Kleurverschil carrosserie/bumpers

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
ClioB
forum member
Contacteer:

Re: Kleurverschil carrosserie/bumpers

Bericht door ClioB »

Nog reactie gehad van de dealer?
Tijdloos, zo'n clio.....
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

En ZPS ben je retour geweest naar de dealer!!!!

Zo ja wat zij hij er van wat doet die er aan????

:thumbsup: :thumbsdown:
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

De vraag is of het echt nu aan het verkleuren is of dat het nu pas opvalt.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
controlfriek

Bericht door controlfriek »

dat maakt voor de afwikkeling van je klacht toch niet uit?
ZPS

Bericht door ZPS »

Hallo allemaal,
Sorry voor de late reactie.
De kwestie ligt op dit moment bij Renault Nederland ter beoordeling.
In eerste instantie zeggen ze dat het komt door het materiaalverschil (hadden ze wel eens eerder aan kunnen daar in de fabriek als er een nieuwe kleur op de markt komt!!).
Er gaat nog een expert naar kijken, maar die is alleen nog op vakantie.
Mijn dealer (VKV) had met Renault Nederland een "deal" willen sluiten, nl.:
overspuiten op kosten van de dealer en Renault Nederland (50/50). Goede zaak.
Maar Renault Nederland wil zoals het er nu naar uitziet daar niet in tegemoet komen. Slechte zaak.

We zien wel en nog even afwachten.
Zal nog een staartje krijgen.
Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.
ClioB
forum member
Contacteer:

Bericht door ClioB »

In ieder geval positief van de dealer, succes! Ik blijf dit even volgen.
Tijdloos, zo'n clio.....
Danio

Bericht door Danio »

Bij welke VKV ben je geweest?

Mijn rouge flamme wordt binnenkort ook afgeleverd door VKV. Kan ik dit alvast even vast laten vallen daar.
Hoop het echter niet mee te maken.
ZPS

Bericht door ZPS »

Beste Danio,
Bij VKV Gorinchem.
Martijn1

Bericht door Martijn1 »

Kleurverschil is normaal, niet druk over maken. Is toch niet te veranderen. Dat blijf je houden op felle kleuren, zelfs op grijs.
martijnm
forum starter
Contacteer:

Bericht door martijnm »

Martijn1 schreef:Kleurverschil is normaal, niet druk over maken. Is toch niet te veranderen. Dat blijf je houden op felle kleuren, zelfs op grijs.
Of je moet de auto door Apple laten ontwerpen. Die kregen het dus wel voor elkaar dat de kleur wit overal hetzelfde was. De levertijden van de Clio hebben trouwens wel iets weg van de eerste witte iPhone :laugh4:

Ik vind het overigens niet normaal dat er kleurverschillen zijn. Ik bestel toch een bepaalde kleur en niet van "doet u maar iets wat roodachtige onderdelen heeft, ongeacht of dat overal exact dezelfde kleur is"? De kleuren zijn vastgelegd, zodat ze alleen door Renault gebruikt mogen worden. Kan nog een leuke discussie worden als er een VW Polo komt in de kleur van de kunststofdelen van een Clio.
Hoor het al voor me in de rechtzaal... "Meneer Renault, u beweert wel dat onze carrosserie dezelfde kleur heeft als de uwe, maar we hebben geen enkel onderdeel op uw Clio teruggevonden wat exact de door u vastgelegde kleur heeft." :huh:
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Toen ik bij ford genk werkte hadden de benzine en diesel tankstoppen ook verschillende kleuren maar er stond een nieuwe werkkracht aan de band en deze kon duidelijk het tempo niet volgen. :lol:
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Kleurverschil zal er altijd zijn. Dat is evident aan de ondergrond waarop gespoten wordt. Lak wordt tegenwoordig aangebracht door een elektrische lading op de te spuiten onderdelen aan te brengen wat een betere hechting van de lak tot gevolg heeft. Door het verschil van de lading van diverse materialen ontstaat met name bij metallic lakken de grootste verschillen omdat de metaaldeeltjes in de door de elektrische lading een andere richting in het door de lading ontstane magnetisch veld krijgen. Overigens zal door dat elk materiaal een andere voorbehandeling voor het spuiten nodig heeft er ook altijd verschil blijven in het eindresultaat van de gelakt onderdelen.
DrDoom
beginner
Contacteer:

Bericht door DrDoom »

Ik heb afgelopen zaterdag, tijdens de 2 wekelijkse poetsbeurt, nog eens goed gekeken.
Bij zonlicht, en later tijdens het stofzuigen nog eens bij kunstlicht, maar ik zie echt geen kleurverschillen.
Je blijft er wel op letten nu, zit nu bij het licht van de onder gaande zon naar de Clio te staren, maar ik zie geen verschillen.
:huh:
Sinds 12-04-2013 Clio IV Energy dCi 90 Stop en Start Dynamique eco2
Danio

Bericht door Danio »

ZPS schreef:Beste Danio,
Bij VKV Gorinchem.
Thanks
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

@Arjan en Martijn1, wat willen jullie hiermee zeggen, dat de TS het maar moet accepteren? Ik heb het natuurlijk niet in het echt gezien, maar het verschil lijkt me erg groot (te groot). Wellicht is er altijd een kleurverschil, maar dat moet nauwelijks tot niet zichtbaar zijn lijkt mij, dit heb ik bij mijn eigen rode auto's nog nooit gezien en ook op de nieuwe clio was het me nog niet opgevallen, lijkt me dus dat dit toch echt een foutje is.
Groet,
Martijn

Afbeelding
leopa
beginner
Contacteer:

Bericht door leopa »

Ik heb zelf een Gele Megane Coupe van 1996 en een Megane Cabriolet van 1998 gehad, Gris Boreal(paarlemoer). Daarbij was het verschil, bij beide auto's,afhankelijk van de kijkrichting wel te zien, maar dat was na 10 jaar niet veranderd. Daarna een CC Bleu/gris gehad, ook verschil. Nu heb ik sinds 3 juli een Clio 4 Rouge Flamme NNP en ik heb nog geen verschil gezien. Ook mijn Clio heeft twee maanden in de Turkse zon staan branden. Bedenk hierbij, dat de voorspatborden ook van KUNSTSTOF zijn. En dat ook in deze kleur paarlemoer zit. Als je goed kijkt, zie je iets van ouderwetse hamerslag. De kijkhoek en de lichtinval spelen een grote rol. Het is, zoals ook in vorige antwoorden aangegeven, een bekend verschijnsel, waar bijna alle merken (ook Mercedes en zo) "last" van hebben. De structuur van het materiaal speelt ook een rol (de ene kunststof is de andere niet). Zelfs de spuitrichting kan verschil maken.

Groetjes,
Leo.
ZPS

Bericht door ZPS »

Beste allemaal,
Na enig getouwtrek zijn de bumpers van mijn rode Clio (zonder kosten is goede zaak)) overgespoten.
Afgelopen vrijdag heb ik hem weer opgehaald. Het resultaat is in eerste instantie beter,
maar vandaag zag ik toch wederom kleurverschil.
Waarschijnlijk is dit niet te voorkomen.
Zelf denk ik dat ze de lak iets donkerder hadden hadden moeten maken, dan valt het namelijk minder op.
Dan kan het de komende tijd namelijk weer wat verkleuren/lichter worden.
De komende week zal ik het aankijken of het acceptabel is. Zo niet, dan weer terug naar de dealer en kijken wat ze er van vinden.

Op dit moment redelijk tevreden met de oplossing en het resultaat.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Ik had hem dan toch in een andere kleur laten spuiten .Dan had je toch weer iets speciaals .
Afbeelding
Juust
beginner
Contacteer:

Bericht door Juust »

Ik zie bij mij 0 kleurverschil, gelukkig. Hoe is het kleurverschil vanuit andere hoeken? De invalshoek van het licht heeft nogal invloed op de felheid van het parelmoerachtig effect.
Clio IV Dynamique
werner de block

Bericht door werner de block »

ZPS schreef:Hallo allemaal,

Ik ben sinds februari van dit jaar in het bezit van een Clio IV, Rouge Flamme.
Wat mij de laatste weken is opgevallen is dat de bumpers, zowel voor als achter, aan het verkleuren zijn.
Ze worden lichter t.o.v. de carrosserie. Is nu niet een erg mooi!
Hebben jullie deze vervelende ervaring ook, evt. bij een andere kleur?
HEB ER OOK LAST VAN, EN ZEKER ALS HIJ IN DE ZON STAAT BEN VAN PLAN ER MEE TERUG NE DE GAR TE GAAN :bigcry:
Ron4
beginner
Contacteer:

Bericht door Ron4 »

is er ook kleurverschil waarneembaar tussen de zijschermen links- rechtsvoor ten opzichte van de motorkap en portieren? Ik lees eerder dat de lak op metalen delen een ander resultaat kan geven dan op kunststof delen. Als ik mij niet vergis zijn beide zijschermen namelijk ook van kunststof. :chinrub:

Op mijn witte Clio van nu precies een jaar zie ik geen kleurverschil. :smile: Ik ben best kritisch en we hebben toch redelijk wat zon gehad deze zomer.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Zijschermen zijn idd kunststof. Met standaard lak is de kans op kleurverschil overigens bijna nihil. Het komt juist voor bij metallic lakken omdat de metaaldeeltjes magnetisch reageren op de ondergrond. Metalen plaatdelen hebben een ander magnetisch veld dan kunststof waardoor de metaaldeeltjes in de lak anders komen te staan. En juist dat geeft het kleurverschil.
clioberna

Bericht door clioberna »

De dealer gaat gewoon zeggen dat het normaal is. Mijn dealer zou dit zeggen hoor. Als ik voor iets ga dan zegt ze altijd trek u daarvan niet aan
Duck
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Duck »

Kijk even naar de post van Arjan boven je eigen post clioberna.
Ik weet zeker dat Arjan het helemaal bij het rechte eind heeft.
Dus is dit inderdaad normaal bij metallic lak.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Arjan heeft gelijk.Metaal kleuren zijn zeer moeilijk te spuiten en als je dan rood hebt is dit nog moeilijker.Een gewone rode of blauwe kleur wordt meestal 2 a 3 keer overspoten.In het geval van kleurverschil denk ik dat de plastiek gedeelte maar 1 keer gespoten is terwijl het metaal 2 of 3 keer is overspoten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Exterieur (vraag & antwoord)”