Clio op voorraad
Clio op voorraad
Beste leden, ik zal mij binnenkort even voorstellen, maar zal toch eerst een Clio moeten rijden voor ik dat doe.
Ik heb gelijk al een vraag omtrent de Clio, ik heb er een laten samenstellen en kom op ongeveer € 12.500. Exclusief BTW.
Echter, ik zie een advertentie op Marktplaats staan van een nieuwe Clio met de exact dezelfde samenstelling van mijn gewenste Clio, echter deze vraagprijs is € 12.000 inclusief BTW. Ik heb het bedrijf even bekeken, en dat ziet er betrouwbaar uit.
Het is welliswaar een voorraadauto met kenteken, maar deze is van 5 september.
Het prijsverschil bedraagt € 2130 exclusief BTW, vindt ik een hoop geld.
Kortom, wat is wijsheid, wie geeft er een goeder raad.
http://link.marktplaats.nl/716282374
Ik heb gelijk al een vraag omtrent de Clio, ik heb er een laten samenstellen en kom op ongeveer € 12.500. Exclusief BTW.
Echter, ik zie een advertentie op Marktplaats staan van een nieuwe Clio met de exact dezelfde samenstelling van mijn gewenste Clio, echter deze vraagprijs is € 12.000 inclusief BTW. Ik heb het bedrijf even bekeken, en dat ziet er betrouwbaar uit.
Het is welliswaar een voorraadauto met kenteken, maar deze is van 5 september.
Het prijsverschil bedraagt € 2130 exclusief BTW, vindt ik een hoop geld.
Kortom, wat is wijsheid, wie geeft er een goeder raad.
http://link.marktplaats.nl/716282374
Re: Clio op voorraad
Ik denk dat dit ook ex.btw is hoor! En komen vaak ook nog rijklaar kosten bij. Anders is het wel erg goedkoop hoor. Ik zou voor de zekerheid die dealer even bellen wat de totaal kosten zijn,dit vermelden ze er vaak niet bij. Verder is het een nieuwe auto dus gewoon goed lijkt me. 

-
- beginner
- Contacteer:
Er worden op dit moment veel van deze auto's geïmporteerd uit het buitenland.
Dit zijn wel nieuwe auto's maar in eerste instantie bestemd voor bijvoorbeeld Belgie.
De netto prijs in Belgie ligt lager dan bij ons in Nederland vandaar dat de prijs zo scherp is. Vanwege de uitstoot van de Clio TCE zijn de kosten die afgedragen moeten worden aan de belasting laag en is het dus interessant om deze auto's uit het buitenland te halen. Dit zelfde gebeurd ook met de Renault Megane DCI. Het kan nog wel zijn dat hij kosten rijklaarmaken rekent maar dat zal een keer 300 tot 500 euro zijn denk ik.
Ja kan zo'n auto prima kopen een Dealer kan nooit aan deze prijs komen. Wat betreft garantie daar heb je gewoon recht op in Nederland.
Dit zijn wel nieuwe auto's maar in eerste instantie bestemd voor bijvoorbeeld Belgie.
De netto prijs in Belgie ligt lager dan bij ons in Nederland vandaar dat de prijs zo scherp is. Vanwege de uitstoot van de Clio TCE zijn de kosten die afgedragen moeten worden aan de belasting laag en is het dus interessant om deze auto's uit het buitenland te halen. Dit zelfde gebeurd ook met de Renault Megane DCI. Het kan nog wel zijn dat hij kosten rijklaarmaken rekent maar dat zal een keer 300 tot 500 euro zijn denk ik.
Ja kan zo'n auto prima kopen een Dealer kan nooit aan deze prijs komen. Wat betreft garantie daar heb je gewoon recht op in Nederland.
Het valt mij trouwens wel op, en niet alleen bij Renault, dat wanneer een auto kenteken staat de kortingen echt enorm zijn. Kan je daardoor stellen dat de dealers bij een ,,normale,, verkoop een pittige marge toucheren ?.
-
- beginner
- Contacteer:
De kortingen die op deze auto's worden gegeven hebben dealers denk ik ook niet. Dat deze auto's zo "goedkoop" zijn heeft te maken met de manier waar op dit moment de belasting berekend wordt voor nieuwe auto's.
Deze auto's worden over het algemeen ook alleen aangeboden door niet Renault dealers. Omdat de Dealer verplicht is om zijn auto's af te nemen bij de importeur.
Deze auto's worden over het algemeen ook alleen aangeboden door niet Renault dealers. Omdat de Dealer verplicht is om zijn auto's af te nemen bij de importeur.
let op dat het volgens mij wel alleen interessant is als je "handen vrij" binnen komt.
bij de reguliere dealers viel mij op dat je echt hoge inruil kreeg voor je auto.
uiteraard moet je beetje onderhandelen en verschillenden af maar toch.....
de winst moet er uiteindelijk toch komen en is een kwestie van schuiven met cijfertjes en "risico's". afhankelijk van je eigen situatie kan dit dan interessant zijn of niet.
mijn vriendin kreeg voor haar rammelende matiz 2000 (!) euro toen ze 2 jaar geleden haar twingo kocht. zij was hyper en wilde gelijk tekenen. ik gaf vervolgens aan dat hij van mij 0 euro mocht geven zolang onderaan de streep maar een interessante prijs zou komen. uiteindelijk ergens anders gekocht. daar kregen we de zelfde eindprijs maar met jaar extra garantie en winterbanden.
bij de reguliere dealers viel mij op dat je echt hoge inruil kreeg voor je auto.
uiteraard moet je beetje onderhandelen en verschillenden af maar toch.....
de winst moet er uiteindelijk toch komen en is een kwestie van schuiven met cijfertjes en "risico's". afhankelijk van je eigen situatie kan dit dan interessant zijn of niet.
mijn vriendin kreeg voor haar rammelende matiz 2000 (!) euro toen ze 2 jaar geleden haar twingo kocht. zij was hyper en wilde gelijk tekenen. ik gaf vervolgens aan dat hij van mij 0 euro mocht geven zolang onderaan de streep maar een interessante prijs zou komen. uiteindelijk ergens anders gekocht. daar kregen we de zelfde eindprijs maar met jaar extra garantie en winterbanden.
Toch maar even de dealer gebeld, met de vraag of deze prijs inclusief BTW was.
Dat was hij inderdaad, afijn dingen afgesproken, maak maar een offerte etc. ( ik blij ), wordt ik zojuist opgebeld:Sorry meneer het is een bedrag exclusief BTW.
Oke, kan gebeuren.
Dat was hij inderdaad, afijn dingen afgesproken, maak maar een offerte etc. ( ik blij ), wordt ik zojuist opgebeld:Sorry meneer het is een bedrag exclusief BTW.
Oke, kan gebeuren.
Zei ik toch!
Leek te mooi om waar te zijn. Vind trouwens dat dealers altijd vaag zijn met aanprijzen! Komen altijd kosten bij. Rijklaar, afleverpakket, benzine ect. Geef gewoon netto prijs!! En dat Btw voor zakelijke rijders aftrekbaar is dat snapt iedereen!! Succes met de speurtocht naar een nieuwe Clio!
ik ga de mijne morgen ophalen!

men filtert online op prijs, bouwjaar of km stand voornamelijk.
50/50 deals zijn ook altijd zo grappig. zeker bij de kleine auto's denk je dat je dan gewoon een scherpe prijs hebt maar dna is het een duurdere variant waarvna je deel nu betaald en deel later :P
50/50 deals zijn ook altijd zo grappig. zeker bij de kleine auto's denk je dat je dan gewoon een scherpe prijs hebt maar dna is het een duurdere variant waarvna je deel nu betaald en deel later :P
Een auto moet minimaal 6 maanden in het buitenland op naam hebben gestaan om korting op de BPM te krijgen. Zo niet, dan is het vaak juist duurder om een nieuwe auto via het buitenlands netwerk aan te trekken. Want de prijs zonder BPM+BTW is vergeleken met omliggende landen in Nederland vaak lager, omdat Renault rekening houdt met de hele zwik belasting die er nog op komt. Voor de BPM-vrijgestelde autos van tegenwoordig kan het natuurlijk wel interessant zijn, dat klopt.Clio_RS172 schreef:Er worden op dit moment veel van deze auto's geïmporteerd uit het buitenland.
Maar goed, het raadsel is al opgelost.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Of je koopt een jong gebruikte.. is de kop van de prijs af en je geniet nog wel van de fabrieksgarantie.
Mijn (ex) clio vol opties staat nu te koop voor bijna 4500 euro minder dan dat je m nieuw gaat bestellen. Scheelt aardig wat voor een auto van net 4 mnd oud.
Mijn (ex) clio vol opties staat nu te koop voor bijna 4500 euro minder dan dat je m nieuw gaat bestellen. Scheelt aardig wat voor een auto van net 4 mnd oud.
- 66 kW powerrr
- forum starter
De prijzen die hier worden genoemd vind ik niet echt geloofwaardig. Er zit vast een addertje (of twee) onder het gras.
Wat ik wel kan beamen is dat de prijs van een nieuwe Clio die al op kenteken staat, maar nog niet op naam, heel goed onderhandelbaar is.
In ons geval was een nieuwe nauwelijks duurder dan een gelijk uitgevoerde demo van een half jaar oud met 6000 km op de teller.
Wij kregen zo'n € 4500 van de prijs van een af, incl. inruil (cataloguswaarde € 1000).
Maar dan heb ik het niet over een Clio van € 12.000.
Wat ik wel kan beamen is dat de prijs van een nieuwe Clio die al op kenteken staat, maar nog niet op naam, heel goed onderhandelbaar is.
In ons geval was een nieuwe nauwelijks duurder dan een gelijk uitgevoerde demo van een half jaar oud met 6000 km op de teller.
Wij kregen zo'n € 4500 van de prijs van een af, incl. inruil (cataloguswaarde € 1000).
Maar dan heb ik het niet over een Clio van € 12.000.
Clio Estate TCe 90 Expression [Rouge Flamme lak| Passion Noir wielen | 3 Packs | trekhaak]
66 kW powerrrr, 5 posts boven jouw post kan je lezen dat de TS er al achter is waarom de prijs zo laag was. Het verkoop bedrag was exclusief BTW.
- 66 kW powerrr
- forum starter
Wat ik vooral bedoel is dat mijn Clio voor aanzienlijk meer op de factuur staat dan de vanaf prijs.
Leuke wielen, navigatie, trekhaak, en nog wat dingetjes kosten bij elkaar eigenlijk 6500!
Leuke wielen, navigatie, trekhaak, en nog wat dingetjes kosten bij elkaar eigenlijk 6500!
Clio Estate TCe 90 Expression [Rouge Flamme lak| Passion Noir wielen | 3 Packs | trekhaak]