parkeersensors

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
snarf1865

parkeersensors

Bericht door snarf1865 »

Hallo, sinds twee dagen in bezit van clio o.9tce en ik moet zeggen na onze twingo een openbaring, heerlijke motor prima wegligging erg tevreden mee we twijfelden nog even tussen peugeot 208, fiesta is ook nog gepasseerd toch uiteindelijk gevallen voor de prachtige vormgeving van de clio.
Nu even mijn vraag het lijkt erop dat de parkeersensors wat laat reageren ik hoor wel het geluidje als ik de auto in zijn achteruit zet en ik hoor als we een voorwerp zijn genaderd op 30 cm een constante toon maar tussendoor niets heeft iemand ervaring met de parkeersensors.

Groet
Jozz
beginner
Contacteer:

Re: parkeersensors

Bericht door Jozz »

Je zou al eerder piepjes moeten horen.
Zie ook dit filmpje:
[youtube]q5UoPBuuXT4[/youtube]
Afbeelding
Afbeelding
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

rlink of medianav?
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
snarf1865

Bericht door snarf1865 »

klmklmklmklm schreef:rlink of medianav?
medianav zonder achteruitrijcamera
jonasr

Bericht door jonasr »

Zit hij er al vanaf de fabriek op of niet?

Mijn parkeersensor is er achteraf opgeplaatst en, heeft 3 verschillende piepjes (Rustiger, sneller, 1 toon).
Het lijkt me dat de meeste parkeersensoren een systeem hebben van te waarschuwing dat je écht dicht zit en minder dicht ?
snarf1865

Bericht door snarf1865 »

Vanaf fabriek
Bert O.

Bericht door Bert O. »

MediaNav en gewone achteruitrijradar (beide hebben niks met mekaar te maken overigens, unlike de Rlink met camera):

Piepjes volgen wel sneller op mekaar naarmate je dichter bij een voorwerp komt, zoals het hoort, maar ik stel ook vaak vast dat het even duurt voor hij 'aanslaat' nadat je in achteruit geschakeld hebt. Dit resulteert bij snelle maneuvers bij mij ook vaak in een onmiddellijk constante piep.

:idea: Als het echt krap wordt, dan zet ik 'm in achteruit en wacht een seconde alvorens te bewegen...
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”