hi,
zojuist eea gelezen over dat het verplicht is om sproeiers te hebben wanneer je xenon voorverlichting hebt/wilt.
klopt dit?
hoe pakken de mensen dit op met xenon momenteel? moet het setje eruit bij keuring? laat je het zijn gang gaan mocht je prent krijgen....
dat soort dingen.
sproeiers voor xenon
Re: sproeiers voor xenon
De eisen voor xenon zijn sinds 1 april 2012 (of 2011, maar volgens mij 2012) gewijzigd.
Zowel de sproeiers als automatische hoogteregeling zijn niet meer van toepassing.
Feit blijft dat de verlichting wit (of geel) licht moet uitstralen en niet mag verblinden.
Ik hebzelf 6000K, felwit met een lichtblauwe gloed... Alles daarboven zal al snel te blauw worden.
Boete voor het verblindende licht is 130 euro geloof ik zo uit mijn hoofd... Goed afstellen dus!
Zowel de sproeiers als automatische hoogteregeling zijn niet meer van toepassing.
Feit blijft dat de verlichting wit (of geel) licht moet uitstralen en niet mag verblinden.
Ik hebzelf 6000K, felwit met een lichtblauwe gloed... Alles daarboven zal al snel te blauw worden.
Boete voor het verblindende licht is 130 euro geloof ik zo uit mijn hoofd... Goed afstellen dus!
Clio Gris Cassiopée GTI-Style!