radioruis
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: radioruis
Wat voor installatie heb je er in zitten?
Vaak is het voldoende om een extra ground draad te monteren tussen radio en chassis
Vaak is het voldoende om een extra ground draad te monteren tussen radio en chassis
Groeten, Vincent.
Ik heb voor een r serie audiosystem. Achter m serie audiosystem samen met voor op een crunch versterker. Mn kicker sub heb ik ook op een monoblokje van crunch
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Je hebt dus last van een groundloop ruis,
-Wat je dan ook zou kunnen proberen is je massa van de versterker op een andere plek zetten.
Ik had hem bij mij op de bevestiging van de draden rails (zwart balkje) achter de achterbank (zit ook de achterbank aan vast.)
Goed tot het blanke metaal schuren en schoonmaken erom heen.
-De plus en de cinch kabels apart van elkaar door de auto laten lopen, bijv. plus links door de dorpel en de cinch rechts.
-Als niets meer werkt kan je een groundloop kastje tussen je cinch kabels zetten.
Succes!
-Wat je dan ook zou kunnen proberen is je massa van de versterker op een andere plek zetten.
Ik had hem bij mij op de bevestiging van de draden rails (zwart balkje) achter de achterbank (zit ook de achterbank aan vast.)
Goed tot het blanke metaal schuren en schoonmaken erom heen.
-De plus en de cinch kabels apart van elkaar door de auto laten lopen, bijv. plus links door de dorpel en de cinch rechts.
-Als niets meer werkt kan je een groundloop kastje tussen je cinch kabels zetten.
Succes!

Groeten, Vincent.
Super bedankt voor je reactie. Maar de kabels heb ik tot de achterbank gescheiden door de auto lopen en bij de achterbank/kofferbak komen ze allemaal naar de 2 versterkers toe. Ik heb de 2 versterkers 2 aparte massa's gegeven dus niet 1 massa gesplitst maar heb ze wel van hetzelfde massapunt. Is het een idee om de massa van de ene versterker van een ander punt tr pakken dan die van dat punt waar er nu 2 zitten?
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
ontstoorder direct op de versterker aansluiten ik had dit met een lanzar versterker daar zit namelijk geen ontstoorder in.
http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... AA&dur=444
http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... AA&dur=444
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Nee ik heb mn plus links door de auto en de rest rechts dus goed gescheiden. Ook heb ik 2 massapunten voor elke versterker 1 aparte maar nog flinke ruis. Weet zo ook niet hoe of wat 

- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
En als je het op 1 punt zet?
Evt kan je nog een andere tulp draad proberen, misschien is deze erg gevoelig voor storing.
Anders zou het een ondstoorder /groundloop kastje worden.
Evt kan je nog een andere tulp draad proberen, misschien is deze erg gevoelig voor storing.
Anders zou het een ondstoorder /groundloop kastje worden.
Groeten, Vincent.
Heb het juist op 1 punt gehad maar op 2 punten is wel ietsje minder. De tulpen zijn van rockford dus zouden goed moeten zijn en heb ook voor zowel voor als achter speakers en sub dezelfde tulpen.
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ik weet toen ik er na heb lopen zoeken ook met 2versterkers en 6 tulpdraden.
1draad was niet goed en 1massa punt was niet goed van het verf ontdaan.
Misschien een idee om een extra massa draad tussen accu en de auto te plaatsen.
Succes verder
, ik weet anders geen oplossing verder dan het een ground probleem is.
1draad was niet goed en 1massa punt was niet goed van het verf ontdaan.
Misschien een idee om een extra massa draad tussen accu en de auto te plaatsen.
Succes verder

Groeten, Vincent.
Waar heb je de massa aangesloten? Is deze kabel even dik als de pluskabel (voeding) en zo kort mogelijk?Remco Bodd schreef:Nee ik heb mn plus links door de auto en de rest rechts dus goed gescheiden. Ook heb ik 2 massapunten voor elke versterker 1 aparte maar nog flinke ruis. Weet zo ook niet hoe of wat
Kijk aan. Massa probleem dus. Is de kabel lang? En waar heb je deze bevestigd? De meesten bevestigen deze op het chassis zonder het goed blank te schuren.Remco Bodd schreef:Heb het juist op 1 punt gehad maar op 2 punten is wel ietsje minder. De tulpen zijn van rockford dus zouden goed moeten zijn en heb ook voor zowel voor als achter speakers en sub dezelfde tulpen.
Kabels van de massa zijn zelfde dikte als de plus kabels. Ook zijn ze kort mogelijk en heb ik de massa punten kaal gemaakt tenminste zo kaal mogelijk. Misschien toch maar andere massapunten zoeken dan. Ideeën voor een goed punt dicht bij de kofferbak??
Heb je de RCA kabels al een keer buiten om gelegd om te proberen? Je kunt dit eventueel ook proberen met andere kabels dan hoef je de gebruikte er niet uit te halen. Een optie is ook de - van je accu naar achter te halen, dit kun je ook buitenom testen. Hoe zit het eigenlijk met je speakerkabels?
Ik heb momenteel ook een ruis/fluit toon. Ik heb tijdelijk een goedkope RCA kabel in gebruik omdat 1 van mijn dure kabels defect is. Ik had met mijn normaal gebruikte kabel deze ruis niet.
Cheers,
Hans
Ik heb momenteel ook een ruis/fluit toon. Ik heb tijdelijk een goedkope RCA kabel in gebruik omdat 1 van mijn dure kabels defect is. Ik had met mijn normaal gebruikte kabel deze ruis niet.
Cheers,
Hans