het fout gaat.
Distributie moet bij 120.000 km óf om de 5 jaar gedaan worden. Dus als het bedrijf waar het onderhoud is gedaan niet kan aangeven wanneer dit gedaan is hebben ze twee DR wissels gemist...
Zoals hierboven ook aangegeven, z.s.m. vervangen inclusief waterpomp, loop- en spanrol(len). Niet alleen de riem kan stuk lopen, ook de rollen kunnen verdrogen en uitbrokkelen met dezelfde motorschade tot gevolg. Gaat de riem of rol kapot wordt je nokkenas niet meer aangedreven, blijven de kleppen open staan en slaan de cilinders de boel aan gort.
Zoals hierboven ook aangegeven, z.s.m. vervangen inclusief waterpomp, loop- en spanrol(len). Niet alleen de riem kan stuk lopen, ook de rollen kunnen verdrogen en uitbrokkelen met dezelfde motorschade tot gevolg. Gaat de riem of rol kapot wordt je nokkenas niet meer aangedreven, blijven de kleppen open staan en slaan de cilinders de boel aan gort.
-
Erwinnaar
Dank allen voor de antwoorden. De riem is inmiddels vervangen en wel door Henny. Ook actief hier op het forum. Ik ben er superblij mee en het voelt nu weer zeker aan. Het spulletje wat eraf kwam was nog aardig goed maar das geen garantie. Er zitten nog wat zaken aan te komen maar dat komt allemaal nog. Nu even sparen weer. Wat een fijne wagen is dat toch, zo'n Clio. Net de tank maar eens vol gedaan, 39 liter super 98 (Deutschland haha) na maar liefst 639 kilometer met de vorige. Aardig zuinig dus ook nog eens zo'n Clio.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3808 Weergaves
-
Laatste bericht door tinusbapau
-
- 5 Reacties